Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 1 vs. VW Golf: Co koupit?

Diskuze (190)
Nejmenší BMW jde vstříc masám. Kolik stojí ve srovnání s nejprodávanějším Volkswagenem?

Na český trh před měsícem vstoupilo nové vydání BMW řady 1. Zatím jen jako pětidveřový hatchback, za to rovnou s pěti motory. Přímého soupeře hledá těžko, proto jsme mu v nižší střední třídě přisoudili jako protivníka do cenového srovnání Volkswagen Golf.

Golf je letos nejprodávanějším kompaktním hacthbackem na českém trhu. Navíc se konfigurovatelností a šíří příplatkové výbavy přibližuje prémiovým značkám. V neposlední řadě padla volba na srovnání BMW 1 vs VW Golf z prostého důvodu: samo BMW považuje wolfsburský kompakt za největšího soupeře.

Jako obvykle se na tuto dvojicí podíváme ze dvou úhlů pohledu, aby měl cenový duel větší vypovídací hodnotu.


Do prvního srovnání jsme zvolili nejlevnější BMW – model 116i s přeplňovanou šestnáctistovkou o výkonu 100 kW. Ta se trefuje přesně mezi Golf 1,4 TSI ve verzích s jedním turbodmychadlem (90 kW) a s dvojitým přeplňováním (118 kW). Nakonec jsme u Volkswagenu sáhli po silnějším provedení, které je dynamikou BMW bližší. Stojí o 88 tisíc méně.

Doby, kdy byl vůz prémiové značky v základní výbavě holobytem, jsou už dávno pryč. Standardní výbava BMW ale není nikterak vyčerpávající. Za 630 tisíc dostane zákazník jen průměrně vybavený vůz, proti Golfu ale překvapivě schází jen kožený volant, přední mlhovky, tempomat a litá kola.

Golf zase ztrácí absencí jednoho páru dveří. Tento nedostatek ale odstraní paket Comfort, který za 6.500,- Kč přidá i automatickou klimatizaci.

U BMW je zvýhodněných paketů mnohem víc. Pomineme-li designové Sport Line a Urban Line, stojí za zvážení Advantage paket (automatická klimatizace, kožený volant, přední mlhovky), resp. Advantage Plus (ještě navíc přední a zadní parkovací senzory a bi-xenonové světlomety).

Paket Drive Comfort přidává tempomat, lepší rádio s USB konektorem a Bluetooth. BMW 1 je najednou i co do výbavy Golfu silným soupeřem, volbou paketů Advantage Plus a Drive Comfort se ale cena rázem zvýšila o 105 tisíc.

U Golfu je potřeba připlácet bi-xenonové světlomety, Bluetooth i USB. Za navigaci s pevným diskem vydá zákazník Volkswagenu 54 tisíc korun, konkurenční zařízení BMW stojí s paketem Drive Comfort 50 tisíc. VW má ale v záloze ještě jednodušší navigaci s CD mechanikou a slotem pro SD karty, ta stojí 17.400,- Kč.

Jak je z následující tabulky patrné, za cenovým rozdílem mezi oběma modely z velké části stojí dražší příplatkové pakety a také nutnost draze připlácet větší litá kola. Jinak jsou ceny nadstandardních položek u obou modelů velmi podobné. Konečný rozdíl v popsané konfiguraci je 155 tisíc korun.

BMW 116i vs VW Golf 1,4 TSI - srovnání cen a výbav
ModelBMW řada 1VW Golf
Motor116i (100 kW, 220 Nm)1,4 TSI (118 kW, 240 Nm)
Základní cena [Kč]630.000,-541.700,-
Samočinná převodovka54.200,-55.600,-
Airbagy čelní, boční, okenníSS
Airbag kolenní-S
Bi-xenon světla, denní LEDAdvantage Plus31.600,-
Dešť. a svět. senzor3.275,-10.800,-
El. sklopná/samostmívací zrcátka13.875,-
Karoserie 5 dveříSComfort
Klimatizace manuálníSS
Klimatizace automatickáAdvantageComfort
Kožený multifunkční volantAdvantageS
Kola ocelová, 16 palcůSlitá
Kola litá, 17 palců32.775,-13.500,-
Metalický lak16.650,-13.600,-
Multimédia - BluetoothDrive Comfort6.700,-
Multimédia - navigace HDD50.175,-54.000,-
Parkovací senzory P/ZAdvantage Plus12.400,-
Přední mlhovkyAdvantageS
Podvozek s ad. tlumiči27.725,-21.800,-
Rádio CD/MP3SS
Rádio s USBDrive Comfort4.000,-
TempomatDrive ComfortS
Vyhřívání P sedadel8.325,-15.100,-
paket Advantage34.500,--
paket Advantage Plus (navíc)40.500,--
paket Comfort-6.500,-
paket Drive Comfort30.000,--
Cena při shodné výbava [Kč]942.000,-787.300,-

Do druhého srovnání bereme vrcholné diesely: BMW 120d (135 kW) a o kousek slabší Golf GTD (125 kW), který stojí o 100 tisíc méně.

