Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M5: Poslouchejte zvuk nového osmiválce

David Bureš
Diskuze (31)
Zajímá vás, jak zní nové BMW M5? Z následujícího videa to zjistíte.

Letos představená nová generace BMW M5 (F10) sice nepoužívá atmosférický desetiválec jako ta předchozí, i s přeplňovaným vidlicovým osmiválcem pod kapotou však nabízí jadrný zvuk. Následující video je toho důkazem.

Díky turbodmychadlu twin-scroll, přímému vstřikování a variabilnímu řízení ventilů Valvetronic dává vidlicový osmiválec aktuální M5 z objemu 4395 cm3 největší výkon 412 kW (560 k)/6000-7000 min-1. Na zadní nápravu je pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky M DCT s elektronikou Drivelogic přenášeno maximálních 680 Nm, které jsou k dispozici v rozmezí 1500-5750 min-1.

Patřičné jízdní výkony jsou díky výkonové hmotnosti 3,3 kg/k zaručeny. Z klidu na stovku nová M5 sprintuje za 4,4 s, tedy o 0,3 s rychleji než předchůdce. Na dvojnásobek se dostanete během 13 s a po německých dálnicích budete moci uhánět až 305 km/h. Byť jen s M Driver's Package, tedy mimo jiné s deaktivovaným omezovačem. V základu je maximální rychlost tradičně limitována 250 km/h.

Spotřeba paliva u vozu této kategorie zajímá asi málokoho, přesto automobilka uvádí kombinovanou 9,9 l/100 km.

BMW M5 (F10) na českém trhu stojí 2.597.500,- Kč.

David Bureš
Diskuze (31)
17. 11. 2011 16:31
Re: prevodovka
Protože má dvouspojkovou převodovku a ty berou od Getragu. U BMW dvouspojky považují za sportovní převodovky, proto je nemontují standardně do běžné produkce.
17. 11. 2011 16:16
Re: DOKONALY ZNUK
S6 je konkurent 550xi, takže nějak výrazně jadrný zvuk jsem ani nečekal. Uvidíme, co předvede RS6, ale moc nadějí do toho nevkládám.
17. 11. 2011 16:11
Re: DOKONALY ZNUK
Jaguar není špatný, ale pro mě to jsou určitě motory Ferrari, třeba v Maserati. Mezi (atmosférickými) osmiválci po zvukové stránce špička. Mezi Jaguary se mi líbí přeplňovaná 5.0.
17. 11. 2011 16:09
Re: mizerný video
V10 v předchozí generaci byla famózní. To je motor, který BMW nemělo nechat být. Měl jsem s ním čest v M6 a to auto člověk miloval už jen pro ten motor. Že měknou běžné BMW, to by člověk možná přežil, ale v posledních letech mě ani divize M moc netěší.
15. 11. 2011 19:06
Re: DOKONALY ZNUK
ved o tom hovorim >:D