9.8. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Ettore Bugatti: Pocta zakladateli značky

 

Vlastní edice Veyronu se konečně dočkal i zakladatel značky, Ettore Bugatti. Jeho jméno ponesou tři vozy.

Bugatti již pracuje na nástupci Veyronu, v současnosti ale potřebuje ještě udat poslední kusy z plánovaných 450 exemplářů současného modelu. Podle zdrojů Autocaru zbývá už jen 15 neprodaných kousků. Poslední zájemce o Veyron bude lákat i edice pojmenovaná po zakladateli značky, Etorru Bugatim.

Plným jménem Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse Legend Ettore Bugatti je poslední edicí z šesti edic Legend, která nesou slavná jména spojená s historií značky z francouzského Molsheimu. Čtveřice edic je pojmenovaná po slavných osobnostech (Rembrandt Bugatti, Meo Costantini, Jaen Bugatti a Jean-Pierre Wimille), doplňuje je Black Bess odkazující na takto pojmenovaný vůz vyráběný mezi lety 1912 a 1914.

Barevná kombinace Veyronu Ettore Bugatti odkazuje na slavnou limuzínu Type 41 Royale, jmenovitě vůz s číslem šasi 41111. Přídi dominuje ručně leštěný hliník, který je poprvé použit na celou přední část vozu – včetně krytů zrcátek nebo klik dveří. Záď je naopak zhotovena z karbonových vláken v tmavě modrém provedení. S barvami karoserie ladí dvoubarevná osmipaprsková kola.

Uvnitř najdeme dva druhy kůže. Telecí kůži v přírodní hnědé Bugatti poprvé doplnilo exkluzivní kůží cordovan, která bývá díky své odolnosti používána na boty. Dva druhy kůže doplňují modré karbonové detaily odkazující na karoserii. Specialitou je pak platinou potažená soška tancujícího slona. Fanoušci značky jistě vědí, že se tato soška objevovala na kapotě modelu Type 41 Royale.

Aktuální šéf Bugatti Wolfgang Dürheimer říká, že pro značku je její zakladatel nadále velkou inspirací: „ Od začátku bylo jasné, že bychom po jeho osobě měli pojmenovat poslední model edic Legend.“

Základem vozu je provedení Grand Sport Vitesse, což znamená otevřenou karoserii a výkon 1.200 koní. Veyron pojmenovaný po Ettoru Bugattim bude oficiálně představen na letošní přehlídce exkluzivních aut Concours d’Elegance v kalifornském Pebble Beach, kde se ukážou i další vozy edic Legend.

Spolupracujeme s TipCars.com
Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

Cigarety stále nesou, český Philip Morris  měl loni vyšší tržby i zisk Cigarety stále nesou, český Philip Morris měl loni vyšší tržby i zisk

Kutnohorskému výrobci tabáku Philip Morris ČR loni…

Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun

Největší britská maloobchodní společnost Tesco zaplatí…

Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme

Saxofonista Stefan Denoljubov přijel do Prahy jako herec…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Podívejte se do strojovny s výkonem 65.000 koní Podívejte se do strojovny s výkonem 65.000 koní

Nejvyšší výkon kolem 1000 koní představuje špičku mezi…

Bugatti a jeho moderní historie (2. díl) Bugatti a jeho moderní historie (2. díl)

Po neslavném konci Bugatti Automobili S.p.A. v roce 1995…

 



 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky, varují analytici

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky,…

Od prosince platí nový zákon o spotřebitelských úvěrech, kdy banky začaly posuzovat žadatele přísněji. Česká…

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká jsou další řešení?

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká…

Jak přivést mladé k většímu zájmu o politiku? Palčivou otázku řeší řada stran. TOP 09 jako ambasadora pro mladé…

 

iSport.cz

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i nevýrazní talenti

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i…

Fotbalový svět nechápe. Nizozemsko nezvládá po kvalifikaci na EURO 2016 ani tu na mistrovství světa v Rusku. Po…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se zvěří tím ale nevyřeší

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se…

Posedlost evidencemi všeho druhu v podání současné vládní garnitury expanduje už i do takových oblastí lidských…

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…