Citroën DS5: Ceny v Německu začínají na 29.350 euro
Naši západní sousedé mohou od prosince objednávat Citroën DS5. Ceny nového francouzského luxusního MPV v Německu startují na částce 29.350 euro (v přepočtu zhruba 751 tisíc korun) za vznětový motor 1,6 e-HDi 110 (82 kW) kombinovaný s elektronicky ovládanou robotizovanou převodovkou. V jeho výbavě nechybí systém Stop&Start.
Z benzinových motorů je v nabídce pouze přeplňovaný 1,6 THP ve dvou verzích – 115 kW s automatickou převodovkou a 147 kW s manuální převodovkou (známe z Peugeotu RCZ). Slabší šestnáctistovka v Německu začíná na částce 29.700 euro (asi 760 tisíc korun).
Citroën DS5 - Ceny benzinových motorů na německém trhu | ||
Motor | 1,6 THP 155 | 1,6 THP 200 |
Převodovka | 6A | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 115/6000 | 147/5800 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 240/1400 | 275/1700 |
Max. rychlost [km/h] | 202 | 235 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,7 | 8,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,1 | 6,7 |
Cena Chic [euro] | 29.700 | - |
Cena SoChic [euro] | 32.400 | 33.680 |
Cena SportChic [euro] | - | 37.680 |
Vedle základního vznětového motoru – 1,6 e-HDi 110 (82 kW) – je v nabídce ještě 2,0 HDi o výkonu 120 kW. Ten je možné kombinovat jak s manuální, tak s automatickou převodovkou. Příplatek za ní v Německu činí 1.500 euro (cca 38.400,- Kč).
Hybridní DS5 HYbrid4 (na autě označeno DSHH) spojuje 2,0 HDi o výkonu 120 kW s elektromotorem 27 kW. Agregáty jsou odděleny, elektromotor pohání zadní kola samostatně, bez mechanického spojení s turbodieselem. Převodovkou pro hybrid je tak jako u 1,6 e-HDi robotizovaný manuál. Tato jednotka u našich západních sousedů začíná na 37.540 euro (zhruba 961 tisíc korun).
Všechny nabízené převodovky mají šest převodů pro jízdu vpřed.
Citroën DS5 - Ceny dieselových motorů na německém trhu | |||
Motor | 1,6 e-HDi 110 Airdream | 2,0 HDi 165 | Hybrid4 |
Převodovka | EGS6 | 6M (6A) | EGS6 |
Zdvihový objem [cm3] | 1560 | 1997 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 82/3600 | 120/3750 | 120/3850 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 270/1750 | 340/2000 | 300/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 191 | 215 (215) | 211 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,4 | 8,8 (10,1) | 8,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,4 | 4,9 (5,9) | 3,8 |
Cena Chic [euro] | 29.350 | 31.090 | 37.540 |
Cena SoChic [euro] | 32.050 | 33.790 | 40.240 |
Cena SportChic [euro] | - | 37.790 | 44.240 |
Stupně výbavy jsou v Německu tři – Chic, SoChic a SportChic. Už základní výbava Chic zahrnuje elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, asistent rozjezdu do kopce, elektrické stahování oken, dešťový senzor, automatickou klimatizaci či rádio s CD/MP3 přehrávačem, šesti reproduktory a ovládáním na volantu.
SoChic přidává Bluetooth handsfree, elektricky sklopná zpětná zrcátka, zadní parkovací senzory nebo bezklíčový vstup.
Vrcholem je SportChic s vyhřívanými a elektricky ovládanými předními sedadly, řidičovým sedadlem s masážní funkcí, předními parkovacími senzory, zadní parkovací kamerou, head-up displejem nebo bi-xenonovými světlomety.
Design Citroënu DS5 vychází z pět let staré studie C-SportLounge. Dárcem technického základu je Citroën C4 Picasso a Peugeot 5008. Vnější rozměry 4.530 x 1.850 x 1.508 mm a rozvor 2.727 mm střídmě balancují na hranici nižší střední a střední třídy.