reklama


Český trh v dubnu 2009: Mezi malými málo Fabií, ale hodně Fusionů a Pol

Český trh v dubnu 2009: Mezi malými málo Fabií, ale hodně Fusionů a Pol

 
 

První desítka českého trhu v kategorii malých vozů byla v dubnu stabilní, příliš změn se neudálo. Pouze VW Polo se vrátil na bronzový stupínek.

Celý trh malých aut se v dubnu propadl o 1.486 kusů, tedy o 21,6 %, loni v dubnu si noví majitelé odvezli celkem 6.884 vozů této třídy, letos jich bylo 5.378.

Nejprodávanější Fabia se 1.460 kusy, pro tradičně druhý Fusion se tentokrát rozhodlo 562 zákazníků. Třetí příčka patří v úvodu zmíněnému Polu se 420 registracemi (třetí bylo naposledy v lednu), Peugeot 207 je čtvrtý s 285 vozy. Páté místo patří Renaultu Thalia, který si koupilo 262 zákazníků. Šestý je Ford Fiesta s 242 kusy, sedmou příčku obsadil Chevrolet Aveo (231), Renault Clio je tentokrát osmý (210). První desítku uzavírají dva modely značky Hyundai, sedan Accent si vybralo celkem 182 zákazníků, nový hatchback i 20 si našel 164 nových majitelů. V Top 10 tedy tentokrát nenajdeme například Toyotu Yaris (třináctá), tak jako dříve se nedaří ani Citroënu C3, který byl tentokrát patnáctý. V dubnu se prodalo jen třicet kusů Dacie Sandero, což jí stačilo na 25. příčku, ale to může být způsobeno (podobně jako v případě jiných modelů) aktuální preferencí jiných trhů, kde hoří šrotovné.

První Fabia si ve srovnání s dubnem 2008 pohoršila opět o více než polovinu, přesně o 51,7 %, prodalo se o 1.564 malých škodovek méně. Druhý Fusion naopak zaznamenal nárůst, a to o 14,9 % (loni 489). Třetí Polo se zlepšilo o 52,8 % (z 265), Peugeot 207 ovšem ztratil 28 % (z 396 loňských, letos tedy o 111 méně). Renault Thalia vykazuje + 5,6 % (z 248), Ford Fiesta pak + 27,4 % (ze 190), nová generace je tedy zatím velmi úspěšná. Chevrolet Aveo si polepšil radikálně, o 95,8 % (z 118, tedy o 113 kusů). Renault Clio má naopak ztrátu, pohoršil si o 23,1 % (z 273), ale v dubnu na dveře již klepalo inovované provedení. Poslední porovnatelný člen první desítky, jihokorejský Hyundai Accent, se zlepšil o 87,6 %, před rokem se pro něj rozhodlo 97 zákazníků. Jeho prodej pokračuje i po příchodu i20.

Největší meziroční nárůst zaznamenala Honda Jazz, kterou tentokrát najdeme na 20. místě se sedmi desítkami registrací, oproti loňsku si polepšila o 125,8 %, z 31 kusů. Mezi propadáky dominují stále výprodejový Ignis a Citroën C2, který již v nabídce českého dovozce nefiguruje, ale lze jej u prodejců individuálně objednat. Oba vozy však nenajdeme ani v dubnové Top 30. Největší pokles tak zaznamenal Nissan Micra (- 68,8 %, z 34 na 9 vozů).

