reklama


16.11. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Další poznatky z testování Škody Kodiaq: Jaký je komfort a co třetí řada?

 

Ptali jste se nás, jak se nám jezdí s novou Škodou Kodiaq. Na nejzajímavější dotazy nyní odpovíme.

Tyto dny trávíme na Mallorce, kde aktuálně probíhá mezinárodní novinářská prezentace Škody Kodiaq. Vedle včerejších prvních jízdních dojmů ze základního motoru 1.4 TSI (110 kW) jsme vás vyzvali k tomu, abyste se zeptali na vše, co vás o novém Kodiaqu zajímá. Na nejzajímavější dotazy se nyní pokusím co nejlépe odpovědět. A jako bonus odpovím i na otázky, co zajímaly nás.

V odpovědích přitom nevyužiju jen informace získané na samotné prezentaci auta a poznatky z jízdy s ním, ale také informace zjištěné při rozhovorech s lidmi ze Škodovky. Mezi nimi byli jak zástupci vývojářů, tak marketingoví specialisté nebo lidé z vedení z českého zastoupení.

karasjan14: Zajímají mě jízdní vlastnosti, jak je Kodiaq nedotáčivý, jak se hodně naklání v zatáčkách, jak působí při rychlejší jízdě a jak je komfortní. Otázka na jízdní vlastnosti se objevovala několikrát, a tak se budu snažit odpovědět rozsáhleji. Musím říct, že Kodiaq jízdně velice potěšil. Na Mallorce jsme jezdili po hodně úzkých cestách a serpentinách, přičemž Kodiaq na nich rozhodně nepůsobil jako SUV. Jel svižně, naprosto stabilně a se zatáčkami si s přehledem poradil. Při svižné jízdě tak potěší. Nedotáčivost samozřejmě na limitu znatelná je, v rámci segmentu SUV ale Kodiaq bude z hlediska jízdních vlastností patřit mezi nadprůměr, ne-li mezi špičku.

Co se týče náklonů karoserie, tak jsem byl překvapen tím, že byly naprosto minimální. V tomto případě musím zdůraznit, že oba testované exempláře (1.4 TSI/110 DSG 4x4 a 2.0 TDI/110 kW, manuál, 4x4) byly vybaveny adaptivním podvozkem. Zatímco u čtrnáctistovky se mně rozdíly mezi jednotlivými nastaveními podvozku nezdály tak vysoké, diesel byl v komfortu přece jen houpavější. I s kolegy jsme se ale shodli v tom, že nastavení adaptivního podvozku je mnohem lepší než u prvních trojkových superbů. Komfort se sice houpe, ale ne tolik, zatímco Sport je tužší. Pohodlí každopádně chválíme, vedle naladění na to mají nepochybně vliv pneumatiky s vysokými bočnicemi.

Velice nás pak potěšilo odhlučnění, jde ale jen o subjektivní pocit, nic co by bylo měřeno přístroji. Hlavně od podvozku nejsou slyšitelné žádné hlučné rány. Odhlučněn je kvalitně i motor, a to obzvlášť v případě téesíčka, které není prakticky slyšet. To turbodiesel o sobě pod plynem přece jen dal slyšet. I ve vyšší rychlosti je hluk snesitelný, je však nutné se smířit s šumem od střešních ližin.

Jopino: Pokud budete mít k dispozici základní motorizaci 1.4TSI ACT, zajímal by mě pocit z dynamiky alespoň z poloviny naloženým autem, reálná spotřeba a akustický komfort. Detailněji jsem se o 1.4 TSI (110 kW) v kombinaci s DSG a pohonem všech kol rozepsal v předchozím článku, a tak nyní jen v krátkosti. Jedná se o naprosto důstojný základ, který bude většině zákazníků plně stačit, na čemž jsme se shodli i při debatě s kolegy z ostatních redakcí. Všichni jsme byli příjemně překvapení, jak čtrnáctistovka jede. Auto v pohodě zrychlovalo i při předjíždění, testované DSG si ale často podřazovalo, a tak práce s manuálem bude častější. Na časté cestování v sedmi to tak s tímto motorem nebude. Berte ho skutečně jako základ, hodící se na krátké popojíždění. Akustický komfort je velkým plusem, agregát nebyl za jízdy prakticky vůbec slyšet. To se spotřebou už to není zrovna zázračné, jezdili jsme převážně za deset, z dlouhodobého hlediska bychom počítali s průměrem okolo devíti litrů na 100 kilometrů. Vliv spolupráce s pohonem všech kol a automatem sice není zanedbatelný, stejně bychom ale čekali lepší hodnoty. Jezdili jsme vždy ve dvou s tím, že jsme každý z nás měl své kufry. Na vyšší zatížení není bohužel na mezinárodní prezentaci prostor a čas.

