Český trh v únoru 2009: Pořadí značek

Český trh v únoru 2009: Pořadí značek

 
 

Ty nejčernější scénáře se zatím zdaleka nenaplňují, letošní únor se objemově podobal tomu z roku 2007. Rozdílná je však struktura prodávaných vozidel. Firmy své nákupy odkládají, a tak podíl osobních vozidel činí rekordních 77 % na součtu osobních a LUV.

V únoru bylo na českém trhu prodáno 12.769 osobních a lehkých užitkových automobilů, což je o 2.409 ks méně než v únoru minulého roku. To představuje meziroční pokles o 15,9 %. Meziroční snížení zaznamenala jak kategorie osobních automobilů (-823 ks), tak i lehká užitková vozidla (-1586 ks). Výrazný meziroční pokles se tedy týká pouze lehkých užitkových aut (-35 %), ta osobní se prodávala jen o 7,7 % hůře než před rokem.

Pokud bychom za srovnávací základnu vzali rok 2007, situace by vůbec nevypadala tak špatně jako vypadá. Únorová čísla jsou prakticky shodná, odlišnost struktury prodávaných aut ale i tak trvá. Čekání firem na odpočet DPH u osobních aut se v minulých měsících projevilo naplno. Pokud jde jen o odložené nákupy, zásadní problém to pro prodejce nebude. Špatné zprávy o stavu české ekonomiky, které však v minulých týdnech slýcháme, mohou ale právě tuto odloženou poptávku umrtvit na delší čas.

Vítězem měsíce února je Ford - jediná značka z TOP 10, která v únoru prodala více aut než před rokem. Za tento úspěch vděčí Ford necelým pěti stovkám Fusionů, které jsou nyní za čtvrtmilion nabízeny klimatizací, rádiem s CD přehrávačem a s kůží obšitým volantem. Ford prodal jako jediný dovozce více než tisícovku vozů, konkrétně 1196 ks a vrátil tak Volkswagenu lednovou porážku.

Druhý v pořadí dovozců - Volkswagen - rozprodával sklad Golfů páté generace a začínal s prodejem generace šesté. Důležitou komoditou ale stále je i končící Polo. Tak zajímavé jako Fusion však - zejména díky menšímu zavazadelníku a jednodušší výbavě - Polo není.

Nejprodávanější značka a hlavní domácí výrobce Škoda Auto přispěla 13% meziročním poklesem k propadu celého trhu. V únoru bylo zaregistrováno přibližně 4 tisíce vozů Škoda.

Zbytek TOP 10 více nebo méně ztrácelo proti loňským únorovým počtům. Markantní byly propady Peugeotu, Citroënu a Kie, Opel se dostal mimo TOP10. Audi, Honda, Dacia, Volvo a Subaru patřily ke značkám, kterým se podařilo zlepšit loňské únorové výsledky.

Registrace na českém trhu, výsledky za měsíc únor 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVzměnazměnaTržní podíl
-Období2/20092/2008[ks][%]2/2009
1.Škoda39874598-611-13,3%31,2%
2.Ford11961140564,9%9,4%
3.Volkswagen9101174-264-22,5%7,1%
4.Renault570611-41-6,7%4,5%
5.Hyundai557649-92-14,2%4,4%
6.Peugeot543703-160-22,8%4,3%
7.Citroën509827-318-38,5%4,0%
8.Kia472605-133-22,0%3,7%
9.Fiat417444-27-6,1%3,3%
10.Toyota407475-68-14,3%3,2%
11.Suzuki305316-11-3,5%2,4%
12.Opel275355-80-22,5%2,2%
13.Audi270255155,9%2,1%
14.Chevrolet266393-127-32,3%2,1%
15.Renault Trucks223384-161-41,9%1,7%
16.Mazda201256-55-21,5%1,6%
17.Honda1851612414,9%1,4%
18.Dacia1801354533,3%1,4%
19.Mercedes-Benz176297-121-40,7%1,4%
20.Seat174240-66-27,5%1,4%
21.BMW168182-14-7,7%1,3%
22.Porsche138224-86-38,4%1,1%
23.Volvo135963940,6%1,1%
24.Subaru123645992,2%1,0%
25.Nissan114135-21-15,6%0,9%
26.Mitsubishi109152-43-28,3%0,9%
27.Iveco3858-20-34,5%0,3%
28.Lexus1611545,5%0,1%
29.Jaguar1219-7-36,8%0,1%
30.Lada1115-4-26,7%0,1%
31.Chrysler914-5-35,7%0,1%
32.Land Rover933-24-72,7%0,1%
33.smart831-23-74,2%0,1%
34.Alfa Romeo613-7-53,8%0,0%
35.Jeep626-20-76,9%0,0%
36.Lancia64250,0%0,0%
37.Mini65120,0%0,0%
38.Dodge510-5-50,0%0,0%
39.Saab29-7-77,8%0,0%
40.Santana24-2-50,0%0,0%
41.Ssangyong29-7-77,8%0,0%
42.Hummer1100,0%0,0%
43.Cadillac03-3-100,0%0,0%
-Celkem - Jiné značky1422-8-36,4%0,1%
-Celkem1276315158-2395-15,8%100,0%

