reklama


Citroën Grand C4 Picasso: První jízdní dojmy

 

Extravagantní MPV se transformovalo do prodloužené podoby. Narostlo o 17 cm, takže měří těsně pod 4,6 metru. Přitom je jen o 15 tisíc korun dražší.

V době konání Oktoberfestu nás Citroën pozval do Mnichova a malebného alpského městečka Berchtesgaden, abychom otestovali novou generaci rodinného modelu Grand C4 Picasso. Prodloužená verze přichází v rychlém sledu po „krátkém“ C4 Picasso a přináší více rozdílů než dříve. Na německých dálnicích a horských silničkách nám dělal společnost nový motor 2.0 BlueHDi, splňující již nyní emisní normu Euro 6. Brzy se objeví také například v Citroënu DS5 nebo Peugeotech 308 a 508.

Základní stylistické pojetí mají obě Picassa společné, shodných karosářských dílů je ale minimum. Už minulá generace odlišovala tyto varianty řešením předního nárazníku. Ta nová nemá společný ani tvar předních světel nebo zakončení horní části předního blatníku. Výrazné střešní ližiny, které jsou u Grand C4 Picasso vizuálně integrovány do karoserie, není ani potřeba zdůrazňovat. Zcela jiné jsou pochopitelně i zadní partie, „Grand“ dostal jiný design a k tomu o 11 cm delší převis karoserie. Za zmínku stojí i vylepšení aerodynamiky – součinitel odporu klesl na 0,295 a je nejlepší mezi konkurencí.

Novinkou je prodloužení rozvoru o 55 mm, které umožňuje modulární platforma EMP2. Se svými 2,84 metry je Grand C4 Picasso v tomto ohledu nejlepší z kompaktních MPV. Nová konstrukce ale přinesla i další změny, podlaha leží o 2 cm níž, pozice motoru se snížila o 5 cm a přední převis je o 11 cm kratší. Zároveň nová generace při zachování rozměrů zhubla o 100 kg.

TEST Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDi – Dobře našlápnuto

Nabídku obohatil i nový motor. Ke spektru šestnáctistovek VTi/88 kW, THP/115 kW a naftovému HDi s 85 kW se přidává 2.0 BlueHDi – první turbodiesel od Citroënu, který splňuje emisní normu Euro 6. K tomu využívá SCR katalyzátoru (vstřikování močoviny do výfukových plynů), který se společně s filtrem pevných částic (FAP) nachází pod podlahou vozu. Toto uspořádání nemá dnes v sériové výrobě obdoby. Díky SCR Citroën slibuje o 65 % nižší emise oxidů dusíku a o 4 % nižší spotřebu paliva, FAP k tomu zachytí přes 99 % pevných částic.

Agregát vychází ze stávajícího 2.0 HDi (103, 110 nebo 120 kW), má výkon 110 kW a točivý moment vzrostl o 30 na 370 N.m. Čtyřválec prošel řadou úprav, přičemž některé z nich jdou proti aktuálním trendům – například zvýšení kompresního poměru na 16,7:1. Motor je také o 7 kg lehčí než dosud a má regulovatelné vodní a olejové čerpadlo. Standardem je samočinné vypínání motoru, které vychází z unikátní technologie použité u motoru 1.6 e-HDi.

Dvoulitr se projevuje zcela bez vibrací a v běžných jízdních režimech téměř není slyšet. Jeho zvuk se ozve až pod zátěží nebo v otáčkách, avšak je nevtíravý. Přísun točivého momentu je plynulý – jedině pod plným plynem se pozná, že točivý moment vrcholí až ve 2000 min-1 – a motor potvrzuje i slib ukázněné spotřeby. Ta je sama o sobě nízká a navíc se v závislosti na členitosti terénu nebo dynamice jízdy mění jen minimálně. S testovacím vozem vybaveným automatickou převodovkou se nám podařilo projet kombinaci dálničního a horského úseku s průměrnou spotřebou 6,5 l/100 km. Manuál se pak v provozu s výrazně větším podílem dálnice udržel na šesti litrech.

