Cadillac BLS Wagon 1.9D Sport Luxury – Severská, nikoli Severní Amerika

Cadillac BLS Wagon 1.9D Sport Luxury – Severská, nikoli Severní Amerika

 
 
25.2. 2008 Ondřej Šuch

Cadillac jako kombi s turbodieselem??? Kdysi otázka do kabaretu, ale to si u Jaguaru původně mysleli taky…

Snaha rozšířit portfolio prémiových značek směrem k evropsky oblíbeným třídám je evidentně nad všechny tradice. Když už jsme se tedy dočkali zmíněného naftového kombi od Jaguaru, podobný krok značky Cadillac už nepřijde podivný vůbec.

Platforma, kterou GM využívá pro Opel Vectra a Saab 9-3 je osazena karoserií, ve které lze identifikovat švédské kořeny i bez brýlí. Nejde ale o zcela totožné vozy – ve skutečnosti má Cadillac z vnějších prvků totožné se Saabem jen boční dveře, skla a střechu. Osobitost dodávají vozu výrazná mřížka chladičezadní sdružená světla a kromě relativně nenápadného laku je vůz svým způsobem atraktivní a designově rozhodně čistý.

Světlý interiér je kombinací saabovského přístrojového panelu, ovladačů klimatizace a sedadel s prvky amerického důrazu na okatý komfort, či chcete-li nenutný luxus – příkladem budiž pohled na analogové hodiny na přístrojové desce. Zámek zapalování je kupodivu v tradičnější poloze vedle volantu. Ten je tříramenný a včetně ovladačů dokonalý.

obrázek [555 x 354]
 

Sedadla patří k nejpovedenějším částem vozu. Ta přední s elektrickým ovládáním nabízejí skvělý komfort i možnost optimálního nastavení pozice řidiče vůči volantu a pedálům, mají ale slabší boční vedení. Zadní sedačky jsou pohodlné téměř stejně, trpí ovšem nedostatkem místa pro kolena. Kožené čalounění je i v dveřních výplních bezchybné, použité plasty přiměřené a vůně až neamericky příjemná. Už základní výbava vozu je solidní a obsahuje například i ESP, námi testovaná verze Sport Luxury pak sice komfortem téměř hýří, ale stále ještě umožňuje připlatit si za střešní okno, parkovací asistent či DVD navigaci.

Zavazadelník je dobře přístupný lehce otevíratelnými pátými dveřmi, stejně jako u Saabu ale žehráme na poměrně malou výšku hrany víka při otevření. Nijak závratný základní objem 425 litrů je limitován vysokou podlahou, pod ní se ale ukrývá jen souprava na lepení pneumatik. Stejně jako u interiéru nás u zavazadelníku potěšilo jeho bezchybné světlé čalounění.

obrázek [555 x 383]
 

U multikulturního vozu nepřekvapí, že pod jeho kapotou tepe klenot z dílen Fiatu, jmenovitě Common rail 1.9 s dvojitým(!) přeplňováním. Postupné zapojování obou turbodmychadel podle narůstajících otáček má za následek nadstandardní kultivovanost zvukovou i výkonovou, pochopitelně ale až po zahřátí. Motor s výkonem 132 kW a točivým momentem 370 Nm cvičí s relativně těžkým kombi velmi jistě a na brizanci kupodivu příliš nemění ani kombinace se šestistupňovou automatickou převodovkou. V porovnání např. s motory TDI se sdruženými vstřikovači je nástup výkonu podobně razantní, ovšem u Cadilaccu bez prodlevy a s přijatelnější zvukovou kulisou. K deklarované průměrné spotřebě 7,5 l/100 km je potřeba vůz téměř nutit, při běžné mimoměstské jízdě motor žádá až o litr více, ve městě pak průměrně 9,5 litru.

obrázek [555 x 268]
 

Podvozek je jednoznačně zaměřen na komfort jízdy, dokonce i s osmnáctipalcovými koly se na méně kvalitních silnicích nemusí bát o smrt vytřesením. I když víceprvkové zavěšení zadních kol odvádí dobrou práci a karoserie se výrazně nenaklání, snahy o sportovnější jízdu hatí až příliš nekontaktní řízení – účinek posilovače je dalším znamením toho, že sedíme v „americkém“ voze.

Pohled do ceníku napoví, že BLS se pohybuje pod úrovní srovnatelné evropské prémiové konkurence. Prestižní americkou značku (byť vyráběnou ve Švédsku a s italským motorem) tak lze pořídit za relativně zajímavé ceny. Nevýhodou je zatím řídká prodejní a servisní síť výhodou neokoukanost.

