Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabham BT62 zamíří na start 24 hodin Le Mans a do série WEC

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Brabham Automotive oficiálně odhaluje své plány nasazení svého nového modelu BT62 na start slavné čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans i do celého šampionátu FIA WEC.

Brabham BT62 měl premiéru začátkem května loňského roku jako první nový vůz své značky po šestadvaceti letech. Původně byl představen jako výhradně okruhový speciál, ale v první polovině letošního ledna byla oficiálně představena jeho úpravu pro legální použití v běžném silničním provozu.

Brabham Automotive po odhalení BT62 pro běžný silniční provoz nyní opět otáčí pozornost k závodním tratím a oficiálně odhaluje návrat jména Brabham do Le Mans a vytrvalostních závodů.

Hlavním cílem je start ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans a účast ve vytrvalostních závodech série FIA WEC v letech 2021 a 2022, jichž se chce tým Brabham Automotive účastnit s BT62 v rámci třídy LMGTE PRO.

Brabham Automotive uvádí, že již nyní se pracuje na dosažení tohoto cíle právě prostřednictvím modelu BT62. Vozy, které budou jejich majitelé používat na závodních tratích, totiž budou součástí vývojového programu pro nasazení ve výše zmíněných závodech. Bližší informace ohledně celého programu a následně i továrního závodního týmu s jeho vozy a členy budou zveřejňovány postupně.

Brabham Automotive pak dodává, že vedle svého vlastního týmu ve třídě LMGTE PRO (profesionální jezdci), který bude provozovat z části z vlastních zdrojů a z části za podpory partnerských společností a sponzorů, hodlá poskytovat podporu i soukromníkům, startujícím s BT62 v nižších kategoriích, resp. LMGTE AM (amatérští jezdci).

V souvislosti s Le Mans pak lze připomenout, že Sir Jack Brabham, trojnásobný šampion Formule 1, zde ve čtyřiadvacetihodinovce startoval třikrát a jeho nejlepším výsledkem zde bylo třetí místo ve třídě s vozem Cooper S39. Synové Geoff a David pak mají na svém kontě po jednom vítězství v celkovém pořadí 24 hodin Le Mans. První jmenovaný z roku 1993 s vozem Peugeot 905 Evo 1B a druhý pak z roku 2009 s vozem Peugeot 908 HDi FAP.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme