Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

CO2gate: Co všechno je u VW špatně? Skoro všechno...

Michal Fokt
Diskuze (402)
Další skandál s "nesprávnými" hodnotami oxidu uhličitého se nám utěšeně rozrůstá. Namočena je v ní také celá řada benzinových motorů TSI a TFSI čtyř značek.

Kauza Dieselgate začala docela nevinně - zprvu to vypadalo na problém jediného motoru s cílem uspět v náročných amerických emisních testech. Podlé, ale každý má nárok na slabší chvilku, nemyslíte? Kdyby to bylo poprvé a naposled... Jenže následně se ukázalo, že turbodiesely Volkswagenu fixlovaly i "doma". Ba co víc, k dotčenému dvoulitrovému dieselu přibyl ještě třílitrový šestiválec, a to i v nejnovějších specifikacích modelového roku 2016, které podle původních informací už měly být čisté.

Navíc celou situaci "okořenily" evropské úřady, které stále trvají na tom, že automobilka vlastně neudělala nic nezákonného. Jinými slovy, Volkswagen našel mezeru v legislativě a využil ji. Profesionální čest? Dobré mravy? Ale jděte... Jenže posledně jsem se mýlil - není to telenovela. Nejnovější vývoj ukazuje na tragédii vpravdě shakespearovských rozměrů.

Snad proto, aby se na to nepřišlo později, přiznal Volkswagen raději rovnou další "maličkost". Prý "nějak nesedí" deklarované hodnoty emisí CO2. Koncernové vozy vykazovaly při emisních testech jiná čísla, než by měly. A to, jak překvapivé, nižší. Jinými slovy - kreativní němečtí motoráři vymysleli i software, ovlivňující měření emisí CO2, tedy plynu, od něhož se odvíjí celá emisní politika, vykazování tabulkové spotřeby a jenž je svatým grálem ekologů.

VW přiznal nesrovnalosti u 430 tisíc aut modelového roku 2016 a momentálně "zjišťuje", zda se to týká i starších vozů a v jakém množství. A co je šokující - v tomto případě se neomezil pouze na turbodiesely, fixlovalo se i u benzinových TSI a TFSI. Jinými slovy - švindlovalo se u benziňáků i nafťáků o objemech 1,0 l, 1,2 l, 1,6 l, 1,8 l a 2,0 l... a to napříč koncernem, od Seatu a Škody až po Audi. Jejich seznam si můžete nastudovat ZDE. Opravdu se najde ještě někdo, kdo by si myslel, že jde o aktivitu hrstky podfukářů? Na mě to dělá dojem, že se švindl stal součástí koncernové firemní kultury. A ačkoli vyšetřování různých evropských institucí stále probíhá, zatím to vypadá, že za laskavého pokyvování úředníků, protože to parně nebude protiprávní.

Michal Fokt
Diskuze (402)
24. 11. 2015 10:49
Re: Jedine spravne reseni - vyšetřit psychopaty
Počkej motáš dvě věci dohromady. Dejme tomu, že lidi umírají na rakovinu, která může být mimo jiné způsobená diesel motory přesněji pevnými částicemi, které vdechneš. Na to jsou DPF filtry, který mají zajistit, aby se takové částice do okolí nevyfukovaly. Tady se ale bavíme o NOx na který nikdo neumřel, takže nevím kde bereš tu statistiku, že na otravou NOx umřelo víc lidí než na bouračky. Pokud teda pominu těch pár sebevražd, kdy si nějaký nešťastník zavedl výfuk do auta. Těch aut, který nemají úplně košer emise NOx není 200 milionů, ale 11 milionů a to celosvětově. Dejme tomu, že je to největší zatím objevená levárna, ale z pohledu EURO norem a předpisů nikoliv z pohledu zákazníka. Ten jezdil třeba ještě nedávno starou stodvácou nebo Trábošem, kde se něco jako emise vůbec neřešilo, takže fakt že jeho nový auto neplní nějaký údaje na papíře respektive je plní dost diskutabilně je mu naprosto šumák.
24. 11. 2015 07:30
Re: Koncoročné prémie
Novinarska nezavislost v pripade Michala Fokta?!
Tak to si urcite delas s*randu, nebo jsi tu posledni cca 3 roky spal a jeho clanky necet.
Neni zde asi zaujatejsi redaktor na jedinou znacku, nez MF a jeho oblibena Honda, a neni tu zadny redaktor, ktery by do vyrobcu z Nemcka kopal vice, nez on.
Fakt je, ze si timto titulkem prihral polivku, jestli premie budou, nebo ne, to uz se my tady na diskusich nedozvime.
21. 11. 2015 15:18
Re: ach jo...
mas 100% ztratu casu ;-)
21. 11. 2015 09:30
Re: ach jo...
Tahle věta SAMOZŘEJMĚ říká, že SW pro detekci měřícího cyklu je od VW.

Co si myslíš, že ta věta asi tak říká?????

UŽ TO POCHOP. ALESPOŇ TOHLE, KDYŽ UŽ NIC JINÉHO.

Když nepochopíš ani tohle, tak tato disluze byla 100% ztráta času.
Když ano, tak jen z 90% :-)

Edit 10:52:
Jinak díky za info o článku na novinkách.
Zde se píše o firmě Bosch:
''Zatím prý nic nesignalizuje, že by vyšetřovatelé objevili nějaké známky pochybení.''
To je docela v rozporu s tím co píšeš výše (a je to vytržené z kontextu, kusá informace atd.), ale Ty víš asi víc než EPA :-)

A o VW:
''Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září obvinila Volkswagen (chápeš Kuny??? ;-) ), že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že v celém světě software instaloval do zhruba 11 miliónů aut, včetně asi 1,2 miliónu vozů české součásti Škoda Auto.''

[odkaz]

PS Samozřejmě, že VW v tomto případě věřím, když se pod nátlakem přiznal.
Avatar - Hammunasakra
20. 11. 2015 15:43
Re: Jedine spravne reseni - vyšetřit psychopaty
Popravdě nejspíš v každý době šlo o peníze :-)

Problém je že tady vůbec nejde o nějaký spokojený hochy na emisích :-!
Ty sou jen nedůležitá součást fakt velký miliardový levárny

Nemůžeš brát emise jako nedůležitou součást když na ně umře víc lidí než na bouračky. Chápu že z prvotního pohledu je blbě fungující rádio větší problém než 200 milionů smrdících aut navíc - což je tak odhadem v přepočtu počet TDI navíc co nám tu díky Dieselgate jezdí
Jen v Evropě na souvislost teda na rakovinu z toho svinstva umře ca čtvrt milionu lidí. Problém je že každej rok. V důsledku autonehod je to v EU ročně asi 12 tisíc - poslední roky to docela padalo a nechce se mi hledat aktuální číslo

Takže řetězy TSI a přístup VW byly fakt prasárna, rozsah a dosah Dieselgate se popisuje daleko hůř. Prostě největší levárna v oboru v historii