BMW vyvíjí vodíková auta, není však jisté, jestli je bude vyrábět
Vodíková auta jsou dnes, společně s elektromobily, vnímána jako doprava střednědobé budoucnosti s tím, že v blízké budoucnosti budou plnit pouze roli zajímavého zpestření silnic celého světa. Vodík se zatím jeví jako vhodnější z pohledu hmotnosti a jízdního dosahu, pro EV zase hovoří dostupnější infrastruktura a účinnost. Vzhledem k tomu, že není známo, jak rychle se obě technická řešení budou vyvíjet, automobilky musí vyvíjet na obou frontách jen proto, aby byly v případě potřeby konkurenceschopné a to i přesto, že k některému z řešení mají o poznání vřelejší vztah, než ke druhému.
Výjimkou není ani BMW, které nyní jasně inklinuje k elektromobilitě, ale konkurenceschopnost v oblasti palivových článků vnímá jako natolik důležitou, že se spojila s Toyotou a společnými silami je budou dále rozvíjet. Nyní BMW oznámilo, že se dostalo do stádia, kdy na silnice vyjedou první vývojové prototypy.
To ale podle prodejního a marketingového šéfa Iana Robertsona ještě neznamená, že BMW bude vozy s palivovými články vyrábět a prodávat, mají sloužit pouze k ověření, že technika funguje. Bavorská značka se na rozdíl od Toyoty, Hondy, Hyundaie a Mercedesu nehodlá aktivně podílet na budování infrastruktury a s dalšími kroky počká, až bude zázemí připraveno, což ale může znamenat, že k výrobě vodíkových BMW s palivovými články vůbec nedojde.
Ne, že by BMW nevěřilo, že infrastruktura vznikne, ale podle Robertsona se může stát, že v mezičase dojde k tak rychlému vývoji akumulátorů a zajímavější se tak pro značku stanou (opět) elektromobily. Nicméně i přes zdrženlivý postoj BMW k vodíku se očekává, že druhý čistě ekologický model i5 bude vybaven vodíkovou technikou, odvozenou od Toyoty Mirai. Nicméně je překvapivé, že (s největší pravděpodobností) jeho koncept se měl představit už příští měsíc v Detroitu, BMW si to však rozmyslelo a vizi svého prvního fuel cell vozu na NAIAS nepřiveze.