Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Eagle Spyder GT navazuje na E-Type Speedster a Low Drag GT

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Britský specialista na Jaguary E-Type představuje svou nejnovější kreaci na základech tohoto modelu, kterou doplňuje starší Speedster a Low Drag GT.

Historie společnosti Eagle se začala psát v roce 1982, když se tato firma zaměřila na opravy a renovace Jaguarů E-Type z let 1961 až 1974. Na přelomu dvacátého a jednadvacátého století se začal rodit plán na výrobu replik klasických šestiválcových verzí E-Typu z šedesátých let s lehce modernizovanou technikou.

Vedle na první pohled přesných kopií sériových roadsterů a kupé se v roce 2009 v nabídce objevil E-Type Speedster, který díky sníženému čelnímu sklu, absenci chromovaných nárazníků a vybouleným nárazníkům připomíná závodní D-Type a prototyp E2A. V roce 2011 se představil E-Type Speedster Lightweight, který se od svého staršího sourozence liší pohotovostní hmotností sníženou o 90 kg na 1008 kg.

Na podzim roku 2013 zařadil Eagle do své nabídky model Low Drag GT, inspirovaný závodními Jaguary E-Type Low Drag označovanými někdy také jako Lightweight Coupé. Na první pohled působí toto kupé jako jejich věrná kopie, ale ve skutečnosti je delší a vyšší, protože není nekompromisním závodním strojem, ale relativně kultivovaným dvoumístným GT.

V podobném směru jako Speedstery a Low Drag GT se nyní vydává nejnovějším model značky Eagle pojmenovaný Spyder GT. Ten jak jeho název i vzhled napovídá vychází ze spartánského otevřeného Speedsteru, ale nabízí několik prvků výbavy, které umožní jeho majitelům vyrazit na cesty, i když nebude příliš hezky.

Nejzásadnější odlišností Spyderu GT od Speedsteru je totiž provedení čelního skla, které je nyní vybaveno stěrači, nechybí boční okna a především standardně namontovaná manuálně ovládaná plátěná střecha. Právě díky ní má být nyní možné si vyrazit s tímto Eaglem na výlet i za mírně deštivého počasí.

Spyder GT má stejně jako starší modely ručně vyrobenou samonosnou hliníkovou karoserii s celkovou délkou vozu 4260 mm a atmosférickým řadovým šestiválcem pod kapotou. Eagle prozatím neuvádí bližší technické specifikace, ale můžeme počítat s tím, že použil jednotku objemu 4,7 litru s výkonem 231 kW (314 k) nebo 255 kW (346 k) ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou s hliníkovou skříní.

Vpředu i vzadu je stejně jako u originálního E-Typu nezávislé zavěšení kol. Zcela současným prvkem jsou stavitelné tlumiče a brzdový systém s kotouči s vnitřním chlazením o průměru 315 mm vpředu a 280 mm vzadu. Hliníkové brzdové třmeny jsou čtyřpístkové. Kontakt s asfaltem zajišťují 16-palcová kola obutá do pneumatik o rozměrech 225/55 R16 vpředu a 235/60 R16 vzadu.

Eagle uvádí, že první zákazníci se svého Spyderu GT dočkají v létě letošního roku, ale cenu tohoto modelu prozatím nezveřejnil. Veřejnosti se pak novinka poprvé představí během London Classic Car Show pořádané od 18. do 21. února 2016.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)