Dálnici D1 u Ostrovačic opraví Skanska, byť nenabídla nejnižší cenu
S ohledem na relativně příznivé teplotní podmínky můžeme již brzdy očekávat znovuspuštění modernizace dálnice D1. Práce zde kvůli plánované zimní přestávce utichly již na konci loňského roku, přičemž podle původního plánu měla z úseku mezi Prahou a Brnem zmizet všechna omezení spojená s rekonstrukcí.
Podle informací ČTK se ve výběrovém řízení podařilo vybrat zhotovitele oprav zhruba pětikilometrového úseku mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Do něj se přihlásilo devět stavebních firem, přičemž nejnižší cenu nabídla italská Serenissima Constructioni. Konkrétně se jedná o 321 milionů korun, i tak ale zakázka připadla Skansce, která se svou nabídkou na první pohled dost zaostává.
Skanska je ochotna úsek opravit za 452 milionů korun, což je sice citelně víc než v případě Italů, ti se však sami „vyšachovali“ nedoložením takzvané přílohy C (Seznamy hodinových sazeb a cen materiálů), která je nedílnou součástí soupisu prací. Slouží především k budoucímu výpočtu cen za vícepráce, takže stanovená cenová nabídka nemusela být konečná. Podle informací serveru iDnes.cz ale firma vyloučení ze soutěže zhodnotila jako protiprávní a hodlá se bránit.
Italská společnost Serenissima Constructioni se s vyřazením z výběrového řízení v poslední době potýká již podruhé. Kvůli nedoložení důležitých dokumentů už totiž přišla o zakázku na opravu úseku mezi Hvězdonicemi a Ostředkem. Naopak Skanska si může libovat – v minulém týdnu se o ní totiž hovořilo ve spojitosti se stavbou dálnice D1 mezi Lipníkem nad Bečvou a Přerovem. Čtrnáctikilometrový úsek je schopna postavit za 2,7 miliardy korun, tedy o 180 milionů laciněji než druhá Eurovia CS.