Právě automatická převodovka je druhou ožehavou novinkou. Opět pochází od Aisinu a má šest rychlostí, ovšem radikálně se zlepšily všechny důležité vlastnosti. Automat vykazuje menší vnitřní ztráty, má větší rozsah převodů (při 130 km/h točí na šestku jen 2100 min-1!) a často přemosťuje měnič. Také se zlepšilo tlumení rázů, a tak výsledkem je, že převodovka řadí rychleji, efektivněji a přitom komfortněji. Zároveň automat nabízí možnost opravdové manuální volby převodů, převodovka klidně nechá motor sestoupit až k volnoběžným otáčkám a přesto nepodřadí – respektuje přání řidiče. K následné akceleraci pak využije prokluzu měniče, takže se turbodiesel stejně nezakucká. Bez zajímavosti není ani nasazení systému start-stop, kterým mimo segment prémiových vozů zatím nedisponuje žádná jiná automatická převodovka s měničem.

TEST Kia Carens 1.7 CRDi vs. Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDi

Mezigeneračně se výrazně zlepšily jízdní vlastnosti, nižší hmotnost a radikální zkrácení předního převisu dělají své. Ve srovnání s C4 Picasso se „Grand“ skládá do zatáček s nepatrně menší ochotou, o to stabilněji ale pak drží zvolenou stopu. Na dálnici neznervózní ani při poryvech větru, ani ve vyšších rychlostech, což je u rodinného vozu to nejdůležitější. Řízení je samozřejmě odtažité (však v MPV se spíš jezdí, než aby se opravdu řídila), reaguje ale přesně.

Sedmimístný interiér má klasické uspořádání 2+3+2 a opravdu uveze sedm osob, ovšem už ve druhé řadě se sedí poněkud natěsno. Kabina totiž musí pojmout tři stejně rozměrná sedadla, takže v této části vyhoví spíše dětem. Sedmimístná konfigurace zanechává pro zavazadla jen nouzových 170 litrů, v pětimístném uspořádání je to působivých 645 l (mezigeneračně +69 l). Druhá řada sedadel je posouvatelná v rozsahu 15 cm, a tak lze prostor pro zavazadla jednoduše zvětšit až na 725 litrů.

S Grand C4 Picasso přichází také rozšíření příplatkové výbavy o dvě nové položky. 360° Vision je označení pro soustavu celkem čtyř kamer, které doplňují dosud nabízenou zadní parkovací kameru. Multimediální výbavu lze zase rozšířit o tzv. Plug & Play, což je dvojice obrazovek ze zadní strany předních sedadel doplněná o bezdrátová sluchátka a DVD přehrávač.

Grand C4 Picasso startuje na 414.900 Kč, přičemž testovaný dvoulitr stojí od 549.900 Kč. Prodloužená verze je tedy o 15 tisíc dražší než C4 Picasso, výměnou za to nabízí více místa v druhé řadě sedadel a o 108 litrů větší zavazadlový prostor. Kdo chce sedmimístný interiér, musí připlatit ještě jednou 15 tisíc korun.

Citroën Grand C4 Picasso - ceny a technická data
Motor1.6 VTi1.6 THP1.6 e-HDi1.6 e-HDi2.0 BlueHDi2.0 BlueHDi
Převodovka5M6M6M6MA6M6A
Zdvihový objem [cm3]159815981560156019971997
Válce/ventily4/44/44/24/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/6000115/600085/360085/3600110/4000110/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/4250240/1400-4000285/1750285/1750370/2000370/2000
Max. rychlost [km/h]187209189189210207
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,69,212,112,69,810,2
Komb. spotřeba [l/100 km]6,36,04,04,04,24,5
Cena Attraction [Kč]414.900,--479.900,----
Cena Tendance [Kč]439.900,--504.900,-524.900,-549.900,--
Cena Intensive [Kč]474.900,-509.900,-539.900,-559.900,-584.900,-624.900,-
Cena Exclusive [Kč]-584.900,-614.900,-634.900,-659.900,-699.900,-

