Kia K9: Korejské BMW 7 vyzrazeno na fotkách i videu
Zveřejněním prvních oficiálních fotografií své nové vlajkové lodi udělala Kia další významný krok v již pokročilé transformaci z low-cost značky v úspěšného nadnárodního výrobce automobilů pokrývajícího všechny segmenty trhu – včetně těch nejvyšších. Na první pohled je zřejmé, že Kia K9 bude mnohem přesvědčivějším luxusním sedanem než Kia Opirus.
K publikování prvních snímků patrně přispělo video (viz níže), na kterém se komusi podařilo natočit nezamaskovanou K9 v běžném provozu.
Zatímco po zveřejnění skic K9 jsme sázeli na inspiraci u Maserati Quattroporte, z prvních oficiálních snímků je zřejmé, že designéři hleděli spíš směrem k Mnichovu.
Kontury jednotlivých detailů na přídi i zádi a zejména jejich vzájemné proporce jasně připomínají aktuální model řady 7. Kia dokonce neváhala napodobit ani slavný „Hofmeisterův zlom“, tradiční tvar bočního prosklení v oblasti C-sloupku, který už od 60. let charakterizuje téměř veškerou produkci bavorské automobilky.
Z oficiálních zdrojů není zatím známo, do jaké míry se Kia inspirovala u BMW také po technické stránce. Vzhledem ke konstrukční spřízněnosti s (v našich končinách neprodávaným) Hyundai Genesis/Equus můžeme nicméně předpokládat šestiválec z Hyundai Genesis Coupé v základní verzi a osmiválec 5,0 l o výkonu 320 kW ve vrcholném provedení. Automobilka však nic z toho zatím nepotvrdila, tedy až na skutečnost, že model K9 bude mít poháněnou zadní nápravu. A že se nebude jmenovat K9.
Tento název zůstane vyhrazen pro korejský trh, kde nový luxusní sedan stane v nabídce značky nad modely K5 a K 7. Ty jsou ovšem na exportních trzích známé jako Optima, resp. Cadenza, a Kia v tiskovém prohlášení provázejícím první fotografie K9 dala jasně najevo, že mimo Koreu ponese K9 jiné označení.
V Koreji se nová Kia K9 začne prodávat v létě 2012. Plány pro další trhy budou oznámeny později.