Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody navazuje na Demon

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Dodge si pro modelový rok 2018 připravil Challenger SRT Hellcat Widebody, který se designem své karoserie přibližuje modelu SRT Demon a nabízí ještě rychlejší svezení než standardní SRT Hellcat.

Dodge Challenger si oproti svým největším konkurentům v podobě Fordu Mustang a Chevroletu Camaro dával se vstupem na trh na čas již ve své první generaci z přelomu šedesátých a sedmdesátých let. Podobně na tom bude i v pořadí čtvrtá generace, jejíž premiéra se očekává v průběhu roku 2018 a uvedení na trh se pak má odehrát v rámci modelového roku 2019.

Ve své současné podobě se Dodge Challenger představil jako koncept již v lednu roku 2006 a sériový model dorazil v modelovém roce 2008. Po celou dobu své produkce je k dispozici pouze jako kupé, ale za to v prakticky neustále se rozšiřující nabídce provedení zahrnující pro modelový rok 2017 deset základních stupňů výbav, na jejichž vrcholu stojí SRT Hellcat s 6,2litrovým kompresorem přeplňovaným osmiválcem, disponujícím výkonem 527 kW (716 k).

Toto provedení ovšem již nyní uvolňuje místo výrazně extrémnější novince, oživující označení Demon, které značka Dodge poprvé použila v roce 1971 a využívala jej i u tehdejší první generace modelu Challenger. Nový SRT Demon poháněný kompresorem přeplňovaným osmiválcem o výkonu 626 kW (851 k) zvládne zrychlit z 0 na 96 km/h za pouhých 2,3 sekundy a SRT Hellcat vedle něj již nepůsobí tak děsivým dojmem.

To má ovšem změnit novinka pro modelový rok 2018, kterou je Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody. Ten se od výchozího provedení odlišuje na první pohled díky blatníkům rozšířeným o 8,9 cm a ukrývajícím 20palcová kola „Devil’s Rim“ obutá do pneumatik Pirelli P-Zero o rozměrech 305/35 ZR20. K úpravám exteriéru pak patří i nová hliníková kapota a splitter pod přídí, který byl převzat přímo z modelu SRT Demon.

Novinka se od výchozího provedení vedle svého zevnějšku odlišuje i novým elektrickým posilovačem řízením s režimy řízení SRT nebo brzdovým systémem Brembo s 15,4palcovými kotouči s vnitřním chlazením a šestipístkovými třmeny na přední nápravě.

Pod kapotou má Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody podobně jako užší výchozí model 6,2litrový kompresorem přeplňovaný osmiválec, disponující výkonem 527 kW (716 k) a točivým momentem přes 880 N.m. Zákazníci si mohou vybrat mezi šestistupňovou manuální převodovkou Tremec nebo osmistupňovou automatickou převodovkou Torqflite.

Dodge uvádí, že Challenger SRT Hellcat Widebody je ve srovnání s výchozí verzí rychlejší a 1,7míle dlouhé trať zvládl projet v čase kratším o 2,0 s. Zároveň se zlepšil i čas ve sprintu na čtvrt míle a to z 11,2 s na 10,9 s. Zryhlení z 0 na 96 km/h pak má širšímu modelu trvat 3,4 s, což je o 0,1 s méně než u standardního SRT Hellcat. Maximální rychlost novinky je pak téměř 314 km/h.

Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody zamíří k prodejcům ve třetím čtvrtletí letošního roku a jeho cena je stanovena na 72.590 amerických dolarů (zhruba 1.700.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - CHerokee
29. 6. 2017 20:34
Re: Klobouk dolů
Snad zachovají retro design a 8 válce (pokud možno bez turb).
Avatar - Barrichello
29. 6. 2017 20:02
Re: Klobouk dolů
no já sem zvědavej jaká bude ta nová generace, ale mam silné obavy že už to nebude ono.
Avatar - CHerokee
29. 6. 2017 16:09
Klobouk dolů
Na Amících je super, že tato šílená autka pro nadšence jsou celkem dostupná. 700koní+ by v Evropě (pokud vůbec) vyšlo mnohonásobně dráž.