reklama


Ředitel designu BMW pro AutoDesign&Styling: Čínských kopií se neobáváme

Ředitel designu BMW pro AutoDesign&Styling: Čínských kopií se neobáváme

 

Aktuální číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší, vedle dalších aktuálních témat, zajímavý rozhovor s ředitelem designu BMW, Adrianem van Hooydonkem.

Adrian van Hooydonk, absolvent delftské polytechniky, se narodil 21. června 1964 v Echtu v Nizozemsku. Původně průmyslový designér upřel svou pozornost na automobily a absolvoval švýcarskou pobočku Art Centre se zaměřením na automobilový design. V roce 1992 nastoupil do mnichovského studia BMW jako designér exteriérů. Od roku 2000 vedl BMW Group Designworks USA – studio zaměřené na produktový design. Na pozici ředitele designu automobilů BMW nastoupil 1. září 2004 po Chrisi Bangleovi, který nyní vykonává funkci šéfa designu celé BMW Group (značky BMW, Mini, Rolls-Royce).

Z celého šestistránkového materiálu pro čtenáře Auto.cz vybíráme:

AutoDesign&Styling: Co tvoří základ designu značky BMW?
van Hooydonk: Chceme dělat věrohodný a výrazný design, který lidé ocení, když řídí naše auta. Precizní a jedinečné musí být i jeho zpracování a k tomu všemu chceme, aby náš design oslovoval lidi po emoční stránce. Všichni dnes pravděpodobně vědí, že se BMW velmi dobře řídí, a proto jej také naši zákazníci mají rádi. V designu BMW se snažíme, aby lidé něco cítili, už když auto uvidí.

AutoDesign&Styling: Co si myslíte o čínských kopiích vašich aut? Jako designéra se vás to vlastně dotýká nejvíce.
van Hooydonk: Čínský trh se velmi rychle vyvíjí. Dnes prodáváme poměrně hodně BMW do Číny a prodeje rok od roku prudce rostou. Důležité je, že lidé v Číně si BMW kupují ze stejných důvodů jako kdekoliv jinde na světě – mají rádi moderní technologie, moderní design, technickou preciznost a důraz na detail. Někdo se může snažit napodobit BMW tak, že vypadá skoro stejně, ale určitě nikdy nebude stejně jezdit. Okopírovat celé auto není tak jednoduché jako okopírovat mobilní telefon. Není to tedy nic, čeho bychom se měli nějak zvlášť obávat, a myslím si, že tyto snahy postupně vymizí. Čína se vyvíjí rychle a určitě bude brzy dělat vlastní originální design, dnes jsou teprve na začátku.

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více o časopisu na www.auto-design.cz.

Spolupracujeme s TipCars.com
Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

 
Zdroj: AutoDesign&Styling
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Dnes 19:29

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve Spartě se dere do sestavy

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve…

Jsem zpátky a musíte se mnou počítat! Tiémoko Konaté vyslal sparťanské obci jasný vzkaz. V sobotní přípravě s…

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila penalta, Chelsea slaví

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila…

Fotbalisté mistrovského Leicesteru se topí v krizi. Na hřišti Southamptonu prohráli 0:3 a ztratili body v šestém…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama