Eagle Spyder GT navazuje na E-Type Speedster a Low Drag GT
Historie společnosti Eagle se začala psát v roce 1982, když se tato firma zaměřila na opravy a renovace Jaguarů E-Type z let 1961 až 1974. Na přelomu dvacátého a jednadvacátého století se začal rodit plán na výrobu replik klasických šestiválcových verzí E-Typu z šedesátých let s lehce modernizovanou technikou.
Vedle na první pohled přesných kopií sériových roadsterů a kupé se v roce 2009 v nabídce objevil E-Type Speedster, který díky sníženému čelnímu sklu, absenci chromovaných nárazníků a vybouleným nárazníkům připomíná závodní D-Type a prototyp E2A. V roce 2011 se představil E-Type Speedster Lightweight, který se od svého staršího sourozence liší pohotovostní hmotností sníženou o 90 kg na 1008 kg.
Na podzim roku 2013 zařadil Eagle do své nabídky model Low Drag GT, inspirovaný závodními Jaguary E-Type Low Drag označovanými někdy také jako Lightweight Coupé. Na první pohled působí toto kupé jako jejich věrná kopie, ale ve skutečnosti je delší a vyšší, protože není nekompromisním závodním strojem, ale relativně kultivovaným dvoumístným GT.
V podobném směru jako Speedstery a Low Drag GT se nyní vydává nejnovějším model značky Eagle pojmenovaný Spyder GT. Ten jak jeho název i vzhled napovídá vychází ze spartánského otevřeného Speedsteru, ale nabízí několik prvků výbavy, které umožní jeho majitelům vyrazit na cesty, i když nebude příliš hezky.
Nejzásadnější odlišností Spyderu GT od Speedsteru je totiž provedení čelního skla, které je nyní vybaveno stěrači, nechybí boční okna a především standardně namontovaná manuálně ovládaná plátěná střecha. Právě díky ní má být nyní možné si vyrazit s tímto Eaglem na výlet i za mírně deštivého počasí.
Spyder GT má stejně jako starší modely ručně vyrobenou samonosnou hliníkovou karoserii s celkovou délkou vozu 4260 mm a atmosférickým řadovým šestiválcem pod kapotou. Eagle prozatím neuvádí bližší technické specifikace, ale můžeme počítat s tím, že použil jednotku objemu 4,7 litru s výkonem 231 kW (314 k) nebo 255 kW (346 k) ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou s hliníkovou skříní.
Vpředu i vzadu je stejně jako u originálního E-Typu nezávislé zavěšení kol. Zcela současným prvkem jsou stavitelné tlumiče a brzdový systém s kotouči s vnitřním chlazením o průměru 315 mm vpředu a 280 mm vzadu. Hliníkové brzdové třmeny jsou čtyřpístkové. Kontakt s asfaltem zajišťují 16-palcová kola obutá do pneumatik o rozměrech 225/55 R16 vpředu a 235/60 R16 vzadu.
Eagle uvádí, že první zákazníci se svého Spyderu GT dočkají v létě letošního roku, ale cenu tohoto modelu prozatím nezveřejnil. Veřejnosti se pak novinka poprvé představí během London Classic Car Show pořádané od 18. do 21. února 2016.