Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën DS5: Ceny v Německu začínají na 29.350 euro

David Bureš
Diskuze (16)
První exempláře nového francouzského luxusního MPV dorazí k německým zákazníkům v březnu 2012.

Naši západní sousedé mohou od prosince objednávat Citroën DS5. Ceny nového francouzského luxusního MPV v Německu startují na částce 29.350 euro (v přepočtu zhruba 751 tisíc korun) za vznětový motor 1,6 e-HDi 110 (82 kW) kombinovaný s elektronicky ovládanou robotizovanou převodovkou. V jeho výbavě nechybí systém Stop&Start.

Z benzinových motorů je v nabídce pouze přeplňovaný 1,6 THP ve dvou verzích – 115 kW s automatickou převodovkou a 147 kW s manuální převodovkou (známe z Peugeotu RCZ). Slabší šestnáctistovka v Německu začíná na částce 29.700 euro (asi 760 tisíc korun).

Citroën DS5 - Ceny benzinových motorů na německém trhu
Motor1,6 THP 1551,6 THP 200
Převodovka6A6M
Zdvihový objem [cm3]15981598
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]115/6000147/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1400275/1700
Max. rychlost [km/h]202235
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,78,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,16,7
Cena Chic [euro]29.700-
Cena SoChic [euro]32.40033.680
Cena SportChic [euro]-37.680

Vedle základního vznětového motoru – 1,6 e-HDi 110 (82 kW) – je v nabídce ještě 2,0 HDi o výkonu 120 kW. Ten je možné kombinovat jak s manuální, tak s automatickou převodovkou. Příplatek za ní v Německu činí 1.500 euro (cca 38.400,- Kč).

Hybridní DS5 HYbrid4 (na autě označeno DSHH) spojuje 2,0 HDi o výkonu 120 kW s elektromotorem 27 kW. Agregáty jsou odděleny, elektromotor pohání zadní kola samostatně, bez mechanického spojení s turbodieselem. Převodovkou pro hybrid je tak jako u 1,6 e-HDi robotizovaný manuál. Tato jednotka u našich západních sousedů začíná na 37.540 euro (zhruba 961 tisíc korun).

Všechny nabízené převodovky mají šest převodů pro jízdu vpřed.

Citroën DS5 - Ceny dieselových motorů na německém trhu
Motor1,6 e-HDi 110 Airdream2,0 HDi 165Hybrid4
PřevodovkaEGS66M (6A)EGS6
Zdvihový objem [cm3]156019971997
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]82/3600120/3750120/3850
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1750340/2000300/1750
Max. rychlost [km/h]191215 (215)211
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,48,8 (10,1)8,6
Komb. spotřeba [l/100 km]4,44,9 (5,9)3,8
Cena Chic [euro]29.35031.09037.540
Cena SoChic [euro]32.05033.79040.240
Cena SportChic [euro]-37.79044.240

Stupně výbavy jsou v Německu tři – Chic, SoChic a SportChic. Už základní výbava Chic zahrnuje elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, asistent rozjezdu do kopce, elektrické stahování oken, dešťový senzor, automatickou klimatizaci či rádio s CD/MP3 přehrávačem, šesti reproduktory a ovládáním na volantu.

SoChic přidává Bluetooth handsfree, elektricky sklopná zpětná zrcátka, zadní parkovací senzory nebo bezklíčový vstup.

Vrcholem je SportChic s vyhřívanými a elektricky ovládanými předními sedadly, řidičovým sedadlem s masážní funkcí, předními parkovacími senzory, zadní parkovací kamerou, head-up displejem nebo bi-xenonovými světlomety.

Design Citroënu DS5 vychází z pět let staré studie C-SportLounge. Dárcem technického základu je Citroën C4 Picasso a Peugeot 5008. Vnější rozměry 4.530 x 1.850 x 1.508 mm a rozvor 2.727 mm střídmě balancují na hranici nižší střední a střední třídy.

David Bureš
Diskuze (16)
25. 12. 2011 14:07
interiér
Citroen to poslednou dobou trošku preháňa vrámci tvarových riešení exteriéru.Na môj vkus je tam toho príliš hlavne pri modeloch DS.Ale interiér v tomto prípade má moje sympatie :-)
Avatar - Bristol
24. 12. 2011 17:29
Re: Citroen je posadnutý asymetriu a ošklivosťou
toto auto je skutečně krásné...a má opravdu impozantní kokpit...v německu začíná na 700 tyčkách u nás bude ještě o něco levnější...to vůbec není špatné... :yes: :yes:
Avatar - Del Puento
24. 12. 2011 15:46
Re: Citroen je posadnutý asymetriu a ošklivosťou
...ale moj Zlatko Josefko...někomu se líbí brunety, někomu blondýny. Jiní jsou posedlí zrzkama :-) Někteří chlapi preferují u žen spíše IQ.... A co jsem tím chtěl říct ?? Pojem ošklivosti a krásy je u každého z nás extra subjektivní záležitost (naštěstí !) :yes:
Avatar - Alpinis182
24. 12. 2011 14:58
Re: Citroen je posadnutý asymetriu a ošklivosťou
Každému se líbí něco jiného... :-)
Avatar - jozephko
24. 12. 2011 13:46
Citroen je posadnutý asymetriu a ošklivosťou
Už som si mysle, že Citroen po krásnej C4-ke a DS-4 ke začne robiť konečne normálne autá. Ale bohužiaľ to bol len krátky úlet do normálnosti. Citroen (a žabožrúti všeobecne) je priam posadnutý asymetriou a z toho vyplývajúcou ošklivosťou.
Dizajnéri by si mali pozrieť základy psychológie, aby pochopili, čo ľudia považujú za pekné - oblé a symetrické. Ani s jedným ani s druhým sa to však nemá preháňať. Napríklad ľudská tvár je považovaná tým viac za krásnu, čím viac je symetrická. Ak je však dokonale symetrická (vytvorená na počítači zrkadlovým obrazom jednej časti tváre), tak už nie je pekná - pripadá ľuďom nežívá - ako robot.