Bugatti se nebrání druhému modelu. Bude to SUV, nebo sedan?
Bugatti od svého oživení koncernem Volkswagen Group nabízí jedinou modelovou řadu. Veyron nahradil v roce 2016 Chiron, od něhož byl letos odvozen extrémní model Divo. Stále se však jedná o superrychlé kupé, v Molsheimu ale zvažují, že by nabídli i jiný druh automobilu.
Potvrzuje to sám generální ředitel značky Bugatti Stephan Winkelmann, který tvrdí, že je společnost připravena vyrábět více než jeden model. „Je jasné, že pokud uděláme něco jiného než supersportovní auto jako Chiron, nebude jen stačit se zamilovat do jednoho typu auta,“ říká Winkelmann, pod jehož někdejším vedením Lamborghini naplánovalo rozšíření modelové řady o SUV.
O druhé modelové řady Bugatti se hovoří už kolik let, vlastně už od roku 2009, kdy značka představila koncept 16C Galibier, superluxusní fastback s šestnáctiválcovým motorem. Od té doby se pravidelně spekuluje o příchodu limuzíny, menšího sporťáku nebo třeba SUV se znaky Bugatti.
Naposledy se spekulace o dalším autě z Molsheimu rozjely poté, co byl zachycen pod plachtou schovaný prototyp, který podle siluety je nepochybně sedanem. Sama automobilka o něm ale tajemně mlčí, navíc Winkelmann naznačuje spíše příchod SUV.
„Prozkoumali bychom každou karosářskou verzi a regionální zájem. Rozhodně bychom pak neinvestovali do něčeho, co slábne,“ tvrdí bývalý šéf Audi Sport a Lamborghini. SUV má nepochybně nejvyšší potenciál mezi karosářskými variantami, a tak by z obchodního hlediska dávalo největší smysl.
Bugatti už by navíc už nemuselo řešit, zda se k jeho image SUV hodí. Příklady z nedávné doby ukazují, že SUV se zákazníci nebrání ani od značek, od kterých bychom takový model ještě před lety nečekali. I proto dnes nabízejí SUV i Maserati (Levante), Lamborghini (Urus), Bentley (Bentayga) nebo Rolls-Royce (Cullinan) a jeden takový model chystá také Ferrari (Purosangue).