BMW nabízí shodnou základní výbavu a požaduje stejné příplatky. S nimi se cena přehoupne přes milion korun, kdybychom trvali na automatické převodovce, ukáže konfigurátor částku 1,057 milionu korun.

Golf GTD rozsahem výbavy vychází z provedení Highline. Liší se ve dvou věcech: má standardně 17palcová kola, což proti BMW přináší třicetitisícovou úsporu. A také se pro něj nenabízí paket Comfort – za automatickou klimatizaci se připlácí 6 tisíc, za druhý pár dveří pak dalších 27 tisíc korun.

Podtrženo, sečteno: cenový odstup BMW od Volkswagenu je téměř stejný. V tomto srovnání činí 150 tisíc korun.

BMW 120d vs VW Golf 2,0 GTD - srovnání cen a výbav
ModelBMW řada 1VW Golf
Motor120d (135 kW, 380 Nm)2,0 TDI (125 kW, 350 Nm)
Základní cena [Kč]748.750,-648.700,-
Samočinná převodovka54.200,-55.600,-
Airbagy čelní, boční, okenníSS
Airbag kolenní-S
Bi-xenon světla, denní LEDAdvantage Plus31.600,-
Dešť. a svět. senzor3.275,-10.800,-
El. sklopná/samostmívací zrcátka13.875,-
Karoserie 5 dveříS26.800,-
Klimatizace manuálníSS
Klimatizace automatickáAdvantage5.900,-
Kožený multifunkční volantAdvantageS
Kola ocelová, 16 palcůS-
Kola litá, 17 palců29.000,-S
Metalický lak16.650,-13.600,-
Multimédia - BluetoothDrive Comfort6.700,-
Multimédia - navigace HDD50.175,-54.000,-
Parkovací senzory P/ZAdvantage Plus12.400,-
Přední mlhovkyAdvantageS
Podvozek s ad. tlumiči27.725,-21.800,-
Rádio CD/MP3SS
Rádio s USBDrive Comfort4.000,-
TempomatDrive ComfortS
Vyhřívání P sedadel8.325,-15.100,-
paket Advantage34.500,--
paket Advantage Plus (navíc)40.500,--
paket Drive Comfort30.000,--
Cena při shodné výbava [Kč]1.056.975,-907.000,-



Diskuze (190)
24. 1. 2012 16:20
Re: Je to hloupá otázka
No jasně golf je lepší volbou protože má pohaněnou tu správnou nápravu = přední. A jěště si to oduvodníš tím že koně se zapřahají před vůz. OK, je to tvůj názor ale každé trochu luxusnější auto má zadní náhon (Mercedes, BMW, Rolls royce,Jaguar atd...) nebo když tak 4x4.
A auta s předním náhonem, všechny ty šunky jako Kia, Renault, Fiat včetně golfu atd... do takových dělají přední nahon aby byla levnější výroba. Pokud je to ve stejné cenové kategorií určitě bych bral bmw :no:
28. 11. 2011 00:28
Re: Odpůrci
Já tohle srovnání považuji za zajímavé z druhého konce. Řekněme, že jsem si vybral z nižší střední dobře vybavený Golf, peníze mám a zajímá mě, co by mě stálo BMW a co mi přinese navíc. Tohle není o lidech, kteří chtějí BMW. Tohle je o lidech, kteří chtějí dobrý kompakt. Takový člověk může dát přednost Golfu, který není nijak výrazně horší, a ušetřit nemalou sumu. To, že má hnanou "správnou" nápravu, je většině zákazníků úplně jedno.
28. 11. 2011 00:15
Re: Porovnavat neporovnatelne
Oficiální reakce VW byla, že šlo o předprodukční kusy. Produkční verze prošla drobnými změnami, mimo jiné zmizel zmiňovaný kryt. Nejsem naivní, snad každý importér/ přímo továrna dá novinářským vozům extra péči. Je otázka do jaké míry, ale je to běžné. Už jsem viděl interiér auta u importéra úplně rozebraný a skládaný dohromady, protože šlo o novinářský kus a skřípal.
Avatar - white label
26. 11. 2011 22:21
Re: Pane bože...
Právě proto, že je "blbej", tak na něj reaguju, co je na tom divného? Vždycky mě zaujmou spíš vyjímečnější příspěvky, ať už pozitivně, nebo negativně, na tom těžko něco změníš... ;-)
26. 11. 2011 20:36
Re: Je to hloupá otázka
"Ani koně se nezapřahají za vůz, ale před něj..."
- jj, dnes je už ale 21. storočie... století páry a konských záprahov mám pocit už dávnejšie skončilo...