Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Freemont vs. Mitsubishi Outlander a VW Sharan: Co koupit?

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (247)
Čtyřkolka, turbodiesel, 7 míst – nesourodá množina požadavků generuje podobně nesourodou množinu konkurentů.

V září zahájí Fiat prodej modelu Freemont s turbodieselem 2,0 Multijet II a pohonem předních kol. Od prosince bude možné objednávat i verzi s pohonem všech čtyř kol. Podívejme se nakolik konkurenceschopný je tento italsko-americký crossover při současných cenách ve srovnání s japonským SUV a německým MPV.

Původní Dodge Journey představený v roce 2007 na evropském trhu příliš nezabodoval. Jeho dvojče Fiat Freemont má ale našlápnuto na úspěch. Jen na italském trhu si během prvního měsíce prodeje tento model objednalo přes 15.000 zákazníků.


Pro srovnání s Mitsubishi Outlander a VW Sharan jsme zvolili Atraktivní kombinaci turbodieselu 2,0 Multijet II (125 kW) s pohonem všech kol a standardně montovanou automatickou převodovkou.

Výkonem své pohonné jednotky se Fiat přibližuje turbodieselu Mitsubishi 2,2 DI-D MIVEC (130 kW). Ten se díky technice MIVEC vyznačuje mimořádně nízkým kompresním poměrem. Ten byl jedním z cílů konstruktérů. Důvodem byla snaha o co nejkultivovanější chod, nízkou úroveň hluku a vyšší spolehlivost.

Zástupce automobilky Volkswagen má pod kapotou známý turbodiesel 2,0 TDI o výkonu 103 kW, kombinovaný s pohonem všech kol 4Motion a šestistupňovou manuální převodovkou. To je standardně vybaveno i Mitsubishi Outlander.

Nejmenší vnější rozměry má z této trojice Outlander, zatímco Freemont a Sharan jsou si rozměrově velmi blízcí. Zcela odlišná situace se odehrává v prostoru pro zavazadla. Volkswagen nabízí i při obsazení všech sedmi sedadel objem 300 litrů, Mitsubishi 220 litrů a Fiat jen 145 litrů.

Fiat Freemont vs. Mitsubishi Outlander a VW Sharan - srovnání vznětových motorů
ModelFiat FreemontMitsubishi OutlanderVW Sharan
Motor2,0 Multijet II 4x42,2 DI-D MIVEC 4x42,0 TDI 4Motion BMT
Převodovka6A6M6M
Zdvihový objem [cm3]195622681968
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]125/4000130/3500103/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/1750-2500380/2000320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]-200191
Zrychlení 0-100 km/h [s]-9,811,4
Komb. spotřeba [l/100 km]-6,3 - 6,56,0
Základní rozměry
Délka [mm]488846654854
Šířka [mm]187818001904
Výška [mm]169116801720
Rozvor [mm]289026702919
Prov. hmotnost [kg]-17801966
Zav. prostor [l]145-1461220-1691300-2297

Fiat Freemont má oproti Mitsubishi a Volkswagenu navrch při pohledu do ceníků. Turbodiesel v kombinaci s pohonem všech kol je u něj k dispozici jen v nejvyšším stupni výbavy Urban a cena této verze je stanovena na 699.900,- Kč.

Za tuto částku získáte velký sedmimístný crossover, který je standardně vybaven třízónovou automatickou klimatizací, tempomatem, palubním počítačem, rádiem s CD i MP3, volantem a řadicí pákou v kůži, zadními parkovacími senzory, elektricky ovládaným sedadlem řidiče, vyhřívanými a sklopnými vnějšími zpětnými zrcátky a řadou dalších prvků.

Nad bezpečností bdí čelní, boční i hlavové airbagy, ABS, ESP a Hill Holder. Bez příplatku jsou k dispozici integrované dětské sedáky ve druhé řadě.

Zájemci o Mitsubishi Outlander se sedmimístným interiérem v kombinaci s pohonem všech kol a turbodieselem musí sáhnout po třetím stupni výbavy s označením Intense+ za 799.900,- Kč.

Za částku o 100.000,- Kč vyšší než u Fiatu mohou budoucí majitelé Outlanderu počítat s velkorysou výbavou. Standardem je automatická klimatizace, palubní počítač, rádio s CD i MP3, dešťový senzor, tempomat, elektrické stahování oken, vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka, zadní parkovací senzory, čalounění v kombinaci látka/umělá kůže, kůží obšitý volant a řadící páka, šestice airbagů a stabilizační systém.

Volkswagen Sharan s pohonem všech představuje sice prostornější alternativu k Mitsubishi i Fiatu, která nabízí praktický druhý pár posuvných dveří, ale zároveň za nejvyšší cenu nabízí nejchudší výbavu.

