Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dálnici D1 u Ostrovačic opraví Skanska, byť nenabídla nejnižší cenu

Jan Mička
Diskuze (105)
Úsek dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou zmodernizuje společnost Skanska. Ani zdaleka přitom ve výběrovém řízení na zhotovitele nenabídla nejnižší cenu.

S ohledem na relativně příznivé teplotní podmínky můžeme již brzdy očekávat znovuspuštění modernizace dálnice D1. Práce zde kvůli plánované zimní přestávce utichly již na konci loňského roku, přičemž podle původního plánu měla z úseku mezi Prahou a Brnem zmizet všechna omezení spojená s rekonstrukcí.

Podle informací ČTK se ve výběrovém řízení podařilo vybrat zhotovitele oprav zhruba pětikilometrového úseku mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Do něj se přihlásilo devět stavebních firem, přičemž nejnižší cenu nabídla italská Serenissima Constructioni. Konkrétně se jedná o 321 milionů korun, i tak ale zakázka připadla Skansce, která se svou nabídkou na první pohled dost zaostává.

Skanska je ochotna úsek opravit za 452 milionů korun, což je sice citelně víc než v případě Italů, ti se však sami „vyšachovali“ nedoložením takzvané přílohy C (Seznamy hodinových sazeb a cen materiálů), která je nedílnou součástí soupisu prací. Slouží především k budoucímu výpočtu cen za vícepráce, takže stanovená cenová nabídka nemusela být konečná. Podle informací serveru iDnes.cz ale firma vyloučení ze soutěže zhodnotila jako protiprávní a hodlá se bránit.

Italská společnost Serenissima Constructioni se s vyřazením z výběrového řízení v poslední době potýká již podruhé. Kvůli nedoložení důležitých dokumentů už totiž přišla o zakázku na opravu úseku mezi Hvězdonicemi a Ostředkem. Naopak Skanska si může libovat – v minulém týdnu se o ní totiž hovořilo ve spojitosti se stavbou dálnice D1 mezi Lipníkem nad Bečvou a Přerovem. Čtrnáctikilometrový úsek je schopna postavit za 2,7 miliardy korun, tedy o 180 milionů laciněji než druhá Eurovia CS.

Jan Mička
Diskuze (105)
Avatar - praděda7
24. 2. 2015 14:25
Re: kvalita
Země koruny České nejlépe fungovaly v době, kdy jim vládli z Vídně a jak Čechy tak i Morava měli svou zemskou vládu včele se zemským hejtmanem. V roce 1918 bylo Markrabství Moravské pragocentristy protiprávně zrušeno, protože o vstupu Moravy do nového Československého státu Moravský Zemský Sněm nedostal příležitost rozhodnout ani hlasovat. Na nátlak moravských politiků bylo zemské zřízení v roce 1928 obnoveno včele se zemským prezidentem. Toto uspořádání fungovalo až do roku 1949, kdy bylo pražskými komunisty opět protiprávně zrušeno. Tento krok byl v roce 1991 Národním shromážděním ČSFR i Českou národní radou odsouzen a označen za bezpráví na Moravě a Slezsku a slíbena náprava. Píše se rok 2015 a Moraváci i Slezané na nápravu křivdy stále čekají. ;-\
24. 2. 2015 00:44
Re: kvalita
neochota dotahovat veci do konce samozrejme muze mit pozitiva. jednim z duvodu, proc nemci podstoupili totalni valku je jejich vlastnost o rozkazu moc nepremyslet a dotahnout ho do konce. to se v ceskych podminkach (doufam) nemuze stat. je to jisty obranny mechanismus. ale to by bylo na delsi filosofickou diskuzi... ja si v obecne rovine proste nemyslim, ze v nasi zemi stoji moravaci proti cechum a naopak. ze by jedni byli vice protezovani nez druzi. obecne jsem rad, ze jsem se narodil tady a ne treba nekde v asii nebo v africe, a myslim si, ze vice nez hastereni potrebujeme trochu svornosti. nehledat za vsim jen levarnu nebo podraz, protoze mame mnoho veci a vydobytku, na ktere pravem muzeme byt hrdi.
Avatar - praděda7
23. 2. 2015 23:13
Re: kvalita
Tak tady ti vůbec nerozumím. Jak může mít jistá neochota cokoliv dotáhnout do konce nějaká pozitiva? Ještě k těm Rakušákům. Rakušáci mají k Brnu silný vztah. Ono totiž Brno bylo do až 45 roku na 1/2 rakouské. No a i moravští Brňáci měli vždy k Vídni velmi blízko nejen geograficky. Blíž než k Praze. S tou R52 to bylo tak, že ČR napřed Rakušáky silně natěšila tou mikulovskou trasou (výstavba R52 do Pohořelic) a nechala je v té domněnce hodně dlouho. Samozřejmě Rakušáci na to konto zahájili různé přípravné práce. No a pak se začalo mluvit o břeclavské variantě. To se jim přece nemohlo líbit. Na štěstí pro ně, vypochodovali všude přítomní zelení kazisvěti a břeclavskou variantu pochovali.
23. 2. 2015 21:57
Re: kvalita
hele a v cem se vozis ty? ja jsem do nedavna jezdil take astru G a na tohle auticko nedam dopustit. i s ni jsem absolvoval opakovane d1 od humpolce az ke slavkovu a jak rikam, v levem pruhu 160 (abys nezdrzoval ;-)) a bylo to ok.
23. 2. 2015 21:53
Re: kvalita
ono je uplne jedno, jestli mam nebo nemam pravdu. jelikoz "hladkost" povrchu je velmi subjektivni pojem. ale ja se na to snazim koukat globalne, betonovy povrch ma sva pozitiva i negativa, pro tento typ silnice v nasich koncinach pozitiva podle meho nazoru jednoznacne prevazuji, proto se pouziva. kvalita stavby v tuto chvili lze jen tezko zhodnotit, ten povrch je zcela standardni (ve srovnani s ostatnimi modernimi betony) a jestli je kvalitni, tak tam vydrzi bez vetsich oprav (a s prakticky nezmenenymi vlastnostmi) 30 let. to by bylo fajn.