reklama


Citroën C5 3,0 HDi (177 kW): Vrcholný turbodiesel se dostal na český trh s cenou 949.900,- Kč

Citroën C5 3,0 HDi (177 kW): Vrcholný turbodiesel se dostal na český trh s cenou 949.900,- Kč

 
 

Chcete Citroën za milion korun? Od začátku července nabízí francouzská automobilka pro individualisty třílitrový turbodiesel do modelu C5. Standardní ceníková cena je 1.049.900,- Kč, do konce srpna se bude nabízet o 100 tisíc Kč levněji.

Po ukončení prodeje modelu C6 na českém trhu (vůz dostupný jen na objednávku) Citroënu několik měsíců v tuzemské nabídce chyběla jednoznačná vlajková loď. Tuto úlohu nyní přebírá vrcholné provedení sedanu střední třídy C5 s novým motorem 3,0 HDi. Tento agregát o výkonu 177 kW je nejsilnějším turbodieselem, který kdy Citroën do svých aut dodával. Zároveň je mezi neprémiovými sedany střední třídy unikátem – konkurence šestiválcové turbodiesely během let z tohoto segmentu stáhla, do příchodu motoru 3,0 dCi pro Renault Laguna tak nebude mít nová verze C5 přímého konkurenta.

Nový vznětový motor dává nejvyšší výkon 177 kW při 3 800 min-1, což znamená zlepšení o 18 % proti předchozímu 2,7 HDi. Maximální točivý moment vrcholí hodnotou 450 Nm od 1.600 do 3.600 min-1 , když v pásmu 1.400 až 4.100 min-1 neklesá pod 400 Nm. Při 1.500 min-1 je k dispozici maximum 422 Nm, což je o 17 % víc než u předchozího motoru. Po technické stránce došlo ke zvětšení objemu válců z 2.721 na 2.993 cm3, a to zvětšením vrtání i zdvihu. Vstřikování zajišťuje opět systém typu common-rail, stejně jako i všech motorů řady HDi. Novinka spočítá v tom, že tento systém, dnes již 3. generace, pracuje s tlakem až 2.000 bar oproti předchozím 1.650.

Vstřikovací trysky s 8 otvory oproti předchozím 6 umožňují přesnější dávkování paliva do válců a přitom je i nadále možné uvažovat až 5 vstříknutí v jednom cyklu: jeden nebo dva pilotní vstřiky, dva hlavní vstřiky a jeden dodatečný vstřik, který snižuje emise škodlivin. Rozprášení paliva je díky tomu homogennější, což zlepšuje spalování. Výsledkem je nižší hlučnost a zpracování škodlivin „u zdroje“. Vstřikovací čerpadlo dodává piezoelektricky ovládaným vstřikovačům jen palivo nutné k optimálnímu fungování motoru; zpětný tok paliva do nádrže je minimalizován.

Citroën C5 - ceny dieselových motorů (červenec 2009)
Motor1,6 HDi2,0 HDi2,0 HDi2,2 HDi3,0 HDi
Převodovka5M6M6A6M6A
Zdvihový objem [cm3]15601997199721792993
Válce/ventily4/44/44/44/46/4
Nejv. výkon [kW/min-1]80/4000103/4000100/4000125/4000177/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750320/2000320/2000370/1500450/1600
Max. rychlost [km/h]191204201219243
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,210,611,89,27,9
Komb. spotř. [l/100 km]5,65,87,16,57,4
Cena Base [Kč]559.900,-----
Cena Dynamique [Kč]604.900,-644.900,----
Cena Confort [Kč]-659.900,-709.900,---
Cena Exclusive [Kč]-739.900,-789.900,-799.900,-949.900,-

Výbava Exclusive je maximem, co se do C5 dodává. Obsahuje šest airbagů, ESP, asistent pro rozjezdy do kopce, elektronickou parkovací brzdu, tempomat, zadní parkovací senzory, hydraulické odpružení, dvouzónovou klimatizaci s klimatizovanou schránkou před spolujezdcem, bi-xenonové adaptivní světlomety, rádio s CD/MP3 a dvěma tunery, elektricky nastavitelná přední sedadla a čalounění v kombinaci kůže/látka. Samozřejmostí je centrální zamykání, elektrické stahování předních a zadních oken, elektricky nastavitelná, sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka nebo kůží potažený volant a hlavice řadicí páky.

Připlatit si je možné za přední parkovací senzory (+11 tisíc Kč). Tato položka je také součástí paketu NaviDrive 3D (+65 tisíc Kč), který obsahuje dále navigaci s 30GB harddiskem, přehrávač DVD, zesilovač, subwoofer, vstup USB a připojení Bluetooth. Paket Criollo (+130 tisíc Kč) obsahuje výše zmíněný audiosystém, ovšem bez navigace, dále kožené čalounění, boční airbagy pro zadní sedadla, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a alarm. Všechny jmenované položky kombinuje paket Criollo Plus za 180 tisíc Kč.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají

Nový americký prezident ještě nesložil slib a investoři…

Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek

Po více než měsíci odkladů, zmatků a nepokojů se…

Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici

Řecký účetní dvůr v pondělí schválil prodej řeckých drah…

Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí

Facebook hodlá zavést v Německu jako druhém státě po USA…

 
 

Přidat názorDiskuse: Citroën C5 3,0 HDi (177 kW): Vrcholný…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Potvrzeno: PSA končí s hydropneumatickým odpružením Potvrzeno: PSA končí s hydropneumatickým odpružením

Nová generace Citroënu C5 již nepoužije hydropneumatické…

Citroën C5 přešel na motor 2.0 BlueHDi splňující Euro 6 Citroën C5 přešel na motor 2.0 BlueHDi splňující Euro 6

Citroën C5 už není možné pořídit s turbodieselem o objemu…

 



 
Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Dnes 08:00

Široká kola, kity přímého sání či laděný výfuk. To všechno jsou úpravy, jejichž smyslem je dále zlepšit jízdní projev auta. Ale opravdu jej zlepší, nebo autu spíše ublíží?




Blesk.cz

V Davosu se sejdou politické a ekonomické elity: Řešit budou Trumpa a Čínu

V Davosu se sejdou politické a ekonomické elity:…

Ve švýcarském luxusním letovisku Davos začíná každoroční setkání elit politického a ekonomického světa v rámci…

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

„Mám obrovskou radost. Ani to neumím popsat. Nikdy v životě jsme totiž nic nevyhráli,“ prozradil včera Blesku…

 

iSport.cz

TOP hvězdy, nebo talent? PĚT borců, kteří můžou vystřídat Costu v Chelsea

TOP hvězdy, nebo talent? PĚT borců, kteří můžou…

O jeho budoucnosti v Chelsea se má rozhodnout brzy. Útočník Diego Costa si každopádně hádkou s trenérem Antoniem…

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce, bylo by to nefér

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce,…

Ve Spartě vyrůstal a získal s ní i titul, teď už rok obléká dres jejího největšího rivala. Záložník Slavie Josef…

 

Reflex.cz

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení islamismu, terorismu a migrace

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení…

Víte co mají společného střelba v Židovském muzeu v Bruselu z 24. května 2014 a atentát spáchaný na vánočním…

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

 
 
reklama