Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 6 Coupé (F13): Pohon všech kol pro 650i xDrive, naftový šestiválec pro 640d

BMW 6 Coupé
BMW 6 Coupé
BMW 6 Coupé
BMW 6 Coupé
110 Fotogalerie
Diskuze (67)
Nové kupé z Mnichova se začne prodávat co nevidět. BMW proto rozšířila nabídku o turbodiesel a pohon všech kol pro osmiválec 650i.

Proti předchůdci má nové velké kupé značky BMW o 75 mm delší rozvor, což uvolňuje prostor pro nohy zejména cestujícím vzadu. 4,89 m dlouhý vůz je ale taky o 5 mm nižší a 39 mm širší. To vše je celkem slušný základ pro působivé proporce. Zkrátka při tom nepřišel ani zavazadelník. V zádi je nově 460 l pro kufry (mezigeneračně +10 l).

Design se vrací k před-Banglovské eleganci, detaily jako diodové světlomety napovídají hodně o vysoké technické vyspělosti tohoto vozu.

BMW 640i dostane řadový šestiválec dopovaný turbodmychadlem Twin Scroll, 650i zůstává u osmiválcové konfigurace, ovšem dopované taky turbodmychadly. 640i posílilo mezigeneračně o 35 kW, 650i pak o 30 kW.

Až nyní s odstupem několika měsíců od první internetové premiéry oznámilo BMW příchod třílitrového turbodieselu 640d s 230 kW a 650 Nm. Na vrcholu nabídky je prozatím verze 650i xDrive s elektronicky řízeným pohonem všech kol.

Standardem pro všechny motory je sportovní osmistupňový automat. Šestiválce 640i a 640d jsou navíc standardně osazeny samočinným vypínáním a startováním motoru.

Přední náprava používá dvojité lichoběžníky, zadní je typu Integral-V s pomocným rámem, její konstrukce zajišťuje důsledné oddělení radiálních a axiálních sil a vysokou úroveň akustického komfortu. Elektrický posilovač řízení lze na přání rozšířit o Integral Active Steering s funkcí natáčení kol zadní nápravy.

V seznamu příplatkové výbavy nalezneme mj. BMW Adaptive Drive, tedy adaptivní tlumiče Dynamic Damper Control a aktivní stabilizátory Dynamic Drive. Systém umožňuje na všech čtyřech kolech plně nezávislé nastavení charakteristiky jak stlačení tlumiče, tak odporu kola při pohybu ven z karoserie. Aktivní stabilizátory zase přispívají k lepší ovladatelnosti při rychlých průjezdech zatáčkou nebo náhlé změně směru. Díky elektromotorům systém rychle vyvine potřebnou protisílu a může i ovlivňovat rozložení odstředivých sil mezi nápravy.

Ovladač Dynamic Drive Control bude dodáván v základní výbavě. Jeho pomocí je možné ve čtyřech režimech (Comfort, Normal, Sport, Sport+) měnit odpovídajícím způsobem charakteristiku vozu. Nastavením režimu Sport je navíc možné pomocí rozhraní iDrive konfigurovat dle přání řidiče.

BMW 6 Coupé (F13) - Přehled motorizací (červen 2011)
Motor640d640i650i650i xDrive
Převodovka8A8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]2993297943954395
Válce/ventily6/46/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]230/4400235/5800-6000300/5500-6400300/5500-6400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]630/1500-2500450/1300-4500600/1750-4500600/1750-4500
Max. rychlost [km/h]250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,55,44,94,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,47,710,411,3
Pohotovostní hmotnost [kg]1715166017701845

Vstoupit do diskuze (67)