Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Doplňky pro Mercedes-Benz G: Geländewagen lze vyšperkovat už v továrně

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Legendární Geländewagen byl nedávno opět modernizován. Nesmrtelný hranatý off-road si oblíbili ladiči, ale značnou porci individualizace nabízí i samotná trojcípá hvězda.

Mercedes-Benz si pro osvěženou G-Klasse, která se vyrábí už takřka 37 let (od února 1979), připravil modifikace interiéru i exteriéru. Do barevné palety laku karoserie přibyly modrá metalíza Mauritius, šedá Allanite, olivová, firemní snímky zachycují i bílou a další. Není problém zvolit kontrastní kombinaci s černou střechou a krytem náhradního kola z nerezové oceli vzadu, ten může být i v barvě karoserie. Připlácí se za boční pryžové ochranné lišty. Automobilka má na výběr dále několik sad litých kol, také černých, jak velí moderní trendy.

Pro ty, kteří mají tuto barvu opravdu rádi, je k dispozici balíček Night, ten mají v katalogu i ostatní osobní řady současných mercedesů a je poměrně dost populární. Kromě výše zmíněných prvků obsahuje nárazníky, zrcátka a lemy blatníků v tmavé metalíze, kromě toho čítá zatmavená boční okna s výjimkou řidičova a spolujezdcova, samozřejmě. Intimita zadních pasažérů je tak zaručena, nikdo dovnitř nevidí.

Také kabinu lze sladit s vnějším vzhledem, je libo modrou, béžovou, tmavě nebo světle hnědou kůži? Ostré G 63 a G 65 s logem AMG používají přírodního materiálu Nappa a mikrovlákna Dinamica. Vybrané barevné kombinaci odpovídá i odstín spodní části palubní desky a její dekor (dřevo, klavírní lak...). Stejná nit je pak použita na prošití.

Na českém trhu je Mercedes-Benz G v současnosti ke koupi coby G 350 d s přeplňovaným vznětovým třílitrem o výkonu 180 kW, G 500 má pod kapotou zážehový vidlicový osmiválec 3,98 l se dvěma turby a 310 kW. Pochopitelně se nabízejí i verze AMG: osmiválcová G 63 (5,46 l/420 kW) a dvanáctiválec G 65 (5,98 l/463 kW). Všechny mají výhradně sedmistupňové samočinné převodovky, jiná než dlouhá pětidveřová verze se pro civilní sektor už nevyrábí, kabriolet i krátký model skončily už před časem. Ceny začínají na 2,36 milionu korun, ale vrcholný model motorem V12 stojí takřka 7,16 mil.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)