TEST C4 Picasso 1.6 e-HDi vs. C-Max 1.6 TDCi vs. B 180 CDI
Citroën opět touží ukazovat světu odvážný design. Radikální studie sice už Evropanům tolik nepředhazuje, ale nové C4 Picasso z letošní Ženevy také vypadá poutavě, z řady sobě rovných rozhodně vybočuje…
Ale kompaktní MPV (opět ho doplní delší verze Grand) není jenom dalším modelem v řadě, jde zároveň o nosič nové modulární platformy koncernu PSA nazvané EMP2 (vyjede na ní i Peugeot 308). Na první pohled vypadá moderně, ale chlaďte emoce – na rozdíl od zbytku Evropy, na jejíž trhy novinka od června postupně míří, se do Česka oficiálně dostane až v září. Abyste ale už nyní mohli přemýšlet nad případnou koupí, postavili jsme Citroën C4 Picasso proti zavedeným konkurentům Fordu C-Max a Mercedes-Benzu B. Všechny porovnávané vozy byly vybaveny oblíbenými turbodiesely.
Originální tvar nemusí a priori znamenat prostorové kompromisy. Přestože je 4,43metrová karoserie citroënu proti soupeřům jenom o pár centimetrů delší, nabízí jeho kabina citelně vzdušnější atmosféru. Příčinou je enormní rozvor 2,79 metru. Když k tomu přidáte posuvná zadní sedadla, není důvod k výtkám. Tedy téměř ne. Vadit vzadu může panoramatické střešní okno, omezující prostor pro hlavy vysokých pasažérů. Ale to si samozřejmě můžete odpustit, aspoň ušetříte z rodinného rozpočtu 18 000 korun.
Nejvíce bagáže odveze překvapivě nejkratší Ford C-Max: 1723 litrů, na záda mu však dýchá nejdelší picasso s „dírou“ o velikosti 1709 l. V pětimístném obsazení, které je mnohem směrodatnější, pak citroën zvládne nejlepších 537 l. Zavazadelník „béčka“ s kapacitou 486 až 1545 litrů patří do středu pole, reputaci si ale vylepšuje největším užitečným zatížením 522 kg. Na „kouli“ utáhne nejtěžší přívěs citroën: 1600 kg.
Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 15/13, který je právě k dostání na stáncích.