Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Saab 9-3 už jezdí, budou jej testovat v Číně

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Společnost NEVS, která vzkřísila alespoň kusovou výrobu vozů Saab, slibovala elektromobil. Prototypy už existují.

První stříbrný prototyp Saabu 9-3 Aero pod hlavičkou NEVS opustil továrnu v Trollhättanu 18. září 2013, kusová produkce byla spuštěna 2. prosince. Nové sedany 9-3 mají na přídi jen nápis a nad ním textové logo v kruhu, neboť současný vlastník značky postrádá právo na původní emblém. Veškeré smlouvy s General Motors jsou historií, karoserie tedy vznikají u Ruukki ve Finsku.

NEVS (National Electric Vehicle Sweden) sliboval logicky kromě benzinové verze také elektromobil. První prototyp už jezdí, byť nám ho firma na oficiálních fotografiích dosud neukázala. Elektrické komponenty údajně zajistili čínští dodavatelé, do Říše středu také vůz zamíří na testování. Technické údaje zatím zůstávají v tajnosti kromě dojezdu, který činí zhruba 200 km. U dalších aut se ještě zvýší, protože vývojové práce na bateriích v Pekingu pokračují. Akumulátory jsou umístěny v podlaze velmi nízko kvůli těžišti.

NEVS chce do Číny vyslat celkem 200 vozů zkušební série, které ještě neexistují. Jsou určeny pro zástupce města Quingdao, které vlastní podíl ve společnosti. Podle SverigesRadio se tato auta mají stylisticky lišit a aktuálně existuje několik dalších ručně postavených kusů. Současné benzinové 9-3 vypadají úplně stejně jako ty, které se vyráběly do dubna 2011. Připomeňme, že Saab zbankrotoval na konci téhož roku, přesně 19. prosince.

Masovější produkce elektrických Saabů (pokud o ní lze v tuto chvíli vůbec hovořit) se dle plánů rozjede ještě letos na podzim a prodávat se začnou v příštím roce, pochopitelně doma ve Švédsku, v Číně, ale také jinde v Evropě. Skutečnost oznámil šéf komunikace Michael Östlund. Potvrdil také, že kapitál na další vývoj a výrobu NEVS má. Orientace na největší automobilový trh světa je vzhledem k vlastnické struktuře jasná, ale tisícové série určitě určitě nečekejme.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Avatar - šmoula nešika
11. 4. 2014 06:51
Re: a byli jsme tak blízko...
Ano, byl to hezký koncept, a Saabu asi ani nic jiného nezbývá, páč se obávám, že po těch peripetiích a hromadném propouštění ve vývoji těžko v tomto desetiletí ještě postaví plně konkurenceschopný sedan. ;-\
10. 4. 2014 23:41
Kdo exne dřív, nevím jestli vsadit na Lancii nebo tenhle krá
tak na tohle se určitě budou stát fronty, vypadá to jak z devadesátek a spolehlivost bude jak z osmdesátek, leda že to budou dávat jako dárek při nákupu Tesly >:D
Avatar - xjara
10. 4. 2014 20:15
Re: a byli jsme tak blízko...
Bohuzel, ale treba se jeste zadari. Zrovna dnes jsem jel v 900 aero cabrio a na to jak je to auto stare, je to uzasne svezeni.
Avatar - kosmonaut
10. 4. 2014 19:23
a byli jsme tak blízko...
Mohlo to být nejkrásnější sériové auto od ukončení výroby první 900, ach jo :'-(
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]