Ředitel designu BMW pro AutoDesign&Styling: Čínských kopií se neobáváme

Ředitel designu BMW pro AutoDesign&Styling: Čínských kopií se neobáváme

 

Aktuální číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší, vedle dalších aktuálních témat, zajímavý rozhovor s ředitelem designu BMW, Adrianem van Hooydonkem.

Adrian van Hooydonk, absolvent delftské polytechniky, se narodil 21. června 1964 v Echtu v Nizozemsku. Původně průmyslový designér upřel svou pozornost na automobily a absolvoval švýcarskou pobočku Art Centre se zaměřením na automobilový design. V roce 1992 nastoupil do mnichovského studia BMW jako designér exteriérů. Od roku 2000 vedl BMW Group Designworks USA – studio zaměřené na produktový design. Na pozici ředitele designu automobilů BMW nastoupil 1. září 2004 po Chrisi Bangleovi, který nyní vykonává funkci šéfa designu celé BMW Group (značky BMW, Mini, Rolls-Royce).

Z celého šestistránkového materiálu pro čtenáře Auto.cz vybíráme:

AutoDesign&Styling: Co tvoří základ designu značky BMW?
van Hooydonk: Chceme dělat věrohodný a výrazný design, který lidé ocení, když řídí naše auta. Precizní a jedinečné musí být i jeho zpracování a k tomu všemu chceme, aby náš design oslovoval lidi po emoční stránce. Všichni dnes pravděpodobně vědí, že se BMW velmi dobře řídí, a proto jej také naši zákazníci mají rádi. V designu BMW se snažíme, aby lidé něco cítili, už když auto uvidí.

AutoDesign&Styling: Co si myslíte o čínských kopiích vašich aut? Jako designéra se vás to vlastně dotýká nejvíce.
van Hooydonk: Čínský trh se velmi rychle vyvíjí. Dnes prodáváme poměrně hodně BMW do Číny a prodeje rok od roku prudce rostou. Důležité je, že lidé v Číně si BMW kupují ze stejných důvodů jako kdekoliv jinde na světě – mají rádi moderní technologie, moderní design, technickou preciznost a důraz na detail. Někdo se může snažit napodobit BMW tak, že vypadá skoro stejně, ale určitě nikdy nebude stejně jezdit. Okopírovat celé auto není tak jednoduché jako okopírovat mobilní telefon. Není to tedy nic, čeho bychom se měli nějak zvlášť obávat, a myslím si, že tyto snahy postupně vymizí. Čína se vyvíjí rychle a určitě bude brzy dělat vlastní originální design, dnes jsou teprve na začátku.

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více o časopisu na www.auto-design.cz.

Spolupracujeme s TipCars.com
Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc

Stávka řidičů linkových autobusů kvůli nízkým mzdám se…

Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou

Policisté, hasiči, celníci či vězeňští dozorci si od…

Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku? Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku?

Lachtan,Laminátka,Brejlovec, Bardotka, Plecháč, Krokodýl,…

Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot

Americký dodavatel jaderných technologií Westinghouse…

 
Zdroj: AutoDesign&Styling
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 






 
VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

Dnes 12:49

Nástupce Volkswagenu (Passat) CC bude v době zahájení prodeje dostupný výhradně s dvěma vrcholnými motory, 2.0 TDI a 2.0 TSI.




Blesk.cz

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se nezastavitelně řítilo“

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se…

Peruánský komerční let se 141 lidmi na palubě byl nucen v noci z úterý na středu nouzově přistát poté, co se u…

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak našli nevyléčitelnou nemoc

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak…

Adámek (4) se narodil jako zdravý kluk a nic nenasvědčovalo tomu, že je něco v nepořádku. Když mu byly tři…

 

iSport.cz

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět, smutní slovenská hvězda

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět,…

Mají toho hodně společného. Obě už s třicítkou za zády, obě šťastně vdané, obě překonaly spoustu zdravotních i…

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena nejde pod tři miliardy

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena…

Jaro je sotva v rozpuku, světové velkokluby už se ale chystají rozbít prasátko a rozjet pořádné letní utrácení.…

 

Reflex.cz

Babiš to dal bez Andreje

Babiš to dal bez Andreje

Ministr financí Andrej Babiš jde, jak je ostatně jeho zvykem, s lidem. Sotva se rozjela EET, už se začalo v…

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Je to jako když vzhlédnete do rozbouřeného moře. Shluky oblaků jsou malé a pravidelné a působí místy až děsivě.…