Třída malých vozů, registrace na českém trhu v dubnu 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období4/20091-4/20094/20091-4/2009
1.Škoda FABIA1460566227,1%30,1%
2.Ford FUSION562212510,4%11,3%
3.Volkswagen POLO40510077,5%5,4%
4.Peugeot 20728510115,3%5,4%
5.Renault THALIA2629454,9%5,0%
6.Ford FIESTA2426884,5%3,7%
7.Chevrolet AVEO2317934,3%4,2%
8.Renault CLIO2105703,9%3,0%
9.Hyundai ACCENT1824643,4%2,5%
10.Hyundai i201644313,0%2,3%
11.Seat IBIZA1624073,0%2,2%
12.Kia RIO1363512,5%1,9%
13.Toyota YARIS1336512,5%3,5%
14.Fiat PUNTO1223902,3%2,1%
15.Citroën C31205202,2%2,8%
16.Opel CORSA1063882,0%2,1%
17.Mazda 2924441,7%2,4%
18.Kia SOUL881601,6%0,9%
19.Suzuki SWIFT824191,5%2,2%
20.Honda JAZZ701531,3%0,8%
21.Seat CORDOBA581461,1%0,8%
22.Mitsubishi COLT451400,8%0,7%
22.Hyundai GETZ412720,8%1,4%
24.Peugeot 206401750,7%0,9%
25.Dacia SANDERO302260,6%1,2%
26.Alfa Romeo MITO11210,2%0,1%
26.Honda CITY11490,2%0,3%
28.Nissan MICRA9880,2%0,5%
29.Mini7270,1%0,1%
30.Subaru JUSTY5230,1%0,1%
-Ostatní modely7460,1%0,2%
-CELKEM537818792100,0%100,0%

Celý trh malých vozů se za letošní první čtyři měsíce roku 2009 propadl o 19,4 %, prodalo se o 4.523 vozů méně (18.792 oproti 23.315 loňským). Pochopitelně na vině je zejména prudký pokles registrací domácího zástupce, zatímco zahraniční konkurence lehce získala.

V celkovém pořadí od ledna vede po čtyřech měsících Fabia s 5.662 kusy (její podíl klesl již na 30,1 %!) před Fusionem (2.125, 11,3 %), třetí je Peugeot 207 (1.011, 5,4 %), čtvrtý Volkswagen Polo ovšem ztrácí na dvěstěsedmičku už jen čtyři kusy (1.007, 5,4 %). Pátá je Thalia (945, 5 %).

Hluboký propad Fabie i v tomto meziročním srovnání stále pokračuje, činí již - 44,9 %, oproti loňskému roku se prodalo o 4.620 vozů méně! Fusion si naopak polepšil, má o 18,7 % více (loni 1.790). Peugeot 207 ztratil 141 aut, tedy 12,2 %. Polo má o 10,3 % registrací více (loni 913). Pátá Thalia si polepšila o 14,3 %, tedy o 118 kusů.

Mezi vznětovými motory patří v absolutních počtech prvenství Fabii se 139 vozy (podíl na celkových registracích 9,5 %), Peugeot 207 má na kontě 24 aut s diesely pod kapotou (8,4 %), Kia Soul 23 (26,1 %) a Renault Clio také 23, u něj to znamená podíl 11 %.

Vítěze procentní statistiky tentokrát musíme znovu hledat mezi vozy, které se prodávají v jednotkách kusů. Alfa MiTo ale zažila velmi úspěšný měsíc, bylo zaregistrováno celkem 11 aut, z toho tři s turbodiesely (27,3 %). Na druhém místě této statistiky najdeme Kiu Soul, jejíž výsledek má přece jen větší vypovídací hodnotu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Data SDA
 

Přidat názorDiskuse: Český trh v dubnu 2009: Mezi malými málo…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Tohle je nová generace Fordu Fiesta. Zatím jako speciál pro WRC Tohle je nová generace Fordu Fiesta. Zatím jako speciál pro WRC

Ford pracuje na nové generace fiesty, která bude…

Ford Fiesta ST: Hot hatch chce být praktikem, nově nabídne pět dveří Ford Fiesta ST: Hot hatch chce být praktikem, nově nabídne pět dveří

Pětidveřová Fiesta ST není ničím novým, v USA se prodává…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála kvalifikaci

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála…

Eva Samková vyhrála v americkém Solitude kvalifikaci na sobotní závod Světového poháru ve snowboardcrossu.…

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak zkáza na sedmé hodině

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak…

Vybílit pět černých placek a mohla si utíkat za vítězstvím. Biatlonistka Eva Puskarčíková ovšem po třech…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama