Ředitel designu BMW pro AutoDesign&Styling: Čínských kopií se neobáváme

Ředitel designu BMW pro AutoDesign&Styling: Čínských kopií se neobáváme

 

Aktuální číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší, vedle dalších aktuálních témat, zajímavý rozhovor s ředitelem designu BMW, Adrianem van Hooydonkem.

Adrian van Hooydonk, absolvent delftské polytechniky, se narodil 21. června 1964 v Echtu v Nizozemsku. Původně průmyslový designér upřel svou pozornost na automobily a absolvoval švýcarskou pobočku Art Centre se zaměřením na automobilový design. V roce 1992 nastoupil do mnichovského studia BMW jako designér exteriérů. Od roku 2000 vedl BMW Group Designworks USA – studio zaměřené na produktový design. Na pozici ředitele designu automobilů BMW nastoupil 1. září 2004 po Chrisi Bangleovi, který nyní vykonává funkci šéfa designu celé BMW Group (značky BMW, Mini, Rolls-Royce).

Z celého šestistránkového materiálu pro čtenáře Auto.cz vybíráme:

AutoDesign&Styling: Co tvoří základ designu značky BMW?
van Hooydonk: Chceme dělat věrohodný a výrazný design, který lidé ocení, když řídí naše auta. Precizní a jedinečné musí být i jeho zpracování a k tomu všemu chceme, aby náš design oslovoval lidi po emoční stránce. Všichni dnes pravděpodobně vědí, že se BMW velmi dobře řídí, a proto jej také naši zákazníci mají rádi. V designu BMW se snažíme, aby lidé něco cítili, už když auto uvidí.

AutoDesign&Styling: Co si myslíte o čínských kopiích vašich aut? Jako designéra se vás to vlastně dotýká nejvíce.
van Hooydonk: Čínský trh se velmi rychle vyvíjí. Dnes prodáváme poměrně hodně BMW do Číny a prodeje rok od roku prudce rostou. Důležité je, že lidé v Číně si BMW kupují ze stejných důvodů jako kdekoliv jinde na světě – mají rádi moderní technologie, moderní design, technickou preciznost a důraz na detail. Někdo se může snažit napodobit BMW tak, že vypadá skoro stejně, ale určitě nikdy nebude stejně jezdit. Okopírovat celé auto není tak jednoduché jako okopírovat mobilní telefon. Není to tedy nic, čeho bychom se měli nějak zvlášť obávat, a myslím si, že tyto snahy postupně vymizí. Čína se vyvíjí rychle a určitě bude brzy dělat vlastní originální design, dnes jsou teprve na začátku.

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více o časopisu na www.auto-design.cz.

Spolupracujeme s TipCars.com
Banky vyprodávaly státní dluhopisy za rekordní ceny Banky vyprodávaly státní dluhopisy za rekordní ceny

Tuzemské bankovní domy využily rekordních cen státních…

Průměrná sazba hypoték v září stoupla na 2,04 procenta Průměrná sazba hypoték v září stoupla na 2,04 procenta

Průměrná úroková sazba hypoték v září mírně stoupla na…

Zápisník Jana Stuchlíka: Co se šunty Zápisník Jana Stuchlíka: Co se šunty

České a slovenské potravinové fňukání pokračuje. Další…

Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační

Federální soud v Honolulu dnes zablokoval zářijový…

 
Zdroj: AutoDesign&Styling

Štítky Rozhovor Design BMW

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 





 
Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Včera

Japonští zákazníci si v první polovině 90. let mohli pořídit zvláštní maličké kupé od Mazdy a Suzuki s křídlovými dveřmi. Dnes jde o skutečnou raritu...




Blesk.cz

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílná součást jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7 lídrů proti sobě, všichni v horkém křesle

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7…

Zatím jediná debata, kam přijdou všichni lídři sedmi velkých stran. Blesk Volební souboj s podtitulem BITVA O…

 

iSport.cz

Rybár po 245 minutách bez gólu: Nikdy jsem neměl ani dvě nuly po sobě

Rybár po 245 minutách bez gólu: Nikdy jsem neměl ani…

Patrik Rybár si dál drží vynikající formu. Maže jednoho soupeře za druhým. A že se přesekla jeho série…

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil starosta v Itálii. Kouč se omluvil

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil…

Věty z tiskové konference po nedělním šlágru mezi Spartou a Plzní (0:1) vyvolaly poprask až v Itálii. Letenský…

 

Reflex.cz

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili se navzájem

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili…

Ještě žádná z našich nepovedených koalic (což byly všechny) se dobrovolně nepředvedla v tak ošklivém světle jako…

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…