Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Eagle Jaguar E-Type Speedster Lightweight: Pocta legendě

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 22. 5. 2011 • 18:31
11
10
Zobrazit náhledy (11)
Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar
Britská společnost Eagle z Jaguaru E-Type vyvinula odlehčený Speedster. Ten je nyní zlatým hřebem v její nabídce zakázkových modelů.

Společnost Eagle se od roku 1982 specializuje na opravy a renovace Jaguaru E-Type. Před deseti lety se zrodil plán na výrobu replik původního E-Typu a v podstatě záleží jen na budoucím majiteli, jak moc se jeho vůz vzdálí originálu.

Nejextrémnějším projektem společnosti Eagle byl až do letošního roku Jaguar E-Type Speedster. Tento specifický model je inspirován závodními verzemi E-Typu. Za jeho vznik je zčásti odpovědný Rick Velaj, zákazník Eaglu, který si přál něco speciálního.

Eagle Jaguar E-Type Speedster měl premiéru na přehlídce automobilové elegance Salon Privé v červenci roku 2009. Na letošním Salon Privé, pořádaném od 22. do 24. června, společnost Eagle představí evoluční E-Type Speedster Lightweight. Ten je s hmotností 1008 kg o celých 90 kg lehčí než výchozí Speedster.

Novinka se na první pohled prakticky neliší od Speedsteru vyráběného od roku 2009. I její karoserie se podobá závodním verzím E-Type. Na tom má hlavní zásluhu absence chromovaných nárazníků a vyboulené blatníky. Nízké čelní sklo a boční okna naopak mohou připomínat prototyp E2A a nebo závodní D-Type. Tvůrci se vedle klasických modelů inspirovali i moderním konceptem F-Type z roku 2000.

Lightweight má stejně jako Speedster ručně vyrobenou samonosnou hliníkovou karoserii. Celková délka vozu je 4260 mm, šířka 1740 mm a výška 1740 mm.

Pod kapotou se i u novinky ukrývá řadový šestiválec o objemu 4,7 litru. Ten disponuje výkonem 231 kW (314 k) při 4800 min-1 a točivým momentem 461 Nm při 3600 min-1. Standardem je pětistupňová manuální převodovka s hliníkovou skříní.

Vpředu i vzadu je stejně jako u originálního E-Typu nezávislé zavěšení kol. Zcela současným prvkem jsou stavitelné tlumiče a brzdový systém. Ten je vybaven kotouči s vnitřním chlazením o průměru 315 mm vpředu a 280 mm vzadu. Hliníkové brzdové třmeny jsou 4pístkové. Kontakt s asfaltem zajišťují 16palcová kola obutá do pneumatik o rozměrech 225/55 R16 vpředu a 245/55 R16 vzadu.

Eagle Jaguar E-Type Speedster dosahuje maximální rychlosti přes 257 km/h a z 0 na 96 km/h akceleruje za méně než 5,0 s.

Výroba jednoho vozu zabere okolo 3500 hodin a jeho cena je srovnatelná s novým Ferrari nebo Aston Martinem.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
24. 5. 2011 19:49
Re: Replika
Kryty předních světel mě zas až tak neurážejí. Zadní světla také ne. Jsou to, pokud se nepletu, originály z éčka série I. To spíš přední blinkry tam moc nesedí. Je potřeba vzít v úvahu, že to nemá být jako civilní éčko, ale Lightweight. [odkaz]
Ale máš úplně pravdu že "ten nechutný stredový panel s rádiom a šaltpákou" je skutečně hnusnej. A možná není úplná krása i to prošívání čalounění "na kosočtverce" nebo jak to popsat. Přesto by mě to auto, i když také zpravidla repliky nemusím, bavilo.
Něco v sobě má.
Avatar - ManInBlack
24. 5. 2011 09:34
Re: legendě?
A určitě ani netáhne vocpoda, voe >:-[]
23. 5. 2011 09:00
Re: Replika
Vadí mi na nej to, čo na mnohých iných replikách a všeobecne som to vyššie predsa popísal.
Čo tu konkrétne?
Už len na prvý pohľad dostanem päsťou do oka od predných svetiel, resp. prevedenia ich krytov. A priam sa bijú so zadnými svetlami.
A porovnaj ten nechutný stredový panel s rádiom a šaltpákou s týmto [odkaz]
Autentické vozy beriem - hoci vyrobené od prvej doposlednej skrutky nanovo, hoci s moderným motorom - ale zásah do vzhľadu a štýlu auta, to je príliš, to pochováva všetky jeho pôvodné atribúty. Pomiešať prvky z rôznych modelov a prifakliť tam aj veci, čo na Jaguari E nikdy neboli, to nie je pocta legendy, to je jej sprasenie.
Avatar - euro89
23. 5. 2011 02:02
legendě?
Já myslel, že legenda je Fabia RS TDI PD >:-[] Tenhle nepraktickej krám s velkou spotřebou se přece legendárnímu hothatchi nemůže rovnat! Vždyť tomu nejdou ani vzadu sklápět sedačky. :no: >:-[]
22. 5. 2011 22:49
Re: Replika
Většinou to buď více či méně tak bývá. Ale zrovna u téhle firmy mi připadá, že to u tohoto modelu pojali velmi dobře. Už i proto, že se hlavně zabývají restaurováním autentických éček.
[odkaz]

Co ti u téhle repliky konkrétně tak moc vadí?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku