Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4 Cactus Airflow 2L: Koncept se spotřebou 2 l na 100 km

Michal Fokt
Diskuze (7)
Studie hybridu na bázi subkompaktu Citroën C4 Cactus má díky řadě úprav jezdit za pouhé dva litry benzinu na 100 km. K vidění bude v říjnu na pařížském autosalonu.

Francouzské automobilky hodlají na své domácí výstavě ohromit mimo jiné i schopností stlačit spotřebu svých aut na naprosté minimum. Renault si se studií Eolab troufá na pouhý litr benzinu na 100 km, Citroën to pojal o poznání střízlivěji, i tak ale avizovaná spotřeba dva litry na sto v případě chystané studie C4 Cactus Airflow 2L musí téměř každému znít jako rajská hudba.

Jako možná trošku excentrický příznivce co nejméně zapáchajících ulic oceňuji, že se Francouzi neuchýlili k lacinému efektu co nejnižší spotřeby použitím turbodieselového motoru, i Cactus Airflow využívá atmosférický zážehový 1.2 PureTech o výkonu 60 kW, zkombinovaný, jak název auta napovídá, s technikou Hybrid Air, která využívá namísto akumulátorů poněkud ekologičtější kompozitové nádrže na stlačený vzduch. Motor byl ovšem dále upraven, bylo mu sníženo tření použitím povrchu stěn válců "Diamond Like Carbon", polymerovými ložisky a olejem s nízkou viskozitou a došlo i k odlehčení některých pohyblivých dílů.

Dalším dílčím krokem ke dvoulitrovému cíli bylo použití speciálních pneumatik Michelin 155/70 R 19 Tall&Narrow s nízkým valivým odporem a muselo se také ve velkém odlehčovat. Díky rozsáhlejšímu použití vysokopevnostních ocelí, hliníku, polykarbonátu a kompozitů na bázi karbonu, které najdete na karoserii, podvozku i v interiéru, byla váha Cactusu snížena o metrák na 865 kg. V neposlední řadě se zapracovalo i na zlepšení aerodynamiky, nové nárazníky, zakrytování podlahy, přídavné spoilery, úprava proudění vzduchu kolem kol, nahrazení zpětných zrcátek kamerami, systém aktivního uzavírání vstupních otvorů v předním nárazníku a krytů kol - to vše se má postarat o to, že C4 Cactus Airflow 2L by skutečně mohl jezdit za dva litry benzinu na 100 kilometrů.

Z výše uvedeného však vyplývá, že docílení této spotřeby rozhodně nebude zadarmo a tak je zřejmé, že zůstane zatím pouze u konceptu, výroba takového auta by byla příliš drahá, avšak stejně jako v případě výše zmíněného Renaultu je velmi pravděpodobné, že se většina těchto technických řešení postupem času objeví v produkčních autech, byť zatím ne pohromadě. Ostatně celá řada z nich už se dnes běžně používá...

Michal Fokt
Diskuze (7)
20. 9. 2014 00:52
Krabice od bot
- zhruba takovou aerodynamiku toto vysoké "něco" má. A na tento zcela nevhodný základ roubují zlepšováky, které mají kvůli snížení spotřeby potlačit z principu špatné vlastnosti konceptu SUV. Přitom určitě ví, že pro zlepšení aerodynamiky je nutné zmenšit čelní plochu a celkový průřez pontonu. A toho se stavbou takových vysokých křápů nedosáhne. Zakrýt plasty podvozek? Samozřejmě, ale to už mělo být dávno v běžné sérii, těch pár plastů navíc by stálo nula nic. Kdyby měl předek ostrý aerodynamický tvar, ani by nemuseli zakrývat díry v něm. Zadní Kola by mohli překrýt zcela.
Je ostuda, že tvůrce aerodynamických ikon jako je DS nebo CX se uchyluje k takovým polovičatým řešením. řekl bych, že i starý CX má lepší aerodynamiku než tato tuponoska.
[odkaz]
Avatar - Misanick
19. 9. 2014 08:06
Re: Spotreba
To sice ještě ne, ale pro začátek aspoň součástí normované spotřeby podle EU >:-[] .
18. 9. 2014 21:19
Re: Spotreba
Kopce budu sucastou standardnej vybavy? >:D
18. 9. 2014 21:04
Pane Fokte, vitejte v nasem klubu :-)
"Jako možná trošku excentrický příznivce co nejméně zapáchajících ulic oceňuji, že se Francouzi neuchýlili k lacinému efektu co nejnižší spotřeby použitím turbodieselového motoru,."
Avatar - Misanick
18. 9. 2014 19:58
Re: Spotreba
Z kopce s kvaltem 0,0 úplně v klidu ;-) .