Průběžné pořadí o začátku roku 2009
Vývoj trhu od počátku roku lze nejjednodušeji zasadit do celkového rámce s pomocí grafu v galerii. Z něj je vidět, že meziroční propady jsou markantní pouze ve srovnání s minulým rokem. Srovnání s rokem 2007 tak hrozivě nevypadá. Důležité je co přinese uvolnění podmínek odpočtů DPH.

První automobilky už mírně upravily cenovky, které ještě na začátku roku odrážely výhodný kurs eura z loňského roku, takže je možné že březen přinese výraznější propad pod úroveň roku 2007.

Škoda zatím drží tržní podíl jen 28 %, což je velmi slabý údaj ve srovnání s minulými obdobími, ale stále dobrá výchozí pozice pro následující nelehké měsíce. Novinky, které jsou na obzoru (Yeti, Superb Combi), sice nevylepší radikálně statistiku prodaných jednotek, ale mohly by mít vliv na hospodaření dealerů, protože nově realizované obchody budou dražší než u Fabií.

O druhé a třetí místo žebříčku značek je veden souboj mezi Fordem a Volkswagenem. Zatím je to 1:1, ale co bude po doprodání Fusionů a vyprodání levných Pol, to je velká otázka.

Zbytek TOP 10 meziročně ztrácel, stejně jako první tři značky. Značky Hyundai, Citroën, Renault, Peugeot a Kia prodaly shodně kolem tisícovky aut a vše kolem jejich pořadí a úspěšnosti na trhu je zatím otevřené.

Registrace na českém trhu, průběžné výsledky za rok 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVzměnazměnaTržní podíl
-Období1-2/20091-2/2008[ks][%]1-2/2009
1.Škoda71739331-2158-23,1%28,4%
2.Ford21412276-135-5,9%8,5%
3.Volkswagen20992276-177-7,8%8,3%
4.Hyundai11111350-239-17,7%4,4%
5.Citroën10541568-514-32,8%4,2%
6.Renault10491197-148-12,4%4,2%
7.Peugeot10341321-287-21,7%4,1%
8.Kia9851231-246-20,0%3,9%
9.Toyota788932-144-15,5%3,1%
10.Fiat778976-198-20,3%3,1%
11.Opel664767-103-13,4%2,6%
12.Suzuki568654-86-13,1%2,2%
13.Audi562522407,7%2,2%
14.Chevrolet538735-197-26,8%2,1%
15.Renault Trucks516831-315-37,9%2,0%
16.Honda4393964310,9%1,7%
17.BMW434461-27-5,9%1,7%
18.Mercedes-Benz434671-237-35,3%1,7%
19.Mazda380556-176-31,7%1,5%
20.Porsche336590-254-43,1%1,3%
21.Seat336409-73-17,8%1,3%
22.Nissan3312953612,2%1,3%
23.Volvo3262468032,5%1,3%
24.Dacia313290237,9%1,2%
25.Subaru2361627445,7%0,9%
26.Mitsubishi220304-84-27,6%0,9%
27.Iveco71127-56-44,1%0,3%
28.Lexus403912,6%0,2%
29.Land Rover3588-53-60,2%0,1%
30.Jeep2643-17-39,5%0,1%
31.smart2566-41-62,1%0,1%
32.Lada2329-6-20,7%0,1%
33.Jaguar2230-8-26,7%0,1%
34.Alfa Romeo2038-18-47,4%0,1%
35.Chrysler1731-14-45,2%0,1%
36.Mini1711654,5%0,1%
37.Dodge1123-12-52,2%0,0%
38.Lancia116583,3%0,0%
39.Saab818-10-55,6%0,0%
39.Ssangyong819-11-57,9%0,0%
41.Hummer412-8-66,7%0,0%
42.Cadillac222-20-90,9%0,0%
43.Santana25-3-60,0%0,0%
-Celkem - Jiné značky5884-26-31,0%0,2%
-Celkem2524531038-5793-18,7%100,0%

