Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Borgward BXi7 je elektrické SUV, jehož výroba míří do Evropy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Znovuzrozená německá značka Borgward představila svůj první elektromobil a zároveň zveřejnila nové informace k již dříve potvrzenému spuštění výroby v Německu.

Značka Borgward na svůj návrat mezi plnohodnotné výrobce osobních automobilů po více než padesáti letech upozornila v roce 2015 na autosalonu v Ženevě. Tehdy se ještě prezentovala za pomoci pečlivě zrenovovaného modelu Isabella Coupé z posledních let jeho produkce.

První moderní zástupce této značky v podobě modelu BX7 byl odhalen až na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem na podzim roku 2015 a v březnu roku následujícího byla představena dvojice modelů BX5 a BX6 TS s hybridními pohonnými systémy.

Letošní autosalon v Šanghaji se pak stal místem představení prvního elektromobilu značky v podobě modelu BXi7, vycházejícího z konvenčního SUV BX7, jehož výrobu a prodej pro čínský trh spustil Borgward v loňském roce.

Borgward BXi7 se od výchozího modelu BX7 odlišuje modře laděnými detaily na karoserii i v interiéru, přepracovaným designem nárazníků, masky, světlometů i kol a novými digitálním přístrojovým štítem.

Technické specifikace elektromobilu prozatím nebyly automobilkou zveřejněny, ale podle neoficiálních informací má SUV disponovat pohonem všech kol, výkonem okolo 200 kW a díky bateriím z produkce společnosti LG Chem disponovat dojezdem na jedno nabití okolo 500 km.

Borgward v současnosti nabízí své modely pouze na čínském trhu, kde bylo za prvních osm měsíců od spuštění prodeje dodáno zákazníkům přes 30.000 SUV BX7. Elektromobil BXi7 se má stát prvním zástupcem značky, jehož výroba bude probíhat v Německu.

Společnost již na podzim roku 2016 oficiálně potvrdila, že výrobu v německé továrně zahájí v roce 2018. Nová továrna bude nakonec vybudována v Brémách na severu Německa, které byly sídlem značky už od dvacátých let.

Odkaz na historii sice při výběru výrobního místa hrál roli, jenže Brémy mají i své další výhody. Z hlediska logistiky je plusem tamější přístav, v okolí města je navíc dostatek kvalifikovaných pracovníků i množství dodavatelů.

Nyní Borgward potvrdil, že plánuje výstavbu nového výrobního podniku v oblasti Cargo Distribution Center na západě Brém, kde má mít k dispozici plochu o rozloze 140.000 metrů čtverečních.

Podle současných oficiálních materiálů společnosti má být výstavba nové továrny zahájena do začátku roku 2018 a samotná výroba se má rozběhnout během roku 2019. V prvotní fázi bude německý závod montovat auta v režimu SKD (nižší stupeň rozložitelnosti), a to s kapacitou až 50.000 vozů ročně.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - twistedTSD
26. 4. 2017 14:38
Re: Ambice jim nechybí
Právě. Ale dosud jsem nezaregistroval která Čína (což je možná záměr společnosti, která tolik protěžuje svůj historický odkaz). Docela bych se vsadil, že Borgward samotný moc práce s vývojem nových modelů neměl.
25. 4. 2017 22:09
Re: Ambice jim nechybí
Hádám, že to bude Čína. Nikdo jiný dneska nemá peníze na podobné projekty.
Avatar - twistedTSD
25. 4. 2017 16:13
Ambice jim nechybí
Kdo vlastně za BW stojí? Kdo všechny ty investice platí?