Máme za sebou první kilometry se Škodou Kodiaq! Jak jezdí nejslabší 1.4 TSI?

davidmach14:Zajímalo by mě, jak využitelná je 3. řada sedaček. Kodiaq je první sedmimístná škodovka, a tak vás prostor v třetí řadě sedadel hojně zajímal. Zřejmě nejlépe na vaše dotazy odpoví fotky ve fotogalerii, kde já, dospělý muž vysoký 183 centimetrů, sedím v třetí řadě. Ty dokazují, že je to řešení primárně pro děti. Dospělý se tam sice tak nějak srovná, pohodlí si ale rozhodně neužije. Kvůli nízkému sedáku bude sedět se skrčenými nohami, nad hlavou nebude mít právě dostatek místa. Před koleny to ale není až tak špatné, a to díky posuvné prostřední lavici, díky níž se vzadu dá udělat trochu životního prostoru. Zároveň pak v prostřední řadě stále zůstane dost místa. Nastupování je pak podobně krkolomné jako u konkurence, lehký akrobatický trénink neuškodí. Kodiaq je na tom zkrátka jako konkurence, v tomto segmentu se se žádnými velkými zázraky počítat nedá. Nezapomeňme totiž na to, že Kodiaq je jen o 12 milimetrů delší než Octavia Combi. Shrnuto podtrženo, třetí řada je hlavně pro děti, dospělí ale nějakou krátkodobou trasu zvládnou a o to tady jde.

Amerika: Proč je v Číně dostupný dvoulitr TSI z Octavie RS a jestli se něco podobného chystá i pro nás. Důvod je ryze prodejní. Na dotaz, zda by se Kodiaqu nehodil nějaký silnější motor, třeba 2.0 BiTDI bylo představiteli Škodovky odpovězeno otázkou, zda je takový motor v jeho případě vůbec nutný. Zájem o auto je zatím velký, a tak na našem trhu zatím stávající nabídka postačuje. V rámci modelové péče a modernizace se ale nabídka určitě rozroste, a to minimálně o hybrid. Vždyť je potřeba, aby výrobce neodkryl všechny své karty hned při uvedení na trh a nechal si nějaká esa i do dalších let. Postupně tak nabídku obohatí i verze Scout, Laurin & Klement nebo Sportline.

Ham.: Můžete objasnit co za verzi 2.0 TSI Kodiaq používá? Jedná se o novou verzi, která z objemu 1984 cm3 dává výkon 132 kW mezi 1400 a 3940 otáčkami a maximální točivý moment 320 N.m. Hlavní novinkou je schopnost pracovat v Millerově cyklu. Nový režim spalování se zkrácenou kompresní fází a zvýšenou kompresí je speciálně koncipován pro režim částečného zatížení. Sací ventily se zavírají mnohem dřív než obvykle, dlouho před dolní úvratí pístu. V souhře s vysokým tlakem v trubce sání, který vytváří turbodmychadlo, tak klesají ztráty v důsledku škrcení při sání. Relativně malé množství vháněného čerstvého vzduchu zajišťuje, že kompresní fáze začíná později. Motor má sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců, flexibilně pracující rotační šoupátkový modul pro tepelný management, elektrický prvek obtokové klapky turbodmychadla a také duální vstřikování. V případě částečného zatížení je přímé vstřikování doplněno nepřímým vstřikováním do sání pod tlakem až 250 barů. Kompresní poměr se pak zvýšil z 9,6 na 11.7:1.

