Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4 dorazí na český trh v lednu (nové fotografie)

Diskuze (51)
Citroën zveřejnil další podrobnosti k druhé generaci modelu C4. Novinka se představí na pařížském autosalonu. Na vybraných trzích se začne prodávat ještě letos, na české silnice vyrazí v lednu 2011.

Výroba Citroënu C4 první generace (historický typ C4 z let 1928 až 1934 nebudeme brát v potaz) byla zahájena v roce 2004. Po C5 a C3 byl třetím osobním céčkovým modelem od Citroënu a přesně v tomto pořadí také dochází ke generační obměně. Nová generace sleduje linii nastolenou posledními modely – místo hravého avantgardního designu od Donata Coca proto sází na uhlazený konzervativnější vzhled.

Automobilka sama zmiňuje jako nosnou myšlenku slovo elegance. Zůstává proto charakteristická maska chladiče, která navazuje na šípovité logo značky, zároveň ale C4 dostala zamračený výraz přídě, neobvyklou bouli na kapotě a dospělejší tvary boků a zádi. Objevují se zde známé tvary, dvojitý prolis na bocích, vzpřímený zadní sloupek a širší okno v pátých dveřích ale vzbuzují silnější pocit robustnosti.

Citroën také slibuje preciznější detaily – ať už se jedná o menší spáry na karoserii, přesnější spojení ozdobných lišt nebo propracovanější tvary litých kol. Spektrum jejich rozměrů nyní sahá podle nových trendů od nejméně 15 palců až po 18 palců.

Interiér představuje ještě výraznější posun. Citroën nešetří měkčenými plasty nebo chromovanými doplňky. Zároveň ale mizí výstřelky jako volant s pevným středem nebo dvojice displejů s přístrojovým štítem uprostřed pod čelním sklem. Namísto toho se automobilka zaměřila na vylepšení ergonomie v rámci obvyklých zvyklostí. Přístrojový štít tvoří tři hluboké tubusy, které kombinují analogové a digitální ukazatele.

C4 dostane také několik větších či menších inovací. Řidiči jistě uvítají programovatelný tempomat a omezovač rychlosti, který umožňuje uložit pět rychlostních limitů dle uvážení řidiče (např. 50, 90, 130 a libovolné dva další). C4 bude také prvním Citroënem se statickým přisvěcením mlhovkami do zatáček a dostane ojedinělý systém sledování mrtvého úhlu, který využívá ultrazvukových vln.

K pokročilým informačním technologiím patří Citroën eTouch – možnost automaticky kontaktovat tísňovou linku s udáním polohy auta. WiFi On Board zase představuje zařízení pro připojení na internet pomocí 3G sítě, které budou moci prostřednictvím bezdrátové sítě WiFi využívat všichni pasažéři. Ti při použití počítače také využijí zásuvku s napětím 230 V.

Vstřícnost k životnímu prostředí představuje odlehčení karoserie, vylepšená aerodynamika a pneumatiky Michelin Energy Saver schopné uspořit 5 g CO2 na 1 km, resp. uspořit 0,2 l paliva na 100 km. Při výrobě se uplatní 15 % zelených materiálů – polymerů na bázi přírodních vláken a dalších materiálů, které nejsou produkty petrochemického průmyslu.

Z počátku bude na výběr známá paleta motorů. Citroën sice udává jen obecné specifikace bez udání zdvihového objemu, vzhledem k heslu osvědčené motory a udaným výkonům je ale zřejmé, že půjde o 1,4 VTi 95 (70 kW), 1,6 VTi 120 (88 kW) a přeplňovaný 1,6 THP 155 (115 kW) s robotizovanou převodovkou. Turbodiesely bude zastupovat 1,6 HDi 90 (66 kW), 1,6 HDi 110 FAP (82 kW) a 2,0 HDi 150 FAP (110 kW).

Úsporná verze e-HDi 110 FAP (82 kW) dostane robotizovanou převodovku, pneumatiky s nízkým valivým odporem a reverzibilní alternátor (schopný dobíjet akumulátor rekuperací brzdné energie) ve spojení se systémem Start-Stop. Emise CO2 budou 110 g/km, což odpovídá kombinované spotřebě zhruba 4,2 l/100 km.

Diskuze (51)
22. 12. 2010 18:01
Re: Interier vyzera vyborne
magora mas doma chlapce, to auto je otrasne :-)
ale kludne si nahanaj ego z lacnych francuzskych aut na internete.
Mal som FR a uz nikdy viac.
20. 9. 2010 20:08
Re: Bude nová C4 i coupe?
ci to nebude ds4...
Avatar - Martin911Turbo
20. 9. 2010 19:54
Bude nová C4 i coupe?
Bude nová C4 i ve verzi coupe jako předchozí? Stále žádné info :-|
20. 9. 2010 09:00
Zadok
Viem, ze toto pravdepodobne nebude nikoho zaujimat, no ja tomu zadku neviem prist na chut. >:D A uz viem aj preco. Tie svetla!
ja by som ich dal radsej nejak takto:
[odkaz]
pripadne takto (ale toto sa mi paci uz menej):
[odkaz]
A tiez sa mi nepaci design vsetkych tych pokrutenych diskov, inak si ale myslim ze to bude vyborne auto s paradnym interierom :yes:
19. 9. 2010 23:34
Re: ŘÍŠE STŘEDU
Emotivni vykriky o navsich a neschopnost nezminit Golf je uz opravdu nezajimava. Bohuzel zastini i skoromyslenku o vizualni podobe (mimochodem slovo hojne se vyskytujici snad u vsech novych modelu jakekoliv znacky) s A3 a óó, jak prekvapujici, klasicke "koncepci" volantu.

P.S. Ted jsem si uvedomil jak blizko mas k individuim spamujicim diskuze kopirovanim prostoduchych textu plnych gramatickych chyb na webech tipu aktualne.cz atd. Zas tak bidne na tom nejses ne? ;-)