Citroën prodal v ČR 100.000 aut, DS5 bude začínat na 699.900,- Kč
Citroën prodal od roku 1993 na českém trhu už více než 100 tisíc nových aut. Celkem je pak v naší zemi registrováno více 220 tisíc vozů této francouzské značky. Během loňského roku Citroën v Česku prodal 6.780 nových automobilů, což znamenalo 3,72% podíl na trhu osobních a lehkých užitkových vozidel.
Nejprodávanějším modelem značky na českém trhu bylo loni Berlingo, kterého se prodalo 1.388 kusů. Na druhém místě v prodejnosti skončil Citroën C4 s 1.119 exempláři, jehož prodeje oproti roku 2010 vzrostly o více než 45 %. Nárůst počtu prodaných vozidel způsobila nová generace tohoto modelu nižší střední třídy, která na trh vstoupila na počátku loňského roku.
Malý Citroën C3 si v Česku loni koupilo 989 zákazníků, modelů C4 Picasso a Grand C4 Picasso se dohromady prodalo 791 exemplářů.
Francouzská automobilka si chválí prodeje svých dodávek, Citroën je totiž v Česku druhou nejprodávanější značkou v oblasti lehkých užitkových vozů s tržním podílem 12,9 %. Více dodávek u nás loni prodal jen Ford. Prodeje LUV se dvěma šípy ve znaku se meziročně zdvojnásobily.
Během letošního roku se v Česku začnou prodávat minimálně tři nové Citroëny. Na konci prvního čtvrtletí na trh vstoupí modernizovaný Kolíňan C1, jehož první cena bude 139.900,- Kč.
Prodej luxusního MPV DS5 bude zahájen přibližně v květnu, jeho ceny budou začínat na částce 699.900,- Kč. Podrobný ceník tohoto vozu zatím zveřejněn nebyl. U našich německých sousedů je však tento automobil nabízen s přeplňovaným benzinovým čtyřválcem 1,6 THP (115 kW s automatickou převodovkou a 147 kW s manuální převodovkou) a vznětovou dvojicí – 1,6 e-HDi (82 kW) a 2,0 HDi (120 kW).
Hybridní DS5 HYbrid4 (na autě označeno DSH H) spojuje 2,0 HDi o výkonu 120 kW s elektromotorem 27 kW. Agregáty jsou odděleny, elektromotor pohání zadní kola samostatně, bez mechanického spojení s turbodieselem. V druhém pololetí roku pak bude následovat kompaktní SUV C4 Aircross.
Cílem Citroënu pro letošní rok je prodej 8.000 nových osobních a lehkých užitkových aut na českém trhu, podíl na trhu má minimálně vzrůst na 4 %. Do dubna pak Citroën chce dokončit úpravu svých zastoupení podle nové image značky.