Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot, Citroën a Mini mají problém: Přeskakující rozvodový řetěz

Diskuze (108)
Motor 1,6 turbo o výkonu 110 a 128 kW postihl podobný problém jako už dříve malé čtyřválce TSI.

Německý magazín AutoBild na své webové stránce píše o problémech s rozvodovým řetězem, který se týká přeplňované šestnáctistovky ze společného vývoje BMW a koncernu PSA Peugeot Citroën. Francouzské automobilky ho nabízí pod názvem 1,6 THP a v problémové verzi se 110 kW dodává do modelů Peugeot 207, 308, 3008 a 5008. Citroën je relativně ušetřen – vadná série se dostala jen do modelu C4. U BMW se pak jedná o celou řadu Mini Cooper S, která má výkon 128 kW.

Příčinou problémů je hydraulický napínák řetězu pohánějícího vačkové hřídele. Příliš malé napnutí řetězu nejprve způsobuje chrastění. Postupně se řetěz prodlužuje, až přeskočí a změní se časování ventilů. Naštěstí na tento stav upozorní kontrolka, to je ale nejvyšší čas auto odstavit.

AutoBild uvádí několik příkladů z řad svých čtenářů. Například jeden majitel Mini během šesti let a 41 tisíc kilometrů už měnil dvakrát napínák a jednou i samotný řetěz. Ten se začíná ozývat znovu a servis doporučuje výměnu, tentokrát za vylepšený napínák. Opravu výrobní vady si ovšem zákazník musí zaplatit sám, auto už není v záruce.

Podle zjištění AutoBildu se problémy s napínákem a rozvodovým řetězem týkají především aut vyrobených od listopadu 2006 do poloviny roku 2009. Dnes se do výroby dodává už třetí generace napínáků, takže vozy, které podstoupí výměnu nyní, by měly být dalších problémů ušetřeny.

Diskuze (108)
Avatar - matii
4. 10. 2012 09:37
Re: Nič nevyriešili!!!!!!!!!!!!
A kvůli tomuto jednomu příspěvku jsi se zaregistroval? Tady něco strašně smrdí. :no:
Avatar - jozephko
4. 10. 2012 08:32
Každá nová technológie chce čas
Skúsenosti hovoria, že ak sa zavedie nejaká úplne nová technológia, je dobré pár rokov s jej nákupom počkať, kým výrobcovia vychytajú muchy. Tak to bolo napríklad aj DPF filtrom. Ale rovnaká filozofia platí aj pri spotrebnej elektronike.
Avatar - Mrakoplas
26. 9. 2012 11:56
Re: zase
To máte pravdu. Jen škoda, že takto uvědomělí jste nebyli například při vypouštění té kachny o zákazu tuningu. ;-)
25. 9. 2012 22:28
Re: Ne nadarmo
Osobne auta su coraz tazsie, takze tie diesle sa daju ospravedlnit, ale jedine s filtrom.
25. 9. 2012 20:14
Re: Ne nadarmo
tvoj nazor ti nikto neberie, ale novinky medzi benzinovymi motormi tiez neovplyvaju spolahlivostou a konstrukcne su uz takmer rovnako zlozite. Filter pevnych castic sa da dnes uz dost uspesne vycistit (robia to uz aj autorizovane servisy) a cena je podobna, alebo nizsia ako odstranenie. Zaroven sa spolu s rozsirenim aj popracovalo na spolahlivosti, takze take zle to uz nie je.