Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ostrá SUV BMW X3 M X4 M se blíží. Automobilka představuje jejich prototypy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (24)
BMW M GmbH se připravuje na rozšíření své nabídky vysokovýkonných modelů s pohonem všech kol. Maskované prototypy X3 M a X4 M představilo v rámci doprovodného programu závodů DTM.

BMW M GmbH rozšíří nabídku vysokovýkonných vozů segmentu Sport Activity Vehicle (SAV) a Sports Activity Coupé (SAC) o modely X3 M a X4 M. V průběhu zastávky šampionátu DTM na okruhu Nürburgring ve dnech 7. až 9. září 2018 došlo k oficiálním testovacím jízdám jejich prototypů na závodním okruhu.

Tím pádem měla veřejnost poprvé možnost vidět zamaskované předprodukční prototypy tam, kde se jejich dynamické jízdní vlastnosti předvádí v nejlepší formě. Nürburgring je tradičním místem, kde se završuje finální testování a ladění specifických M úprav, mezi něž patří hnací soustava, podvozek a aerodynamika.

Díky velkým nasávacím otvorům vpředu, M specifickým prvkům pro optimalizovanou aerodynamiku a výfukovému systému se čtyřmi koncovkami, integrovanými do zadního nárazníku, vykazovaly tyto vozy již v počáteční fázi vývoje charakteristické prvky modelů BMW M.

Technologickým vrcholem zcela nových modelů BMW X3 M a BMW X4 M je nově vyvinutý vysokootáčkový řadový šestiválec s technologiemi M TwinPower Turbo. Podle neoficiálních informací se očekává, že tento třílitrový motor nabídne nejvyšší výkon kolem 338 kW (460 k).

Součástí procesu vývoje je specifické ladění pohonu všech kol BMW M xDrive, který byl poprvé představen v novém BMW M5. Tato technologie je připravena také v modelech BMW X3 M a BMW X4 M s cílem zajistit nepřetržitý a na dynamiku zaměřený přenos hnací síly na všechna čtyři kola.

Další specifický vývoj inteligentního pohonu všech kol má zaručit maximální trakci a bezztrátové rozdělení točivého momentu pro dosažení extrémně dynamických jízdních vlastností. Ve spolupráci s M aktivním diferenciálem zadní nápravy se dynamika zatáčení, agilita a přesnost jízdních vlastností BMW X3 M a BMW X4 M mají posouvat na úroveň, které nemá žádný z přímých konkurentů dosahovat.

„BMW X3 M a BMW X4 M s jejich M specifickými výkony ve svém segmentu nastavují měřítka v oblasti dynamiky,“ uvedl Frank van Meel, prezident BMW M GmbH.

Vývojem nejnovějších modelů se BMW M GmbH opět posouvá do dalšího automobilového segmentu. BMW X3 M a BMW X4 M mají umožnit vůbec poprvé zažít mimořádný výkon, agilitu a preciznost také v kategorii automobilů SAV a SAC prémiové střední třídy.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (24)
Avatar - Martin911Turbo
11. 9. 2018 17:43
Re: 460 koní max
Já se picnu

X3
Délka: 4708 mm
Rozvor: 2864 mm
Šířka: 1891 mm
Šířka se zrcátky: 2138 mm

X5
Délka: 4886 mm
Rozvor: 2933 mm
Šířka: 1938 mm
Šířka se zrcátky: 2184 mm

Fakt strašnej rozdíl ve velikosti >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Martin911Turbo
11. 9. 2018 17:41
Re: 460 koní max
No fuj srovnávat mě s tím lulinem...
Ukecaný jsem dost, v práci to potřebuji ;-)
Avatar - iudex
11. 9. 2018 16:03
Re: 460 koní max
Je jasné, že Martin sa vôbec neorientuje, v akej veľkostnej kategórii sa pohybujeme. Skrátka stúpil do oného a ešte sa v tom maže viac a viac.
Avatar - white label
11. 9. 2018 12:19
Re: 460 koní max
Tak s tímhle obkecávacím talentem můžeš z fleku nahradit Ovčáčka...
Avatar - Martin911Turbo
11. 9. 2018 11:24
Re: 460 koní max
Tak 100% ne, není samozřejmě tak luxusní, ale prémiový je dost