XYZ010: Ako svietia nové Full LED predné svetlá? Za diodová světla musím udělit Kodiaqu jedničku, nejenže svítí jasně, jak jsme u LEDek už zvyklí, ale také velice daleko. Příplatkové LED osvětlení používá tři reflektory: vnitřní generuje dálkové světlo, vnější potkávací světlo a mezi nimi je umístěn statický světlomet pro osvětlení zatáček. Ve spodní části hlavních světlometů se nachází úzký světelný pruh, určený pro směrová světla a denní svícení. Spodní světlomety slouží jako přední mlhovky a současně svítí do stran při odbočování. Standardně dodávaná funkce AFS (Adaptive Frontlighting System) přizpůsobuje svit světlometů okolnímu prostředí, ať už jde o jízdu městem nebo mimo něj, po dálnici, jízdu v terénu nebo za špatného počasí.

skyactive for everybody: Jaká je ergonomie středového tunelu (proč se u tak relativně velkého automobilu zase musím opírat kolenem, když se snažím o pohodlný posed?) Já osobně s posazem v Kodiaqu neměl nejmenším problém. Sedělo se mně příjemně, ze sedaček mně nijak nebolely záda, jen bych možná ocenil o něco delší sedák. Pravdou ale je, že některým řidičům může středový tunel vadit. Důvodem je madlo, o které je pravé koleno opřeno, záleží na postavě a jestli to právě vychází špatně, může to vadit. Když jsme u výhledu ven, tak velké prosklení je sice super, jenže já měl výhrady s rozhledem do stran. Vnější zpětná zrcátka jsou masivní, přičemž jsou připevněna na A sloupcích, což spolu s nimi tvoří masivní plochu, vytvářející velký mrtvý úhel. Opět ale jde o polohu sedačky, zatímco jedni si tohoto faktoru všimli, jiní kolegové se divili a tvrdili, že je vše v pořádku...

PetrikPetrikPřed týdnem jsem si objednal dvoulitrového Kodiaqa ve výbavě Ambiente s tím, že je v něm úplně nový infotainment, který je na rok zdarma. Nikdo mi ale nebyl schopen říct, proč jen na rok a kolik bude případně stát jeho používání v dalších letech. Zpoplatnění se týká služby Care Connect, respektive její funkce vzdáleného přístupu k vozidlu. Služba Care Connect zajišťuje automatické tísňové volání v případě nehody (tzv. E-Call), možnost volání do servisu nebo právě vzdálený přístup k vozu, která na dálku informuje řidiče o stavu nádrže nebo aktuální pozici. Služba Care Connect je na českém trhu dodávána ke Kodiaqu standardně, přičemž datová výměna v rámci jejího fungování probíhá prostřednictvím integrované SIM karty. Zatímco služba E-Callu a volání do servisu jsou bezplatné po dobu 14 let, vzdálený přístup je zdarma jen na jeden rok s tím, že se dá služba prodloužit.

Jiriga: V té červené je Kodiaq obzvláště ošklivý, zajímalo by mě, jak vypadá ve skutečnosti. Design je vždy ryzí záležitost, a tak verdikt nechám na vás. Mně osobně se Kodiaq líbí, pravdou ale je, že čelní přední pohled není zrovna líbivý. Stačí ale trochu popojít do stran a příď se zdvojenými světly krásně vynikne. Co se týče barev, tak Kodiaqu podle mě sluší spíše decentnější barvy, a to bílá, šedá, černá než právě červená.

Blatouch: Co to vlastně je? Je to kombi, nebo SUV? Kodiaq je ryzí SUV. S vozy tohoto typu jej spojuje vyšší stavba karoserie, vyšší světlá výška (194 mm) nebo drsnější vzhled. Navzdory délce 4.697 mm jej automobilka řadí stále do kategorie kompaktních SUV. Škoda totiž pokračuje ve strategii „auta navíc,“ a proto Kodiaq srovnává s vozy typu Ford Kuga nebo Mazda CX-5, proti kterým je však větší. Navíc na rozdíl od nich nabízí třetí řadu sedadel. Jako nejvážnější konkurenty my osobně řadíme Nissan X-Trail, Hyundai Santa Fe nebo Peugeot 5008. Ten poslední se sice Kodiaqu podobá rozměry, sama Škoda jej ale za soupeře nepovažuje. Hovoří o něm jako o crossoveru, nikoliv SUV, a to protože nenabízí pohon všech kol...

Janyc: Aká je jazdná dynamika/svižnosť Kodiaqa s motorom 2.0 TSI 132 KW Váš pocit ma zaujíma. A ešte materialý v interiéri S benzinovým dvoulitrem jsem bohužel čest neměl, tak snad někdy příště. S ohledem na pozitivní zkušenosti s 1.4 TSI bych ale odhadoval, že pojede opravdu pěkně. Co se týče materiálů, řekl bych, že kvalita a zpracování je na úrovni Superbu. Já osobně k jejich výběru a zpracování nemám výhrady.

