Další sexy WRC, tentokrát Hyundai i20
V roce 2017 začnou ve světovém šampionátu v rallye platit nová pravidla, díky nimž mají být závodní speciály vzhledově atraktivnější a především rychlejší než dosud. Hyundai i20 WRC v podobě, v níž se účastní letošní sezóny, bylo představeno před koncem loňského roku a s největší pravděpodobností se nezařadí mezi dlouhověké závodní speciály.
Hyundai totiž v Paříži vystavil i20 WRC, které bylo navrženo a vyvinuto v souladu s novými pravidly FIA World Rally Championship, vstupujícími v platnost se začátkem sezony 2017. Novinka se od současného provedení odlišuje na první pohled díky změně výchozího modelu i20 z pětidveřového na třídveřový.
Vývojový tým při návrhu a stavbě tohoto vozu plně využil větší svobody v oblasti aerodynamických úprav karoserie, kterou poskytují pravidla pro novou sezónu. Hyundai i20 WRC je díky tomu výrazně atraktivnější a jen těžko přehlédnutelný spoiler mu při vysokých rychlostech zajistí větší aerodynamický přítlak než u současného provedení.
V nové karoserii se ukrývá i nová pohonná jednotka v podobě přeplňovaného čtyřválce o objemu 1,6 litru s výkonem okolo 280 kW (380 k) a pohon všech čtyř kol nově doplňuje elektronicky řízení aktivní mezinápravový diferenciál.
Hyundai i20 WRC je v Paříži vystaveno pouze v provizorních barvách a ve finální podobě se nám má představit až v prosinci letošního roku.
Do té doby jej čeká ještě náročný testovací program, na jehož konci má být závodní automobil, který bude bojovat o přední místa. Poprvé se má nový soutěžní speciál postavit k ostrému startu na lednové Rallye Monte Carlo.
Inovované speciály dle nových pravidel pro nadcházející sezonu chystají i Volkswagen a Ford (respektive M-Sport). Citroën se pak vrátí v plné síle se zcela novým vozem, na bázi nové C3. Návrat do šampionátu pak po letech chystá i Toyota, a to s Yarisem WRC.