EDAG Light Car Sharing: Pro život ve městě

EDAG Light Car Sharing: Pro život ve městě

 
 

Německá EDAG Group si pro rok 2011 připravila další evoluci svého projektu Light Car. Vedle nového designu vznikla i vize využití tohoto elektromobilu.

Pro letošní veletrh v Ženevě si vývojáři firmy Edag připravili nový koncept, který má prolomit bariéru mezi soukromou a veřejnou dopravou. Základem tohoto plánu je elektřinou napájené vozidlo, které si budou moci všichni pronajmout a zároveň si ho nebude muset nikdo koupit.

Výzkumy zaměřené na mladou generaci ukázaly, že 80 % lidí mezi 18 a 29 lety nemá potřebu vlastnit automobil pro jízdu ve městě, kde bydlí. Na druhou stranu 90 % dotázaných ve věku od 14 do 29 let si nedokáže představit svůj život bez mobilního telefonu nebo internetu.

Tak jako verze z roku 2009 i nový člen rodiny Light Car komunikuje s prostředím pomocí velkých světelných ploch na povrchu vozu. Tentokrát však vůz ukazuje jestli je volný, nebo zamluvený a také aktuálně dostupný dojezd. Prototyp používá soubor baterií uložených v sendvičové podlaze, kde jsou chráněny při případné nehodě.

Klíčovou roli v plánovaném sdílení vozu hraje internet a tzv. chytré telefony. Budoucí operátor sdílených vozů bude pomocí GPS sledovat polohu vozů a sdělení polohy potencionálnímu zákazníkovi. Bude tedy schopen informovat zákazníka jaké vozy jsou dostupné a dovést ho k nejbližšímu pomocí navigačního systému ve smartphonu. Rezervace se bude uskutečňovat pomocí internetu a zákazníkovi zajistí přístup k vozu elektronický Bluetooth klíč.

Kromě dojezdu bude vůz informovat také o stavu nabití baterií, určovat ideální dobu pro nabití a oznámí operátorovi, že je třeba dát vůz do servisu. Dále vůz umožní operátorovi umísťovat na povrch zadního okna světelnou reklamu.

V případě cesty mimo město, vyhledá systém potřebné spoje a kromě kompletního harmonorgamu také třeba zarezervuje nebo zakoupí lístky. To vše pomocí smartphonu. Použití vozu bude placeno po minutách a v ceně budou zahrnuta i nezbytná pojištění pro danou cestu.

Vnější panely karoserie konceptu EDAG Light Car jsou z kompozitních materiálů a lehkých plastů. Některé komponenty, jako například nárazníky, jsou z plastů, kterým lze po nárazu vrátit původní tvar.

Kromě postraních dveří, má automobil také vstup zadní stěnou. Šest sedadel ve dvou řadách orientovaných zády k sobě má umožnit maximální využití zavazadlového prostoru v případě neobsazených zadních sedadel. Celková výška 1,9 m má zajistit snadné nastupování i vystupování z vozu.

Vzhledem k tomu, že nový EDAG Light Car je konceptem vozu, který je určen pro sdílení mnoha zákazníky není vybaven úložnými prostory v palubní desce a dveřích. Kromě volantu, akcelerátoru a brzdy má řidič k ovládání vozu k dispozici jen páčku směrových světel. Na palubní desce má být jen displej informující o základních informacích jako je rychlost, stav nabití, navigace, nastavení topení, funkce světel a stěračů.

Doplňkové funkce jako je přístup na internet mohou být zaúčtovány jako volitelné doplňky a využívány jako aplikace na mobilním telefonu nebo jiném zařízení klienta.

Maximální dojezd elektromobilu má být 100 km, maximální rychlost 100 km/h. Podvozek je založen na EDbase platformě, kterou EDAG Group navrhla v loňském roce speciálně pro elektromobily. Životnost vozu je prodloužena možností snadno měnit části exteriéru i interiéru (kokpit, sedadla, nárazníky, baterie atp.).

EDAG v Ženevě: Elektromobil Light Car - Open Source

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček

Premiér Bohuslav Sobotka navrhl prezidentovi Miloši…

Budoucnost se představuje v Hanoveru Budoucnost se představuje v Hanoveru

Podívejte se, co všechno dokáží roboti

Dukovany nečekaně odstavují druhý blok Dukovany nečekaně odstavují druhý blok

V Jaderné elektrárně Dukovany bude večer neplánovaně…

Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška

Elektřina už není jen chabou alternativou klasických…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Dnes 16:50

Německý výrobce luxusních automobilů Porsche vyplatí svým zaměstnancům za loňský rok odměnu 9111 eur (246.000 Kč) na osobu.




Blesk.cz

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda: Skončila na psychiatrii

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda:…

Jeden ze sousedů a posléze přivolaní strážníci městské policie zřejmě zachránili život dvaadevadesátileté ženě.…

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt! Co se stalo?

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt!…

Jedním z nejvýraznějších účastníků reality show Farmář hledá ženu v její historii byl bezesporu farmář Josef,…

 

iSport.cz

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu, smějí se mu fanoušci

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu,…

Zkoušel simulovat pro penaltu? V přípravě? Proč? Anglický útočník Jamie Vardy se stal opět po několika dnech…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…