Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M235i vs. Porsche Cayman S: Je král mrtev?

Auto Tip Klassik
Diskuze (24)
Do vod, kterým vládlo Porsche Cayman S, se nyní cpe nové bavorské kupé řady 2. Vyšplouchnout krále zábavy však nebude tak snadné.

Co že to tu dnes máme? Souboj BMW M235i s Porsche Cayman S. Nový bavorák se snaží vyšplhat na úroveň stuttgartského vozu. Ten má pod karoserií atmosférický 3,4litrový boxer z útrob 911 s výkony 239 kW, respektive 370 N.m. A k tomu příplatkovou dvouspojkovou převodovku PDK a adaptivní tlumiče.

Má proti němu BMW vůbec šanci? Zcela určitě. Zaprvé s optickým paketem vypadá fantasticky. Vrcholný model navíc dostal pod kapotu přeplňovaný třílitrový šestiválec s hodnotami 240 kW a 450 N.m. Tuto sílu předává příplatková osmistupňová převodovka ZF. A znáček „M“ samozřejmě přináší sportovní brzdy či podvozek.

Toto BMW bylo ovšem na hrátky bez hranic ještě připravenější, jelikož dostalo adaptivní pérování a diferenciál s omezenou svorností. Startuje proto jako z praku. Stovku jsme překonali za pět sekund a brzdy se do kotoučů zakousávaly s velkou chutí...

Kompletní text, včetně všech tabulek a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 07/14, který je právě k dostání na stáncích.

Auto Tip Klassik
Diskuze (24)
Avatar - Filip007
29. 3. 2014 15:41
Re: jasný
"nebál bych se označit cayman za supersport"
Reakce: Ano caymam má podobnou koncepci jako supersporty (motor uprostřed..), ale do supersportu mu chybí výkon. Ale nepochopte mě špatně, cayman i se svými 240 kw je velice výkonný vůz na to že váží jen 1300kg. Ale raději bych volil BMW, které je o 950 000,- levnější.
Avatar - fOE
29. 3. 2014 14:42
Re: Nemecka verze
ano, je jine. Jina koncepce, jina hmotnost, celkove je proste ultimatnejsi pokud jde o sport, to BMW musi zvladat lip i beznej zivot. Toho caymana si malokdo koupi jako jedine auto, s tim BMW by se nad tim uvazovat dalo (precijen ma i kufr, aspon nejaky a alespon nouzove uveze 4 lidi).

Jen pro ten cenovej rozdil a to o kolik by melo porsche byt utlimatnejsi nez prave 2er proste nenachazim opodstatneni. Ten kdo penize neresi udela nejlip s caymanem, jakonahle ale clovek zacne o penezich premyslet musi M235i zvazovat, no a kdo muze pockat pocka na M2 (snad 2016).
29. 3. 2014 11:52
Re: JEN MIMOCHODEM - BMW NIKDY NEBYL KRÁL ...
Tesla vládne maximálně tak ve tvých snech >:D :yes:
29. 3. 2014 10:28
Re: JEN MIMOCHODEM - BMW NIKDY NEBYL KRÁL ...
>:D na silnici teď vládne TESLA MODEL S [odkaz] [odkaz]

PS: v Čechách jich je už 70ks

>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
29. 3. 2014 09:35
Re: No ja neviem..
To je jednoduché. Cayman se neprodává se 100 kW motorem, nikdy do něj neposadíš čtyři lidi a kufr také nemá porovnatelný. Je to čisté sportovní auto. Navíc je to Porsche. Realita je, že mezi sportovními auty je Cayman celkem levný. Jen nejsou pro každého.