Eagle Jaguar E-Type Speedster Lightweight: Pocta legendě
Společnost Eagle se od roku 1982 specializuje na opravy a renovace Jaguaru E-Type. Před deseti lety se zrodil plán na výrobu replik původního E-Typu a v podstatě záleží jen na budoucím majiteli, jak moc se jeho vůz vzdálí originálu.
Nejextrémnějším projektem společnosti Eagle byl až do letošního roku Jaguar E-Type Speedster. Tento specifický model je inspirován závodními verzemi E-Typu. Za jeho vznik je zčásti odpovědný Rick Velaj, zákazník Eaglu, který si přál něco speciálního.
Eagle Jaguar E-Type Speedster měl premiéru na přehlídce automobilové elegance Salon Privé v červenci roku 2009. Na letošním Salon Privé, pořádaném od 22. do 24. června, společnost Eagle představí evoluční E-Type Speedster Lightweight. Ten je s hmotností 1008 kg o celých 90 kg lehčí než výchozí Speedster.
Novinka se na první pohled prakticky neliší od Speedsteru vyráběného od roku 2009. I její karoserie se podobá závodním verzím E-Type. Na tom má hlavní zásluhu absence chromovaných nárazníků a vyboulené blatníky. Nízké čelní sklo a boční okna naopak mohou připomínat prototyp E2A a nebo závodní D-Type. Tvůrci se vedle klasických modelů inspirovali i moderním konceptem F-Type z roku 2000.
Lightweight má stejně jako Speedster ručně vyrobenou samonosnou hliníkovou karoserii. Celková délka vozu je 4260 mm, šířka 1740 mm a výška 1740 mm.
Pod kapotou se i u novinky ukrývá řadový šestiválec o objemu 4,7 litru. Ten disponuje výkonem 231 kW (314 k) při 4800 min-1 a točivým momentem 461 Nm při 3600 min-1. Standardem je pětistupňová manuální převodovka s hliníkovou skříní.
Vpředu i vzadu je stejně jako u originálního E-Typu nezávislé zavěšení kol. Zcela současným prvkem jsou stavitelné tlumiče a brzdový systém. Ten je vybaven kotouči s vnitřním chlazením o průměru 315 mm vpředu a 280 mm vzadu. Hliníkové brzdové třmeny jsou 4pístkové. Kontakt s asfaltem zajišťují 16palcová kola obutá do pneumatik o rozměrech 225/55 R16 vpředu a 245/55 R16 vzadu.
Eagle Jaguar E-Type Speedster dosahuje maximální rychlosti přes 257 km/h a z 0 na 96 km/h akceleruje za méně než 5,0 s.
Výroba jednoho vozu zabere okolo 3500 hodin a jeho cena je srovnatelná s novým Ferrari nebo Aston Martinem.