Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia K9: Korejské BMW 7 vyzrazeno na fotkách i videu

Jiří Červenka
Diskuze (221)
Nový prestižní sedan s pohonem zadních kol by mohl značce Kia pomoci zabydlet se v luxusní třídě.

Zveřejněním prvních oficiálních fotografií své nové vlajkové lodi udělala Kia další významný krok v již pokročilé transformaci z low-cost značky v úspěšného nadnárodního výrobce automobilů pokrývajícího všechny segmenty trhu – včetně těch nejvyšších. Na první pohled je zřejmé, že Kia K9 bude mnohem přesvědčivějším luxusním sedanem než Kia Opirus.

K publikování prvních snímků patrně přispělo video (viz níže), na kterém se komusi podařilo natočit nezamaskovanou K9 v běžném provozu.

Zatímco po zveřejnění skic K9 jsme sázeli na inspiraci u Maserati Quattroporte, z prvních oficiálních snímků je zřejmé, že designéři hleděli spíš směrem k Mnichovu.

Kontury jednotlivých detailů na přídi i zádi a zejména jejich vzájemné proporce jasně připomínají aktuální model řady 7. Kia dokonce neváhala napodobit ani slavný „Hofmeisterův zlom“, tradiční tvar bočního prosklení v oblasti C-sloupku, který už od 60. let charakterizuje téměř veškerou produkci bavorské automobilky.

Z oficiálních zdrojů není zatím známo, do jaké míry se Kia inspirovala u BMW také po technické stránce. Vzhledem ke konstrukční spřízněnosti s (v našich končinách neprodávaným) Hyundai Genesis/Equus můžeme nicméně předpokládat šestiválec z Hyundai Genesis Coupé v základní verzi a osmiválec 5,0 l o výkonu 320 kW ve vrcholném provedení. Automobilka však nic z toho zatím nepotvrdila, tedy až na skutečnost, že model K9 bude mít poháněnou zadní nápravu. A že se nebude jmenovat K9.

Tento název zůstane vyhrazen pro korejský trh, kde nový luxusní sedan stane v nabídce značky nad modely K5 a K 7. Ty jsou ovšem na exportních trzích známé jako Optima, resp. Cadenza, a Kia v tiskovém prohlášení provázejícím první fotografie K9 dala jasně najevo, že mimo Koreu ponese K9 jiné označení.

V Koreji se nová Kia K9 začne prodávat v létě 2012. Plány pro další trhy budou oznámeny později.


Jiří Červenka
Diskuze (221)
9. 4. 2012 02:28
A teď si Vás všeckyy kupim.
Jak říkal Bohuš (Bolek Polívka) "A teď si Vás všecky kupim." Ti co to Hjondé neb KIA montují, tak si to z těchto důvodů nekoupí:
1)Prý si na to v těch továrnách nevydělají??????
2) Prý se to montuje z nekvalitních a rezavých komponentů????
3) Štastní a zpětné vazby schopní prvomajitelé podlehnoucí ceně a zárukám se po vystřílivění a zkušenostech v servisech Hjondé a KIA - tj. v reklamnímu sloganu, kdy každý podlehne nejkvalitnější a nej... a konče designem, jinak značce a výrobku dovezeých v kontejnerech do ČR a SR z nedaleké Koree po moři a našimi otroky smontováno se velmi hlasitě vyjdřujícími - to auto už ne!!!
Tak nevím, kdo bude dále vyvíjet nové technologie? Korejci - těžko, ti to jen nenápadně "zmodernizují" a maj to doma. >:D >:D >:D
22. 3. 2012 22:41
design
Už když jsem to viděl před pár týdny na německým autoscoutu, jsem si řikal, že tak ošklivej korejec je hodně podobnej bmw, mohli si najít jiný vzor...
20. 3. 2012 20:22
ne, to snad ne
Fakt že je to fakticky napodobenina, ať už bude technika jakákoliv, se mi dost hnusí. Elegantní a minimalistický design rozbitý do sraček spoustou drobností, která originální design musí narušit (aby to nebylo ještě víc očividné), a to, co spojuje myšlenku u BMW je pryč a zůstává jenom nekompletní směska.
Dokonce doufám že je Kia s BMW domluvená o "spolupráci" a obě značky to budou samy prezentovat. Bylo by to minimálně gentlemanské. Nebo nemají v Kia ani špetku studu?
1. 3. 2012 14:22
Re: V sulade so sloganom by mali v BMW znizit vykony motorov
vraj "zdravy rozum", no ty si mi iny pacient a "odbornik" ... az skoda strateneho casu, skusat nieco vysvetlit >:D

ked sa rozdychas, ukludnis a naucis pisat prispevky zrozumitelne, citatelne a hlavne pochopitelne, tak sa mozme porozpravat o "zastaralosti" podvozkov od BMW v porovnani s ich konkurenciou :DDDD
29. 2. 2012 19:10
Re: Dovod "kopirovania"
:yes: