Citroën C5 3,0 HDi (177 kW): Vrcholný turbodiesel se dostal na český trh s cenou 949.900,- Kč

Citroën C5 3,0 HDi (177 kW): Vrcholný turbodiesel se dostal na český trh s cenou 949.900,- Kč

 
 

Chcete Citroën za milion korun? Od začátku července nabízí francouzská automobilka pro individualisty třílitrový turbodiesel do modelu C5. Standardní ceníková cena je 1.049.900,- Kč, do konce srpna se bude nabízet o 100 tisíc Kč levněji.

Po ukončení prodeje modelu C6 na českém trhu (vůz dostupný jen na objednávku) Citroënu několik měsíců v tuzemské nabídce chyběla jednoznačná vlajková loď. Tuto úlohu nyní přebírá vrcholné provedení sedanu střední třídy C5 s novým motorem 3,0 HDi. Tento agregát o výkonu 177 kW je nejsilnějším turbodieselem, který kdy Citroën do svých aut dodával. Zároveň je mezi neprémiovými sedany střední třídy unikátem – konkurence šestiválcové turbodiesely během let z tohoto segmentu stáhla, do příchodu motoru 3,0 dCi pro Renault Laguna tak nebude mít nová verze C5 přímého konkurenta.

Nový vznětový motor dává nejvyšší výkon 177 kW při 3 800 min-1, což znamená zlepšení o 18 % proti předchozímu 2,7 HDi. Maximální točivý moment vrcholí hodnotou 450 Nm od 1.600 do 3.600 min-1 , když v pásmu 1.400 až 4.100 min-1 neklesá pod 400 Nm. Při 1.500 min-1 je k dispozici maximum 422 Nm, což je o 17 % víc než u předchozího motoru. Po technické stránce došlo ke zvětšení objemu válců z 2.721 na 2.993 cm3, a to zvětšením vrtání i zdvihu. Vstřikování zajišťuje opět systém typu common-rail, stejně jako i všech motorů řady HDi. Novinka spočítá v tom, že tento systém, dnes již 3. generace, pracuje s tlakem až 2.000 bar oproti předchozím 1.650.

Vstřikovací trysky s 8 otvory oproti předchozím 6 umožňují přesnější dávkování paliva do válců a přitom je i nadále možné uvažovat až 5 vstříknutí v jednom cyklu: jeden nebo dva pilotní vstřiky, dva hlavní vstřiky a jeden dodatečný vstřik, který snižuje emise škodlivin. Rozprášení paliva je díky tomu homogennější, což zlepšuje spalování. Výsledkem je nižší hlučnost a zpracování škodlivin „u zdroje“. Vstřikovací čerpadlo dodává piezoelektricky ovládaným vstřikovačům jen palivo nutné k optimálnímu fungování motoru; zpětný tok paliva do nádrže je minimalizován.

Citroën C5 - ceny dieselových motorů (červenec 2009)
Motor1,6 HDi2,0 HDi2,0 HDi2,2 HDi3,0 HDi
Převodovka5M6M6A6M6A
Zdvihový objem [cm3]15601997199721792993
Válce/ventily4/44/44/44/46/4
Nejv. výkon [kW/min-1]80/4000103/4000100/4000125/4000177/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750320/2000320/2000370/1500450/1600
Max. rychlost [km/h]191204201219243
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,210,611,89,27,9
Komb. spotř. [l/100 km]5,65,87,16,57,4
Cena Base [Kč]559.900,-----
Cena Dynamique [Kč]604.900,-644.900,----
Cena Confort [Kč]-659.900,-709.900,---
Cena Exclusive [Kč]-739.900,-789.900,-799.900,-949.900,-

Výbava Exclusive je maximem, co se do C5 dodává. Obsahuje šest airbagů, ESP, asistent pro rozjezdy do kopce, elektronickou parkovací brzdu, tempomat, zadní parkovací senzory, hydraulické odpružení, dvouzónovou klimatizaci s klimatizovanou schránkou před spolujezdcem, bi-xenonové adaptivní světlomety, rádio s CD/MP3 a dvěma tunery, elektricky nastavitelná přední sedadla a čalounění v kombinaci kůže/látka. Samozřejmostí je centrální zamykání, elektrické stahování předních a zadních oken, elektricky nastavitelná, sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka nebo kůží potažený volant a hlavice řadicí páky.

Připlatit si je možné za přední parkovací senzory (+11 tisíc Kč). Tato položka je také součástí paketu NaviDrive 3D (+65 tisíc Kč), který obsahuje dále navigaci s 30GB harddiskem, přehrávač DVD, zesilovač, subwoofer, vstup USB a připojení Bluetooth. Paket Criollo (+130 tisíc Kč) obsahuje výše zmíněný audiosystém, ovšem bez navigace, dále kožené čalounění, boční airbagy pro zadní sedadla, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a alarm. Všechny jmenované položky kombinuje paket Criollo Plus za 180 tisíc Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com
Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc

Stávka řidičů linkových autobusů kvůli nízkým mzdám se…

Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou

Policisté, hasiči, celníci či vězeňští dozorci si od…

Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku? Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku?

Lachtan,Laminátka,Brejlovec, Bardotka, Plecháč, Krokodýl,…

Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot

Americký dodavatel jaderných technologií Westinghouse…

 
 

Přidat názorDiskuse: Citroën C5 3,0 HDi (177 kW): Vrcholný…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




Citroën ukazuje první skicu nové generace C5. Proč z ní nemáme radost? Citroën ukazuje první skicu nové generace C5. Proč z ní nemáme radost?

Citroën C5 druhé generace se pomalu připravuje na…

Potvrzeno: PSA končí s hydropneumatickým odpružením Potvrzeno: PSA končí s hydropneumatickým odpružením

Nová generace Citroënu C5 již nepoužije hydropneumatické…

 



 
VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

Dnes 12:49

Nástupce Volkswagenu (Passat) CC bude v době zahájení prodeje dostupný výhradně s dvěma vrcholnými motory, 2.0 TDI a 2.0 TSI.




Blesk.cz

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se nezastavitelně řítilo“

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se…

Peruánský komerční let se 141 lidmi na palubě byl nucen v noci z úterý na středu nouzově přistát poté, co se u…

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak našli nevyléčitelnou nemoc

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak…

Adámek (4) se narodil jako zdravý kluk a nic nenasvědčovalo tomu, že je něco v nepořádku. Když mu byly tři…

 

iSport.cz

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět, smutní slovenská hvězda

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět,…

Mají toho hodně společného. Obě už s třicítkou za zády, obě šťastně vdané, obě překonaly spoustu zdravotních i…

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena nejde pod tři miliardy

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena…

Jaro je sotva v rozpuku, světové velkokluby už se ale chystají rozbít prasátko a rozjet pořádné letní utrácení.…

 

Reflex.cz

Babiš to dal bez Andreje

Babiš to dal bez Andreje

Ministr financí Andrej Babiš jde, jak je ostatně jeho zvykem, s lidem. Sotva se rozjela EET, už se začalo v…

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Je to jako když vzhlédnete do rozbouřeného moře. Shluky oblaků jsou malé a pravidelné a působí místy až děsivě.…