Cadillac BLS Wagon 1.9D Sport Luxury – Severská, nikoli Severní Amerika

Cadillac BLS Wagon 1.9D Sport Luxury – Severská, nikoli Severní Amerika

 
 

Cadillac jako kombi s turbodieselem??? Kdysi otázka do kabaretu, ale to si u Jaguaru původně mysleli taky…

Snaha rozšířit portfolio prémiových značek směrem k evropsky oblíbeným třídám je evidentně nad všechny tradice. Když už jsme se tedy dočkali zmíněného naftového kombi od Jaguaru, podobný krok značky Cadillac už nepřijde podivný vůbec.

Platforma, kterou GM využívá pro Opel Vectra a Saab 9-3 je osazena karoserií, ve které lze identifikovat švédské kořeny i bez brýlí. Nejde ale o zcela totožné vozy – ve skutečnosti má Cadillac z vnějších prvků totožné se Saabem jen boční dveře, skla a střechu. Osobitost dodávají vozu výrazná mřížka chladičezadní sdružená světla a kromě relativně nenápadného laku je vůz svým způsobem atraktivní a designově rozhodně čistý.

Světlý interiér je kombinací saabovského přístrojového panelu, ovladačů klimatizace a sedadel s prvky amerického důrazu na okatý komfort, či chcete-li nenutný luxus – příkladem budiž pohled na analogové hodiny na přístrojové desce. Zámek zapalování je kupodivu v tradičnější poloze vedle volantu. Ten je tříramenný a včetně ovladačů dokonalý.

obrázek [555 x 354]
 

Sedadla patří k nejpovedenějším částem vozu. Ta přední s elektrickým ovládáním nabízejí skvělý komfort i možnost optimálního nastavení pozice řidiče vůči volantu a pedálům, mají ale slabší boční vedení. Zadní sedačky jsou pohodlné téměř stejně, trpí ovšem nedostatkem místa pro kolena. Kožené čalounění je i v dveřních výplních bezchybné, použité plasty přiměřené a vůně až neamericky příjemná. Už základní výbava vozu je solidní a obsahuje například i ESP, námi testovaná verze Sport Luxury pak sice komfortem téměř hýří, ale stále ještě umožňuje připlatit si za střešní okno, parkovací asistent či DVD navigaci.

Zavazadelník je dobře přístupný lehce otevíratelnými pátými dveřmi, stejně jako u Saabu ale žehráme na poměrně malou výšku hrany víka při otevření. Nijak závratný základní objem 425 litrů je limitován vysokou podlahou, pod ní se ale ukrývá jen souprava na lepení pneumatik. Stejně jako u interiéru nás u zavazadelníku potěšilo jeho bezchybné světlé čalounění.

obrázek [555 x 383]
 

U multikulturního vozu nepřekvapí, že pod jeho kapotou tepe klenot z dílen Fiatu, jmenovitě Common rail 1.9 s dvojitým(!) přeplňováním. Postupné zapojování obou turbodmychadel podle narůstajících otáček má za následek nadstandardní kultivovanost zvukovou i výkonovou, pochopitelně ale až po zahřátí. Motor s výkonem 132 kW a točivým momentem 370 Nm cvičí s relativně těžkým kombi velmi jistě a na brizanci kupodivu příliš nemění ani kombinace se šestistupňovou automatickou převodovkou. V porovnání např. s motory TDI se sdruženými vstřikovači je nástup výkonu podobně razantní, ovšem u Cadilaccu bez prodlevy a s přijatelnější zvukovou kulisou. K deklarované průměrné spotřebě 7,5 l/100 km je potřeba vůz téměř nutit, při běžné mimoměstské jízdě motor žádá až o litr více, ve městě pak průměrně 9,5 litru.

obrázek [555 x 268]
 

Podvozek je jednoznačně zaměřen na komfort jízdy, dokonce i s osmnáctipalcovými koly se na méně kvalitních silnicích nemusí bát o smrt vytřesením. I když víceprvkové zavěšení zadních kol odvádí dobrou práci a karoserie se výrazně nenaklání, snahy o sportovnější jízdu hatí až příliš nekontaktní řízení – účinek posilovače je dalším znamením toho, že sedíme v „americkém“ voze.

Pohled do ceníku napoví, že BLS se pohybuje pod úrovní srovnatelné evropské prémiové konkurence. Prestižní americkou značku (byť vyráběnou ve Švédsku a s italským motorem) tak lze pořídit za relativně zajímavé ceny. Nevýhodou je zatím řídká prodejní a servisní síť výhodou neokoukanost.

První cena vozu836.500,- (2.0 175k Business 6M)
První cena vozu s testovanou motorizací905.800,- (1.9 D 180k Business 6M)
Základní cena testovaného vozu1.179.900,- (1.9 D 180k Sport Luxury 6A)
Cena testovaného vozu1.278.500,- (1.9 D 180k Sport Luxury 6A)

Plusy:

  • design
  • zpracování interiéru
  • nižší cena oproti prémiové konkurenci
  • pohodlí na předních sedadlech
  • skvělý motor
  • základní výbava
  • cena

Minusy:

  • podobnost se Saabem
  • přílišný účinek posilovače řízení
  • omezené servisní zázemí
  • objem zavazadlového prostoru
  • spotřeba
Spolupracujeme s TipCars.com

Cadillac BLS Wagon 1.9D Sport Luxury

Cena v základní výbavě: 1 179 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 278 500 Kč

Základní výbava:systém StabiliTrak, imobilizér, přední, boční a hlavové airbagy, palubní počítač, tříramenný volant s dálkovým ovládáním audiosystému, tempomat, audiosystém se sedmi reproduktory „Piano black“ interiér, dešťový senzor, sedačky nastavitelné v osmi směrech, dvouzónová klimatizace,18“ kola, sportovní podvozek, Bi-xenonové světlomety, vyhřívané elektricky nastavitelné kožené sedačky s pamětí a dřevěné vykládání interiéru

Výbava testovaného vozu:Parkovací asistent (11.300,-), DVD navigace a audiosystém Bose (87.300,-)

Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem

Dnes a zítra jdeme volit. Určíme kurz, kterým se bude…

Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey

Za prvních devět měsíců se čistý zisk Unipetrolu dostal…

Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

 
Technické údaje
Motor Cadillac BLS Wagon 1.9D Sport Luxury
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1910
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 370 / 1850 - 2850
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 425 / 1285
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1620 / 550
Rozměr pneu:235/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4716
b) šířka (mm): 1802
c) výška (mm): 1543
d) rozvor (mm): 2957
e) rozchod vpředu (mm): 1524
f) rozchod vzadu (mm): 1506
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 840 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1525
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Cadillac BLS Wagon 1.9D Sport Luxury
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,44
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Neúspěšné modely: Cadillac BLS (2005-2010) Neúspěšné modely: Cadillac BLS (2005-2010)

Auto ušité horúcou ihlou len zle skrývalo svoj skutočný pôvod.

Cadillac BLS: Výroba ukončena po třech letech Cadillac BLS: Výroba ukončena po třech letech

Během srpna 2009 opustily automobilku ve švédském…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v Modřanech představí domovská zvířata

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v…

Třídenní výstava králíků, holubů a drůbeže s názvem Modřany 2017 je za rohem. Na události se návštěvníkům…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…