První cena vozu836.500,- (2.0 175k Business 6M)
První cena vozu s testovanou motorizací905.800,- (1.9 D 180k Business 6M)
Základní cena testovaného vozu1.179.900,- (1.9 D 180k Sport Luxury 6A)
Cena testovaného vozu1.278.500,- (1.9 D 180k Sport Luxury 6A)

Plusy:

  • design
  • zpracování interiéru
  • nižší cena oproti prémiové konkurenci
  • pohodlí na předních sedadlech
  • skvělý motor
  • základní výbava
  • cena

Minusy:

  • podobnost se Saabem
  • přílišný účinek posilovače řízení
  • omezené servisní zázemí
  • objem zavazadlového prostoru
  • spotřeba
Spolupracujeme s TipCars.com

Cadillac BLS Wagon 1.9D Sport Luxury

Cena v základní výbavě: 1 179 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 278 500 Kč

Základní výbava:systém StabiliTrak, imobilizér, přední, boční a hlavové airbagy, palubní počítač, tříramenný volant s dálkovým ovládáním audiosystému, tempomat, audiosystém se sedmi reproduktory „Piano black“ interiér, dešťový senzor, sedačky nastavitelné v osmi směrech, dvouzónová klimatizace,18“ kola, sportovní podvozek, Bi-xenonové světlomety, vyhřívané elektricky nastavitelné kožené sedačky s pamětí a dřevěné vykládání interiéru

Výbava testovaného vozu:Parkovací asistent (11.300,-), DVD navigace a audiosystém Bose (87.300,-)

Pompeo: USA chtějí dokončit denuklearizaci KLDR do ledna 2021 Pompeo: USA chtějí dokončit denuklearizaci KLDR do ledna 2021

Jednání Spojených států se Severní Koreou, jehož cílem je…

Počet teroristických útoků ve světě loni klesl o 23 procent Počet teroristických útoků ve světě loni klesl o 23 procent

Počet teroristických útoků ve světě se v loňském roce…

OBRAZEM: Aston Martin oživuje další legendární model OBRAZEM: Aston Martin oživuje další legendární model

Britská automobilka Aston Martin pokračuje v oživování…

 
Technické údaje
Motor Cadillac BLS Wagon 1.9D Sport Luxury
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1910
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 370 / 1850 - 2850
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 425 / 1285
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1620 / 550
Rozměr pneu:235/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4716
b) šířka (mm): 1802
c) výška (mm): 1543
d) rozvor (mm): 2957
e) rozchod vpředu (mm): 1524
f) rozchod vzadu (mm): 1506
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 840 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1525
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Cadillac BLS Wagon 1.9D Sport Luxury
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,44
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby

Mohlo by se zdát, že Škoda 110 R Coupé přímo navázala na…

Návrat Mitsubishi Galant? Neoficiální studie ukazuje nový sedan pro rok 2020 Návrat Mitsubishi Galant? Neoficiální studie ukazuje nový sedan pro rok 2020

V minulosti oblíbený sedan Galant od Mitsubishi se v…

 



Neúspěšné modely: Cadillac BLS (2005-2010) Neúspěšné modely: Cadillac BLS (2005-2010)

Auto ušité horúcou ihlou len zle skrývalo svoj skutočný pôvod.

Cadillac BLS: Výroba ukončena po třech letech Cadillac BLS: Výroba ukončena po třech letech

Během srpna 2009 opustily automobilku ve švédském…

 



 
Krásný Peugeot 508 má české ceny, pořídíte jej od 730.000 Kč. Kolik stojí našlapané GT?

Krásný Peugeot 508 má české ceny, pořídíte jej od 730.000 Kč. Kolik stojí našlapané GT?

Včera

Nový Peugeot 508 byl jednou z největších hvězd letošního autosalonu v Ženevě. Nyní auto konečně dorazilo na český trh.




Blesk.cz

Získat hypotéku bude opět těžší. Ptali jste se odborníka, co a pro koho se mění

Získat hypotéku bude opět těžší. Ptali jste se…

Od října čeká Čechy další změna na trhu s hypotékami. Česká národní banka rozšíří pravidla pro poskytování úvěrů…

Kim zavře raketové středisko, řekl jihokorejský prezident. Trump to přivítal

Kim zavře raketové středisko, řekl jihokorejský…

Severokorejský vůdce Kim Čong-un přislíbil trvale rozebrat zkušební středisko raketových motorů a odpalovací…

 

iSport.cz

Plašil: Škoda, že do Bordeaux nepřišel žádný Čech. Slavii se mnou neřešili

Plašil: Škoda, že do Bordeaux nepřišel žádný Čech.…

Již ve čtvrtek vstoupí do základní skupiny Evropské ligy pražská Slavia. Jejím prvním soupeřem bude Bordeaux i s…

Plzeň - CSKA Moskva 2:2. Penalta na konci vzala výhru v Lize mistrů

Plzeň - CSKA Moskva 2:2. Penalta na konci vzala…

Fotbalisté Plzně byli blízko výhře v Lize mistrů, jenže s CSKA Moskva jen remizovali 2:2, když soupeř vyrovnal…

 

Reflex.cz

Kašpaři proti cirkusům: Drezírovat zvířata bitím opravdu nejde!

Kašpaři proti cirkusům: Drezírovat zvířata bitím…

V neděli proběhne další kolo kampaně proti cirkusu Jiřího Berouska. Ochranáři proti němu protestují proto, že…

Regulace svobody na internetu: Na čem se shodne Brusel s Klausem a Okamurou?

Regulace svobody na internetu: Na čem se shodne…

Evropská unie se rozhodla brutálně regulovat Internet; tentokrát jako pověstná hůl na psa posloužila autorská…