Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW skutečně vyvíjelo a testovalo motory V6

BMW skutečně vyvíjelo a testovalo motory V6

BMW skutečně vyvíjelo a testovalo motory V6 Zdroj: acz

V Mnichově opravdu chtěli vybavit svá auta vidlicovými šestiválci. Ty však prý nesplňovaly standardy značky pro hluk a kultivovanost, takže se této "degradace" nemusí příznivci značky bát.

Vzpomínáte si ještě na spekulace, že BMW pro chystané (nyní už současné) M3 a M4 vyvíjí nový šestiválcový motor 3,0 l s uspořádáním do V? Jak víte, k ničemu takovému nedošlo, nyní se však ukazuje, že to nebyly čiré nesmysly, pouze dvě nesouvisející informace, které si někdo dal nesprávně dohromady.

Americký magazín Road & Track informuje, že u BMW skutečně probíhal vývoj a testy motorů V6 ty však prý sloužily pouze pro vnitřní potřeby automobilky jako srovnávací vzorky pro stávající řadové šestiválce. A z těchto testů vyšly vítězně právě mnichovské I6, proto nebyl žádný důvod ke změně. Podle R&T BMW zkonstatovalo, že V6 nesplňují firemní nároky na hlučnost a kultivovanost.

Myslíte si asi to samé, co já - zase jedna ukázka guerillového marketingu, kdy automobilka nechá rozhlásit, že zkoušela techniku, kterou používá konkurence a zjistila, že ta její stávající je mnohem lepší. Nikdo si hádám nemyslí, že V6 od Mercedesu, Audi nebo dalších značek jsou ve srovnání s I6 od BMW nekultivované a hlučné a pokud by tomu snad tak bylo, nelze se nezeptat, zda mnichovské nároky splňují jejich nové tříválce, které jako první zavádí v prémiovém segmentu...

Na druhou stranu v teoretické rovině vzato je V6 s lichým počtem válců v každé řadě oproti řadovému uspořádání skutečně kompromisní řešení, k němuž se značky uchylují z důvodu kompaktnější konstrukce a tím snadnější zástavby do automobilů, to ale jejich kvality nijak nesnižuje. Současně rozhodně není bez zajímavosti, že se objevují spekulace, tvrdící, že Jaguar a Mercedes vyvíjí novou generaci řadových šestiválců. Ať už to tedy celé dopadne jakkoli, jisté je, že I6 jsou u BMW tradice a v dohledné době se na ní nebude nic měnit.