Základní provedení Trendline v kombinaci s motorem 2,0 TDI a pohonem všech kol sice nabízí kompletní bezpečnostní výbavu včetně ESP a kolenního airbagu, ale v případě komfortní výbavy již tak štědré není. Narozdíl od Fiatu a Mitsubishi má VW jen manuální klimatizaci a je potřeba si připlatit za prvky, které jsou pro Freemont i Outlander standardem.

Fiat Freemont vs. Mitsubishi Outlander a VW Sharan - srovnání cen a výbav
ModelFiat FreemontMitsubishi OutlanderVW Sharan
Motor2,0 Multijet II 4x4 (125 kW)2,2 DI-D MIVEC 4x4 (130 kW)2,0 TDI 4Motion BMT (103 kW)
VýbavaUrbanIntense+Trendline
Základní cena [Kč]699.900,-799.900,-811.500,-
Airbagy čelníSSS
Airbagy bočníSSS
Airbagy okenníSSS
Airbag kolenní--S
Centrální zamykání s DOSSS
Bezklíčový vstupSS10.700,-
Elektricky ovládaná zrcátkaSSS
El. stahování zadních okenSSS
ESPSSS
Klimatizace manuální--S
Klimatizace automatickáSS16.800,-
Kožený volantSS3.900,-
Litá kolaSS15.200,-
Metalický lak15.500,-14.000,-14.600,-
Přední mlhovkySS3.900,-
RádioSSS
TempomatSS5.000,-
BluetoothSS-
Vyhřívání zpětných zrcátekSSS
Zadní parkovací senzorySS13.100,-
Rozměr pneu225/55 R19225/55 R18205/60 R16




Ondřej Pavlůsek
Diskuze (247)
11. 2. 2015 11:00
Re: Dětem navzdory...
na tieto sračky čo si napísal som sa musel registrovať MJT a vo verzi 2.0 patrí k najlepším a najspolahlivejším motorom na svete. TDI CR sa nechytá.
žiadne sračky ako 2 hmoťák.

Prepáč, ale tvoj kolega je asi v dobe kamennej, lebo vždy si zobral tie najhoršie a najkazovejšie motory. To je ako kúpiť TDI 2.0 PD 2003-2008! To kúpi, prepáč, ale iba de*il.
30. 11. 2011 19:49
Ceník platný od 30.11.2011
[odkaz]
26. 9. 2011 11:59
Re: Dětem navzdory...
Ahoj, fiat že má bezporuchové motory? To jsi slyšel kde? Po skončení vysoké školy jsem bydlel s člověkem, který pracoval v servisu fiat. Ten by ti povykládál o kvalitě fiatů jako takového. Autá, u kterých se během 50 tisíc km měnil motor 2x (včetně nových supermotorů s multiairem).
V práci jsem měl kolegu, který vlastnil alfa romeo 147, po tom co mu zařval motor 1,6 TS 88kw se rozhodl to střelit a koupil si 159 s nějakým dieselovým šestiválcem, přesně to neřeknu protože to nevím, po dvou měsících totálně odvalenej motor. O žádné kvalitě fiatu se myslím nedá mluvit. Co se týče náprav tak to komentovat snad už ani nelze. Jo a né, nejsem placenej koncernem ani nemecké autá nějak nemusím, jsou zbytečně drahá ale bohužel německá a japonská auta jsou co se týče kvality úplně všeho někde jinde než fiat. V itálií se nědělalo nikdy nic dobře, je to línej národ a né neprávem jsou dnes v * stejně jako řecko a španělsko.
2. 9. 2011 09:57
Re: Freemont - statické dojmy
Tak staticky jsem ho viděl v Brně.Ve středu jsem měl možnost v něm svézt.Byla to verze Urban 2.0 Mjet 103 KW 6.st.manuál.To je první Fiat co na mě udělal hodně dobrej dojem.Jak jízdou tak kvalitou zpracování.Jinak ten motor bohatě stačí na naše cesty.
Avatar - Hannu
29. 8. 2011 16:37
Re: Jak že kulhá srovnání???
Sranda od někoho, kdo má jako auto snů BMW 5 touring 530d xDrive (mimochodem to byl jeden z pětimístných kandidátů). Tam se vejde spousta sandálů viď ty jeden škorpijóne :-)

Denně do práce / v práci samozřejmě jezdím druhým (menším) autem v rodině. Jen mi prosímtě poraď, jak to mám udělat třeba i několikrát týdně nebo třeba každý víkend (buď chalupa, výlety s dětma a psem nebo Morava), kdy budu ten "zbytečný vzduch" potřebovat. Aha...už rozumim - "BMW 5 touring 530d xDrive", babička do rakve a pes poběží za námi... Nebo si budu půjčovat velký auto vždycky, když ho budu potřebovat?

Tak se prosimtě smiř s tím, že někdo má holt lehce jiný potřeby než dneska Ty a nalistuj ve slovníku "rešpekt". Kapišto? :-! Já se čoveče začínám divit, že se nevyrábí jedno auto a hotovka. Dyť je to tak jednoduchý...