Citroën C5 3,0 HDi (177 kW): Vrcholný turbodiesel se dostal na český trh s cenou 949.900,- Kč

Citroën C5 3,0 HDi (177 kW): Vrcholný turbodiesel se dostal na český trh s cenou 949.900,- Kč

 
 

Chcete Citroën za milion korun? Od začátku července nabízí francouzská automobilka pro individualisty třílitrový turbodiesel do modelu C5. Standardní ceníková cena je 1.049.900,- Kč, do konce srpna se bude nabízet o 100 tisíc Kč levněji.

Po ukončení prodeje modelu C6 na českém trhu (vůz dostupný jen na objednávku) Citroënu několik měsíců v tuzemské nabídce chyběla jednoznačná vlajková loď. Tuto úlohu nyní přebírá vrcholné provedení sedanu střední třídy C5 s novým motorem 3,0 HDi. Tento agregát o výkonu 177 kW je nejsilnějším turbodieselem, který kdy Citroën do svých aut dodával. Zároveň je mezi neprémiovými sedany střední třídy unikátem – konkurence šestiválcové turbodiesely během let z tohoto segmentu stáhla, do příchodu motoru 3,0 dCi pro Renault Laguna tak nebude mít nová verze C5 přímého konkurenta.

Nový vznětový motor dává nejvyšší výkon 177 kW při 3 800 min-1, což znamená zlepšení o 18 % proti předchozímu 2,7 HDi. Maximální točivý moment vrcholí hodnotou 450 Nm od 1.600 do 3.600 min-1 , když v pásmu 1.400 až 4.100 min-1 neklesá pod 400 Nm. Při 1.500 min-1 je k dispozici maximum 422 Nm, což je o 17 % víc než u předchozího motoru. Po technické stránce došlo ke zvětšení objemu válců z 2.721 na 2.993 cm3, a to zvětšením vrtání i zdvihu. Vstřikování zajišťuje opět systém typu common-rail, stejně jako i všech motorů řady HDi. Novinka spočítá v tom, že tento systém, dnes již 3. generace, pracuje s tlakem až 2.000 bar oproti předchozím 1.650.

Vstřikovací trysky s 8 otvory oproti předchozím 6 umožňují přesnější dávkování paliva do válců a přitom je i nadále možné uvažovat až 5 vstříknutí v jednom cyklu: jeden nebo dva pilotní vstřiky, dva hlavní vstřiky a jeden dodatečný vstřik, který snižuje emise škodlivin. Rozprášení paliva je díky tomu homogennější, což zlepšuje spalování. Výsledkem je nižší hlučnost a zpracování škodlivin „u zdroje“. Vstřikovací čerpadlo dodává piezoelektricky ovládaným vstřikovačům jen palivo nutné k optimálnímu fungování motoru; zpětný tok paliva do nádrže je minimalizován.

Citroën C5 - ceny dieselových motorů (červenec 2009)
Motor1,6 HDi2,0 HDi2,0 HDi2,2 HDi3,0 HDi
Převodovka5M6M6A6M6A
Zdvihový objem [cm3]15601997199721792993
Válce/ventily4/44/44/44/46/4
Nejv. výkon [kW/min-1]80/4000103/4000100/4000125/4000177/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750320/2000320/2000370/1500450/1600
Max. rychlost [km/h]191204201219243
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,210,611,89,27,9
Komb. spotř. [l/100 km]5,65,87,16,57,4
Cena Base [Kč]559.900,-----
Cena Dynamique [Kč]604.900,-644.900,----
Cena Confort [Kč]-659.900,-709.900,---
Cena Exclusive [Kč]-739.900,-789.900,-799.900,-949.900,-

Výbava Exclusive je maximem, co se do C5 dodává. Obsahuje šest airbagů, ESP, asistent pro rozjezdy do kopce, elektronickou parkovací brzdu, tempomat, zadní parkovací senzory, hydraulické odpružení, dvouzónovou klimatizaci s klimatizovanou schránkou před spolujezdcem, bi-xenonové adaptivní světlomety, rádio s CD/MP3 a dvěma tunery, elektricky nastavitelná přední sedadla a čalounění v kombinaci kůže/látka. Samozřejmostí je centrální zamykání, elektrické stahování předních a zadních oken, elektricky nastavitelná, sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka nebo kůží potažený volant a hlavice řadicí páky.

