BMW řady 1 ještě slabší: 114d s výkonem 70 kW
Na podzim se portfolio BMW řady 1 rozroste o nový motor 114d. Po vzoru benzinového 114i s výkonem 75 kW se jedná o nejslabší, podladěnou, motorizaci, která bude vstupenkou do světa dieselových BMW.
Pod kapotou se objeví čtyřválec o objemu 1,6 litru, který BMW dosud používalo jen v úsporném provedení 116d EfficientDynamics Edition (85 kW, 260 Nm). Provedení 114d klesne na 70 kW a 235 Nm dosahovaných od 1500 min-1.
Automobilka označuje motor jako TwinPower Turbo, ve skutečnosti ale má jediné turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek. Vstřikování common-rail se solenoidovými vstřikovači má pracovní tlak 1600 bar. Standardem je systém Auto Start Stop a jedinou možností bude manuální převodovka. S ní se 114d dopracuje z 0 na 100 km/h za 12,2 sekundy a nejvyšší rychlost činí 185 km/h. Kombinovaná spotřeba 4,1 l/100 km odpovídá ostatním dieselovým verzím řady 1.
BMW oznámilo i další novinky, které během podzimu uvede do prodeje. Třídveřová řada 1 zacelí díry v nabídce, přijme i motory 118i (125 kW) a 120d (135 kW). Obě karosářské verze premiérově obdrží pohon všech kol, a to ve verzích 120d xDrive (135 kW) a M135i xDrive (235 kW).
Řada 3 dostane benzinovou šestnáctistovku, a to ve verzích 316i (100 kW, 220 Nm) a 320i EfficientDynamics Edition (125 kW, 250 Nm). Slabší model zrychlí na stovku už za 8,9 sekundy a spálí 5,8 l/100 km. Silnější díky řadě úsporných opatření srazí normovanou spotřebu na 5,3 l/100 km. Kombi 3 Touring dostane nové dieselové motory 316d a 318d – dvoulitry o výkonu 85 a 105 kW. Benzinový dvoulitr 320i bude mít 135 kW a 270 Nm.