Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Garáž Auto.cz BMW X3 xDrive20d - Co vás zajímá?

Ondřej Láník
Diskuze (18)
Po zážehovém šestiválci musel zákonitě na řadu přijít lidovější vznětový čtyřválec.

Nová X-trojka se na Auto.cz představila už celkem důkladně. Nejprve jsme druhou generaci podrobně popsali a pak už přišel na řadu test verze X3 xDrive35i.

Druhý test věnujeme zřejmě nejžádanější motorizaci - čtyřválcovému turbodieselu 2,0 d. Jeho 135 kW při 4000 min-1 a 380 Nm v pásmu 1750 a 2750 min-1 patří ke špičce ve třídě. V kombinaci s moderním osmistupňovým automatem můžeme této variantě jen těžko něco vytýkat.

Chod motoru je při jízdě kultivovaný, automat příjemně vyhlazuje momentovou charakteristiku a řidič se díky němu moc nemusí starat o setrvávání v optimálním otáčkovém pásmu – po většinu času se ručka otáčkoměru převaluje kolem 2000 min-1.

Reakce na kick-down je okamžitá a teprve při ní - po vytočení motoru za 4000 min-1 - si díky zvuku a odváděnému výkonu uvědomíte skutečné možnosti a naftový původ jízdní dynamiky tohoto BMW.

Mezigeneračně změklo odpružení i řízení, brzdy naopak zůstávají na špičce ve třídě.

Prvních 300 km jsme absolvovali ve městě a mimo něj převážně ve svižnějším tempu se spotřebou 9,5 l/100 km. Dálniční okruh s rychlostním průměrem 140 km/h zvládlo BMW s odběrem 8 l/100 km, takže jsme zvědaví, jaké výsledky předvede při úsporné jízdě na dálnici a mimo ni. Kombinovaná spotřeba bude pro nás a X3 xDrive20d výzva.

V diskuzi pod článkem uvítáme vaše podněty a dotazy. Budou zodpovězeny rovnou nebo v připravovaném testu tohoto vozu.

Ondřej Láník
Diskuze (18)
8. 3. 2011 17:52
zopar dojmov z jazdy
Dnes som mal moznost sa na novej X3 vo verzii 20d povozit. A tu davam par dojmov (pre porovnanie niekde uvadzam 3er vo verzii 320xd, kedze ho skoro rok jazdim). ...K estetickym kvalitam novej X3 sa radsej vyjadrovat nejdem, nech si spravi kazdy nazor sam, minimalne zvonka su trochu sporne (aj pre mna). Vnutri je to vsak bmw ako ma byt, pri priamom porovnani s Q5 v ktorej som sa vozil nedavno, posobi interier X3 ovela hodnotnejsim dojmom. Vpredu je vsetko na svojom mieste ako v kazdom BMW, aj napriek pomerne velkej vnutornej kabine sa vsak clovek za volantom citi byt obklopeny interierom (co je pre mna osobne velke +, nemam rad ked je "vzdusnost" interieru na ukor ergonomie - napr. mazda CX7 kde si bezne stavany clovek nema sancu vylozit ruku na opierku dveri lebo je daleko). Spracovanie interieru je na vysokej urovni, vsade pouzite makcene plasty, minimalne na pristrojovke este o level lepsie ako v 3er-i. Vzadu je interier az prekvapivo velky, a to tak nad hlavou ako aj pred nohami. Aj ked to tak nevyzera auto je vnutri skutocne velke. Dalsim + je ze zadne sedadlo je vlastne rovna lavica, ziadne velke formovanie sa nekonalo a je teda naozaj 3-miestne (na rozdiel od 3er-a. Ako tu uz niekto pisal, zaskocia na pomery triedy velmi nizko polozene zadne sedaky co je na ukor pohodlia. Pritom by pri vyske interieru kludne mohli byt aj o 15 cm vyssie. ...No ale k jazdnym dojmom. 8st automat je dobra volba, vobec som nemal pocit ze by stale radil ako niekto pise, zmena stupnov nie je vobec poznat, je krasne plynuly a urcite bude mat dobry vplyv na spotrebu. Podvozok je velmi komfortny (konecne), na limite som ho vsak nemal moznost vyskusat. Riadenie je mierne preposilovane a dost odtazite (clovek proste vobec neciti kolko ide), prevod riadenia je vsak na danu kategoriu dobry. No a nakoniec motor. Akokolvek ide o skvely motor (sam ho uz takmer rok jazdim) do tohto auto je to proste malo. 3-er touring posobi pri jazde v porovnani s X3 (sak je aj vahovy rozidel skoro 200kg) ako raketa. Urcite ide o skvely motor ktory bude bestsellerom (v konecnom dosledku asi to budeme kupovat presne s tymto motorom) ale pre seba by som si ho urcite nekupil. Ak chcete aj nejaku tu vykonovu rezervu na obcasne poprehananie sa s dobrou spotrebou urcite chodte do 330d. Nic to vsak nemeni na fakte, ze v danej kategorii ide o skvele SUV a pri priamom provnani s Q5 sa priam usmejem ako chce tieto auta niekto provnavat.
19. 2. 2011 09:24
Re: srovnání reálné spotřeby s Mercedesem
Díky za podněty. Přímé srovnání s Q5 a GLK se zatím bohužel nedaří zorganizovat, ale budeme se i nadále snažit to zajistit.
18. 2. 2011 11:51
Re: Terén
Tak řekl jsem luxusněji střižené SUV... Z toho tam jsou jen X3, Q5 a Touareg. Land Cruiser stejně jako takový Range Rover za SUV nepovažuji. Ten zbytek má do SUV a nebo do luxusu sakra daleko. Potěšil a zároveň překvapil mě výsledek Q5, která je na terén hůř stavěná než Touareg. Nějak si neumím představit, jak by dohnala v terénu chybějící uzávěrky diferenciálů a redukční převodovku. Její jediná výhoda je nižší hmotnost. Stejně tak je zvláštní výsledek Forester vs. Duster nebo Sportage. Touarega i Forestera jsem jel a ta auta skutečně umí; tím nemyslím rozjezd do kopečka, ale na offroadových překážkách. Q5 jsem bohužel nikdy nejel v těžším terénu, takže nevím, kde končí její schopnosti. Kam jsem jí vzal, tam by projel i A4 Allroad.

Ideálně bych dal jako referenci Land Cruisera. Ale chtěl bych vidět silniční SUV, které se mu v terénu vyrovná. Touareg mi přišel jako férovější soupeř. Neříkám, že je nejlepší (neznám všechny konkurenty, jinak bych tu nemusel žádat o test), ale podle mě patří mezi špičku.
Avatar - Sysoj Psojič
14. 2. 2011 23:48
Re: Terén
Jak dopadl Nissan GT-R? Taky 4kolka... :-!
13. 2. 2011 16:50
Re: Terén
Osobne si myslím, že ten test bol mierne neobjektívny. Rovnako porovnávali vozidlá s automatickou a manuálnou prevodovkou, čo je diskutabilné. Naviac rozlišné objemy motorov u porovnávaných vozidiel, nehovoriac o rozdielnosti karosárskych prevedení a typ neumatík.