Daimler a Ford budou vyvíjet palivové články do aut společně

Daimler a Ford budou vyvíjet palivové články do aut společně

 
 

Automobilky koupily od společnosti Ballard Power Systems její divizi vývoje palivových článků pro auta.

Vozidla Fordu a Daimleru poháněná elektřinou získanou z vodíku jsou zase o něco blíž k zákazníkům. Automobilky koupily od společnosti Ballard Power Systems její divizi vývoje palivových článků pro auta. Ford, Daimler i Ballard zakládají nový společný podnik a usilují o co nejrychlejší přesun ke komerční výrobě aut s nulovými emisemi, která by využívala právě palivových článků.

Vývoj rozjedeme plnou parou!
To si alespoň od koupě divize Ballardu slibuje Herbert Kohler, který je v Daimleru odpovědným představitelem za vývoj vozidel s pokročilou technikou pohonu, mezi která samozřejmě spadají auta s palivovými články. A že to myslí vážně dokládají i zkušenosti společnosti s vývojem vozů s palivovými články. Společnost představila první vůz na tento pohon už v roce 1994 a v současnosti disponuje zřejmě velkou flotilou více než 100 aut. Ford naproti tomu testuje 30 Focusů, které od roku 2005 najezdily po celém světě 965.000 kilometrů.

Výhoda vozidel využívajících palivové články spočívá v nulových emisích škodlivin. Články přeměňují vodík na elektrickou energii. Jedinou „odpadní“ látkou je voda. Naopak nevýhodou, která brání rozšíření technologie, je skladování vodíku. Ten je totiž ve směsi se vzduchem vysoce výbušný. V současnosti prozatím využívá palivové články například armáda v ponorkách, nebo NASA při výzkumu vesmíru ve svých raketoplánech.

Vodíková éra nastupuje
Vozidla poháněná elektrickou energií získanou z vodíku však už buší na dveře. Automobilky jejich prototypy již pilně testují. V Las Vegas už dokonce jezdí dva autobusy Fordu na tento pohon. Daimler hodlá vyrábět menší série Mercedesu třídy B už v roce 2010. Mezi lety 2012 a 2015 se pak očekává širší škála modelů produkovaných ve velkých sériích na bázi vodíkového pohonu. Oba koncerny však mají velké rivaly v automobilkách ze země vycházejícího slunce.

Podporu vodíkovému pohonu poskytne i EU, která dá na její vývoj 470 milionů eur pro urychlení využití vodíkových technologií ke komerčním účelům.

Ballard potřeboval partnera
Pro Ballard Power Systems byl důvod prodeje této části podniku především nákladný vývoj a příliš pomalý nástup těchto technologií do praxe. V nově ustanovené společnosti Automotive Fuel Cell Corportaion bude mít většinu právě Daimler s 50,1 %. 30 procent bude vlastnit Ford a zbytek (tedy 19,9 %) připadne Ballardu.

K Fordu a Daimleru zamíří 113 zaměstnanců (tedy zhruba 20 procent veškerých pracovníků Ballard Power Systems) a veškerý duchovní majetek (zejména patenty a výrobní postupy) související s vývojem palivových článků pro automobily. Nová společnost bude mít celkem 150 specialistů.

Společnost Ballard Power Systems se bude po odprodeji své divize dále soustředit na vývoj palivových článků pro ostatní odvětví trhu.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Papež v Brně: Dálnice D1 bude v neděli 27.9.2009 na den uzavřena Papež v Brně: Dálnice D1 bude v neděli 27.9.2009 na den uzavřena

Během návštěvy papeže v Brně řidiči objedou uzavřenou D1…

Zájemci o vklad u Mercedes-Benz Bank mají prozatím smůlu Zájemci o vklad u Mercedes-Benz Bank mají prozatím smůlu

Termínovaný vklad na 3 měsíce až s 5% úrokovou sazbou. I…

 



 
Takto budeme svítit v budoucnosti: Opravdu jsou laser a diody nejlepší cesta?

Takto budeme svítit v budoucnosti: Opravdu jsou laser a diody nejlepší?

Dnes 11:31

Budoucnost svícení dnes patří laseru a diodám, jež dávají designérům netušené možnosti. Máme ale dát vale klasice?




Blesk.cz

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou! Součást terapie: Let nad nočním Brnem

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou!…

Bála jsem se. Bylo to ale úžasné. Dechberoucí! Tak zhodnotila svůj víkendový přelet nad ohňostroji v Brně…

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet: Startuje výstava „Doba bronzová“

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet:…

Praha 12 zahajuje dlouho plánovanou výstavu s názvem „Doba bronzová“. V oblíbeném Viničním domku se objevila…

 

iSport.cz

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl být opilý

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl…

Ligová sezona pro Aleše Čermáka skončila vážnou nehodou. Záložník Sparty měl mít podle informací agentury…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…