Citroën C4 Picasso - ceny a technická data
Motor1.6 VTi1.6 THP1.6 HDi1.6 e-HDi1.6 e-HDi1.6 e-HDi2.0 BlueHDi
Převodovka5M6M6M6MA6M6MA6M
Zdvihový objem [cm3]1598159815601560156015601997
Válce/ventily4/44/44/24/24/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1]88/6000115/600068/400068/400085/360085/3600110/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/4250240/1400-4000230/1750230/1750285/1750285/1750370/2000
Max. rychlost [km/h]187209173175189189210
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,39,012,913,711,812,39,7
Komb. spotřeba [l/100 km]6,36,04,23,84,04,04,2
Cena Attraction [Kč]399.900,--439.900,-464.900,-464.900,---
Cena Tendance [Kč]424.900,--464.900,-489.900,-489.900,-509.900,-534.900,-
Cena Intensive [Kč]459.900,-494.900,---524.900,-544.900,-569.900,-
Cena Exclusive [Kč]-569.900,---599.900,-619.900,-644.900,-

Citroën Grand C4 Picasso
 
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Ťok proti všem - státní půjčovna vlaků padla po roce příprav Ťok proti všem - státní půjčovna vlaků padla po roce příprav

Ministerstvo dopravy po roce příprav vzdalo snahu o…

Zápisník Arsena Lazareviče: Praha parlamentní Zápisník Arsena Lazareviče: Praha parlamentní

Hlavní město Praha si podle Českého rozhlasu platilo PR…

Cena elektřiny v Česku prorazila hranici sto eur Cena elektřiny v Česku prorazila hranici sto eur

Chladné počasí, stojící větrné elektrárny v Německu a…

Takže brexit natvrdo. Premiérka Mayová odmítá polovičatá řešení Takže brexit natvrdo. Premiérka Mayová odmítá polovičatá řešení

Tvrdý rozchod bez polovičatých řešení. S tím se rozhodla…

 
 

Přidat názorDiskuse: Citroën Grand C4 Picasso: První jízdní dojmy



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 







 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Včera

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Mráz v pražské zoo: Klokani i velbloudi si libují, tučňáci jsou schovaní

Mráz v pražské zoo: Klokani i velbloudi si libují,…

Venkovní teploty hluboko pod bodem mrazu nechávají mnoho zvířat na pospas svému osudu. Jinak je tomu v Zoo…

Tajemství hvězdy Ordinace Ivany Jirešové: Rozchod s přítelem! Zanedbávala ho

Tajemství hvězdy Ordinace Ivany Jirešové: Rozchod s…

Měsíce tajila rozchod. Natáčení pořadu Tvoje tvář má známý hlas bylo pro Ivanu Jirešovou (39) časově tak…

 

iSport.cz

Mimořádný úspěch! Ben Cristovao je mistrem Evropy v brazilském jiu jitsu

Mimořádný úspěch! Ben Cristovao je mistrem Evropy v…

Stoupá stále výš nejen jako zpěvák, ale i jako bojovník. Ben Cristovao vybojoval na mistrovství Evropy…

Hlinka zářil při postupu Sparty do finále: Skvělá vizitka pro extraligu

Hlinka zářil při postupu Sparty do finále: Skvělá…

Senzace pro český hokej! Sparta porazila v semifinálové odvetě hokejové Ligy mistrů švédský tým Växjö Lakers 4:0…

 

Reflex.cz

Revoluce ve světě Star Wars. Osmý díl nezačne ikonickými titulky

Revoluce ve světě Star Wars. Osmý díl nezačne…

I když je zpráv o příštím filmu ze světa Hvězdných válek pomálu, režisér v pořadí už osmého filmu Rian Johnson…

Že lidé nadávají poslancům do volů a pijavic? Za 100 tisíc měsíčně pár kapek jedovatých slin vydrží každý

Že lidé nadávají poslancům do volů a pijavic? Za 100…

Základní průměrný plat poslance nebo senátora v České republice letos poprvé vyskočí nad 70 tisíc korun měsíčně.…

 
 
reklama