Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Do Volkswagenu míří zachránce Opelu, postará se o strategii

David Bureš
Diskuze (14)
Thomas Sedran je jedním z autorů plánu Drive Opel 2022, který pomáhá vrátit evropskou divizi General Motors zpět k černým číslům.

Změny ve vedení koncernu Volkswagen Group pokračují i několik týdnů po výměně generálního ředitele automobilky. Do VW Group míří další manažer od konkurence. Thomas Sedran se stane hlavním stratégem koncernu.

Do nově zřízené funkce vedoucího strategie koncernu VW Group Sedran nastoupí 1. listopadu. Ve svém postu bude přímo zodpovídat generálnímu řediteli automobilky Matthiasu Müllerovi.

Sedran doposud působil u konkurenčního General Motors. V roce 2012 byl jmenován členem představenstva Opel zodpovědným za strategii, později jako prozatímní generální ředitel Opelu pracoval na strategickém plánu Drive Opel 2022. Jeho součástí byla expanze nabídky značky a snížení nákladů tak, aby se Opel vrátil zpět k zisku. V tuto chvíli se přitom zdá, že je Opel na správné cestě. Od července 2013 pak Sedran pracoval jako prezident evropského zastoupení značek Cadillac a Chevrolet.

Na Sedrana čeká ve Volkswagenu opravdu náročná práce. Koncern se potýká s následky aféry Dieselgate, kvůli vysokým nákladům spjatým s tímto skandálem se očekávají výrazné škrty. Jen značka Volkswagen podle oznámených plánů zredukuje roční investice o jednu miliardu eur (přes 27 miliard korun).

Právě Sedran bude muset rozhodnout o tom, jaké projekty bude potřeba kvůli sníženým investicím ukončit. V minulosti se spekulovalo o ukončení vývoje druhé generace Phaetonu a nástupce Veyronu, VW Group dal ale jasně najevo, že s těmito vozy počítá. V posledních dnech se tak spíše spekuluje o možných škrtech v plánech Seatu, který koncernu dlouhá léta nevydělává peníze.

Vedle toho se má změnit i strategie v otázce rozhodování. Rozhodovací pravomoci mají být předány i na regionální manažery, aby koncern pružněji reagoval na nějaký problém. Mění se i korporátní struktura, která bude nově odvozená od modulárních platforem. Skupinu mainstreamových značek doplní skupiny Audi (do níž bude spadat Lamborghini a Ducati), Porsche (+Bentley a Bugatti) nebo holding výrobců nákladních aut.

Sedran není prvním manažerem od konkurence, který kvůli aféře Dieselgate míří k Volkswagenu. Z Daimleru do wolfsburské automobilky přijde Christine Hohmannová-Dennhardtová, která obsadí nově zřízenou funkci člena představenstva pro integritu a právní záležitosti.

David Bureš
Diskuze (14)
Avatar - Hammunasakra
28. 10. 2015 12:49
Re: Je to len ďalšia stratégia ...
To že VW nabírá krizový manažerý zleva zprava až tak zarážející neni ;-)
28. 10. 2015 10:31
Je to len ďalšia stratégia ...
ako získať informácie o konkurencii!
Veď rotácia top manažérov medzi automobilkami je v poslednom období naozaj zarážajúca.
28. 10. 2015 10:29
Re: A proč?
Klausov modus argumentácie je naozaj niekedy dementný.
To mi pripadá, ako keby som neseparoval odpad len preto, lebo sused - poslanec, Ing,, Dr., ... to nerobia.
Avatar - praděda7
27. 10. 2015 20:19
T. Sedran
Tož chlapík vypadá sympaticky. U Opelu se mu docela dařilo. Přejme mu all the best... :-!
27. 10. 2015 20:01
Re: a zachránil ten Opel?
Tak zatim je Opel tady, pred par lety bych tomu neveril.