Připlatit si je možné za přední parkovací senzory (+11 tisíc Kč). Tato položka je také součástí paketu NaviDrive 3D (+65 tisíc Kč), který obsahuje dále navigaci s 30GB harddiskem, přehrávač DVD, zesilovač, subwoofer, vstup USB a připojení Bluetooth. Paket Criollo (+130 tisíc Kč) obsahuje výše zmíněný audiosystém, ovšem bez navigace, dále kožené čalounění, boční airbagy pro zadní sedadla, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a alarm. Všechny jmenované položky kombinuje paket Criollo Plus za 180 tisíc Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com
CZ.NIC se obává útoků na domény .cz, zvýší jejich zabezpečení CZ.NIC se obává útoků na domény .cz, zvýší jejich zabezpečení

Internetové sdružení CZ.NIC se obává masivních útoků na…

Vyšetřovatelé z GIBS zasahují u advokátů Vyšetřovatelé z GIBS zasahují u advokátů

Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) zasahuje…

Investiční společnost Coast2Coast Capital otevřela v Praze svou kancelář Investiční společnost Coast2Coast Capital otevřela v Praze svou kancelář

Mezinárodní investiční společnost Coast2Coast Capital,…

V Rakousku explodoval plynový terminál V Rakousku explodoval plynový terminál

Exploze plynového terminálu ve východorakouské obci…

 
 

Přidat názorDiskuse: Citroën C5 3,0 HDi (177 kW): Vrcholný…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Citroën C5 ještě nekončí. Tohle je jeho další modernizovaná verze Citroën C5 ještě nekončí. Tohle je jeho další modernizovaná verze

Stařičký model střední třídy se znaky Citroënu se bude…

Citroën ukazuje první skicu nové generace C5. Proč z ní nemáme radost? Citroën ukazuje první skicu nové generace C5. Proč z ní nemáme radost?

Citroën C5 druhé generace se pomalu připravuje na…

 



 
Britové staví revoluční zavěšení kol. Je podstatně lehčí a vydrží až milion kilometrů

Britové staví revoluční zavěšení kol. Je podstatně lehčí a vydrží až milion kilometrů

Dnes 09:52

Automobilky se při stavbě nových vozů snaží ušetřit hmotnost, jak jen to jde. Zlomovým řešením této problematiky může být zavěšení vznikající pod britským konsorciem.




Blesk.cz

Babiš posílá do hry Hniličku. Zlatý hoch z Nagana připraví úřad pro sport

Babiš posílá do hry Hniličku. Zlatý hoch z Nagana…

Designovaný premiér Andrej Babiš (ANO) hodlá zřídit funkci vládního zmocněnce pro sport. Post bude zastávat…

Fronta na jedle v Ikee a dražší smrk nebo borovice: Kolik stojí vánoční stromky?

Fronta na jedle v Ikee a dražší smrk nebo borovice:…

Už máte koupený vánoční stromeček, nebo ještě váháte? Prodejci už čekají na zákazníky od konce listopadu a na…

 

iSport.cz

Čtyři roky a konec. Příště kandidovat nebudu, slibuje Berbr odchod

Čtyři roky a konec. Příště kandidovat nebudu,…

Kontroverzní Roman Berbr (63) přiznal, že pomýšlí na funkcionářský důchod a vyklizení pozic ve vrcholovém…

Napětí ve Slovanu! Hološka vyřadili z kádru, hádal se s Čechy i koučem

Napětí ve Slovanu! Hološka vyřadili z kádru, hádal…

Pohoda v bratislavském Slovanu rozhodně nepanuje. Důkazem je dění během posledních dvou kol slovenské Fortuna…

 

Reflex.cz

Kam na dovolenou? Zkuste tu mateřskou, radí moderní fotr

Kam na dovolenou? Zkuste tu mateřskou, radí moderní fotr

„Mateřská, ale ne dovolená.“ Tohle je poslední dobou zaklínadlo nejedné matky, která je na mateřské dovolené.…

Hledáte tip na seriál? Vydejte se dvakrát do Berlína s HBO a na cestu přibalte soundtrack

Hledáte tip na seriál? Vydejte se dvakrát do Berlína…

Berlín se dvakrát zhmotnil v seriálu, který na tuzemských obrazovkách uvádí stanice HBO; oba už jsou komplet…