TEST Garáž Auto.cz BMW X3 xDrive20d - Co vás zajímá?
Nová X-trojka se na Auto.cz představila už celkem důkladně. Nejprve jsme druhou generaci podrobně popsali a pak už přišel na řadu test verze X3 xDrive35i.
Druhý test věnujeme zřejmě nejžádanější motorizaci - čtyřválcovému turbodieselu 2,0 d. Jeho 135 kW při 4000 min-1 a 380 Nm v pásmu 1750 a 2750 min-1 patří ke špičce ve třídě. V kombinaci s moderním osmistupňovým automatem můžeme této variantě jen těžko něco vytýkat.
Chod motoru je při jízdě kultivovaný, automat příjemně vyhlazuje momentovou charakteristiku a řidič se díky němu moc nemusí starat o setrvávání v optimálním otáčkovém pásmu – po většinu času se ručka otáčkoměru převaluje kolem 2000 min-1.
Reakce na kick-down je okamžitá a teprve při ní - po vytočení motoru za 4000 min-1 - si díky zvuku a odváděnému výkonu uvědomíte skutečné možnosti a naftový původ jízdní dynamiky tohoto BMW.
Mezigeneračně změklo odpružení i řízení, brzdy naopak zůstávají na špičce ve třídě.
Prvních 300 km jsme absolvovali ve městě a mimo něj převážně ve svižnějším tempu se spotřebou 9,5 l/100 km. Dálniční okruh s rychlostním průměrem 140 km/h zvládlo BMW s odběrem 8 l/100 km, takže jsme zvědaví, jaké výsledky předvede při úsporné jízdě na dálnici a mimo ni. Kombinovaná spotřeba bude pro nás a X3 xDrive20d výzva.
V diskuzi pod článkem uvítáme vaše podněty a dotazy. Budou zodpovězeny rovnou nebo v připravovaném testu tohoto vozu.