Spolupracujeme s TipCars.com
Do deseti let předstihneme McDonald’s, říká šéf KFC pro Česko Hubík Do deseti let předstihneme McDonald’s, říká šéf KFC pro Česko Hubík

Souboj o zákazníka na českém trhu rychlého občerstvení…

Lávka z Podskalí na Smíchov se po opravě opět otevřela pro chodce Lávka z Podskalí na Smíchov se po opravě opět otevřela pro chodce

Pražská Technická správa komunikací otevřela pro pěší…

Opata: Útok v Afghánistánu nemířil cíleně na české vojáky Opata: Útok v Afghánistánu nemířil cíleně na české vojáky

Pumový útok v Afghánistánu nemířil cíleně na české…

Glosa Martina Čabana: Obrázky z české diplomacie Glosa Martina Čabana: Obrázky z české diplomacie

Nejprve se vrátil předseda sněmovny Vondráček z Ruska,…

 
Zdroj: Data SDA

Štítky Ford Český trh Statistiky

 

Přidat názorDiskuse: Český trh v únoru 2009: Pořadí značek







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

 



Ford Sync 3: Modrý ovál má nový informační systém Ford Sync 3: Modrý ovál má nový informační systém

Moderní auto už si bez velké obrazovky ve středu palubní…

Úřad v USA zkoumá závadu posilovače u téměř milionu vozů Ford Úřad v USA zkoumá závadu posilovače u téměř milionu vozů Ford

Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA)…

 



 
Šéf VW se bojí, že německý automobilový průmysl dopadne jak Detroit. Kvůli emisím

Šéf VW se bojí, že německý autoprůmysl dopadne jak Detroit. Kvůli emisím

Dnes 12:55

Herbertu Diessovi se nelíbí, jak se v Evropě bojuje proti individuální dopravě.




Blesk.cz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků, které mu zlomily vaz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků,…

V druhé polovině září se rozhodovalo o podjatosti soudkyně Renáty Gilové a jejího senátu v případu Petra…

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí: Koloběžky ohrožují Pražany!

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí:…

Neslyšně profrčí kolem vás po chodníku, stačí krok a může dojít k neštěstí. Nemluvě o leknutí, když se vyřítí…

 

iSport.cz

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

Kritika od kouče, pak dva góly a obří respekt: Nikdo nedře víc než Frolík!

Kritika od kouče, pak dva góly a obří respekt: Nikdo…

Víkendovou výhru 3:2 v prodloužení nad Coloradem sledoval Michael Frolík jen z tribuny Pepsi Center. Smolík, být…

 

Reflex.cz

Nový celoevropský průzkum: Mezi největší euroskeptiky patří Češi, nejvíce odmítáme euro

Nový celoevropský průzkum: Mezi největší…

Evropský parlament, do kterého se bude opět volit příští rok v květnu, si nechal zpracovat ve všech zemích EU…

Hlavně žádné „tatíčkování“, brání se Hovory s TGM státotvornému patosu

Hlavně žádné „tatíčkování“, brání se Hovory s TGM…

Filmové Hovory s TGM jsou zábavnou spekulací nad součástí četby k maturitě. Tomáš Garrigue Masaryk a Karel Čapek…