Kolik si Kodiaq už objednalo lidí? Jen na českém trhu Škoda eviduje na 1.000 objednávek na nový Kodiaq. Výrobce do budoucna očekává, že asi půlka zákazníků bude žádat pohon všech kol, zatímco podíl automatu se má také přiblížit 50 %. Zajímavostí pak je fakt, že většina českých zákazníků má pocházet z řad soukromníků, což je u Škody výjimka. Poměr mezi soukromými a firemními zákazníky má činit asi 60:40. Letošní prodeje přitom zatím vyznívají ve prospěch firem, a to v poměru 82,7:17,3.

Kdy se dočkáme 1.5 TSI? Také Kodiaq se dočká očekávaného motoru v podobě 1.5 TSI, který v případě modelů Škoda debutuje v modernizované Octavii. Kdy se nové patnáctistovky s vypínáním válců Kodiaq dočká, nám zatím sděleno nebylo, bude to však velice brzy. V roce 2018 pak kvůli novým emisním normám máme očekávat masivní nasazení filtrů pevných částic také u zážehových motorů, čemuž se samozřejmě nevyhne ani Kodiaq.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu

Íránský nejvyšší soud potvrdil trest smrti pro obchodního…

Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti

Vláda by mohla navrhnout Nejvyššímu správnímu soudu, aby…

Apple v Londýně obsadí impozantní budovu bývalé elektrárny Apple v Londýně obsadí impozantní budovu bývalé elektrárny

Apple bude největším nájemcem kanceláří v právě…

Socialisté chtějí zachránit Evropu před neoliberalismem a populismem Socialisté chtějí zachránit Evropu před neoliberalismem a populismem

Proti neoliberálním a konzervativním politikám a proti…

 
 

Přidat názorDiskuse: Další poznatky z testování Škody Kodiaq:…



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic

Díky nové normě by motoristé podle nového značení měli…

Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich? Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich?

Novější a dražší nemusí znamenat ve všech směrech lepší.…

 




Škoda Kodiaq je nejlepším autem pro velké rodiny, říká britský Top Gear Škoda Kodiaq je nejlepším autem pro velké rodiny, říká britský Top Gear

Kodiaq sklízí úspěchy i za hranicemi našeho státu. Podle…

Škoda Kodiaq prý není jen zvýšený superb. Co všechno ve Škodovce upravili? Škoda Kodiaq prý není jen zvýšený superb. Co všechno ve Škodovce upravili?

Po jízdách s kodiaqem jsme si do noci povídali s Pavlem…

 



 
Konec dieselů do roku 2025: Čtyři světové metropole jim zakážou vjezd

Konec dieselů do roku 2025: Čtyři metropole jim zakážou vjezd

Včera

Hon na auta s naftovými motory pokračuje. Čtveřice světových metropolí je nechce vidět na svém území a do devíti let je zakáže.




Blesk.cz

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich prodat až desetimiliony

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich…

Trh s chytrými brýlemi v minulosti nejvíce iniciovaný prodejem Google Glass po rychlém startu prakticky utichl.…

Brusel chce zakázat plomby, které hradí pojišťovna. Kvůli životnímu prostředí

Brusel chce zakázat plomby, které hradí pojišťovna.…

Brusel by mohl do budoucna zakázat klasické plomby, které hradí pojišťovny. Jsou sice zdarma, ale amalgámové a…

 

iSport.cz

Sbohem šampionům v Brazílii! S mrtvými fotbalisty se loučila více než půlka města

Sbohem šampionům v Brazílii! S mrtvými fotbalisty se…

Za silného deště, který neodradil desetitisíce truchlících, se dnes jihobrazilské město Chapecó rozloučilo s…

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové přezdívce pro Hušbauera

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové…

Ve Slavii panuje velká pohoda. To se potvrdilo i na závěrečné akci po ligovém podzimu, kdy vedení otevřelo Eden…

 

Reflex.cz

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je jenom úchyl

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je…

Na jedné straně geniální animovaná miniatura, čistá a výmluvná i beze slov, na druhé užvaněný Santa, jenž si…

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po třiceti letech!

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po…

Postava Elektry zdomácněla v komiksech nakladatelství Marvel prakticky od svého zářného uvedení jakožto osudová…

 
 
reklama