Euro NCAP 2011: Opel Astra GTC – Pět hvězd, ale jen letos

Euro NCAP 2011: Opel Astra GTC – Pět hvězd, ale jen letos

 
 

Astra GTC získala od Euro NCAP pět hvězd, přesto je třeba zlepšit ochranu řidiče a hlavně ochranu chodců.

Opel Astra GTC při testech Euro NCAP dosáhl velmi dobrých výsledků v ochraně posádky při čelním nárazu. Při bočním nárazu je ochrana hrudníku řidiče označena pouze jako mezní.

Tradiční achilovou patou většiny nových vozů je podle Euro NCAP ochrana chodců a nejinak je tomu i u Astry GTC. Jejích 50 % bodového maxima stačí na 5 hvězd v letošním roce, ale v příštím roce, kdy bude potřeba v této kategorii získat 60 %, by si tento Opel odvezl jen čtyři hvězdy.

Předmětem testu byl Opel Astra GTC 1,4 l Sport s karoserií třídveřový hatchback, s pohotovostní hmotností 1437 kg a s volantem vlevo.

Bezpečnostní výbava testovaného modelu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy a ESC. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu simulující 18měsíční dítě instalována po směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a top tether) autosedačka Britax Römer Duo plus, pro figurínu představující 3leté dítě pak stejná autosedačka instalovaná pomocí úchytů ISOFIX a top tether a orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami prokázaly dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce.

Opel ukázal, že stejná míra ochrany je zaručena bez ohledu na tělesné parametry cestujících a na jejich pozici při sezení.

Při bočním nárazu i nárazu na sloup byla zaznamenána komprese žeber a ochrana hrudníku tak byla vyhodnocena jako mezní.

Ochrana krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) byla dobrá.

Ochrana dětí

Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v autosedačce s orientací ve směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadlimitní. Při bočním nárazu byly obě figuríny dostatečně obklopeny sedačkou, což minimalizovalo riziko úrazu hlavy.

Stav airbagu spolujezdce není dostatečně zřejmý.

Na nebezpečí umístění dětské sedačky na sedadlo spolujezdce bez vypnutí airbagu je upozorněno permanentním štítkem na sluneční cloně.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,194%7,189%7,290%3,485%3391%
Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční1083%4100%2100%1689%--
36 měsíční10,890%4100%2100%16,893%--
Vozidlo-648%
Ochrana dětí-3979%

Ochrana chodců

Ochrana ve všechny oblastech možného nárazu hlavy dospělého byla špatná a nezískala žádné body.

Naproti tomu oblasti možného nárazu dětské hlavy poskytují dobrou ochranu a vůz za tuto část testu získal maximální počet bodů.

Ochrana nohou chodců v oblasti nárazníku byla dobrá.

Hrana kapoty naopak poskytuje špatnou ochranu.       

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1250%00%6100%1850%

Asistenční systémy

Opel Astra splňuje požadavky Euro NCAP elektronickým stabilizačním systémem v základní výbavě. Dále je vůz vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech.

Omezovač rychlosti je však pouze za příplatek, čímž vůz nesplňuje nároky Euro NCAP.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Opel Astra získal v testech EuroNCAP celkem maximální počet hvězd. V ochraně hrudníku řidiče a v ochraně chodců je ale stále co zdokonalovat.

Tradiční achilovou patou většiny nových vozů je podle Euro NCAP ochrana chodců a nejinak je tomu i u Astry GTC. Jejích 50 % bodového maxima stačí na 5 hvězd v letošním roce, ale v příštím roce, kdy bude potřeba v této kategorii získat 60 %, by si tento Opel odvezl jen čtyři hvězdy.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3391%3979%1850%571%78%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Opel Astra GTC (2011)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Sněmovna spolkne o 89 milionů víc než letos, o desítky milionů si polepší i Senát Sněmovna spolkne o 89 milionů víc než letos, o desítky milionů si polepší i Senát

Poslanecká sněmovna má mít v rozpočtu na příští rok o 89…

Číně hrozí zhoršení ratingu kvůli zadlužení. Zveličujete naše potíže, kontruje Peking Číně hrozí zhoršení ratingu kvůli zadlužení. Zveličujete naše potíže, kontruje Peking

Pokud Čína zásadně nezkrotí své zadlužení, hrozí jí další…

Miliardář Němec ovládl dodavatele pro laboratoře BioVendor Miliardář Němec ovládl dodavatele pro laboratoře BioVendor

Rodinný investiční fond Consilium miliardáře Tomáše Němce…

Ludvíkovy sliby ženou zdravotnictví do minusu Ludvíkovy sliby ženou zdravotnictví do minusu

Příští rok má být na zdravotní péči 12,8 miliardy korun…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce

Poslední "auto za rozumnou cenu", s nímž v Top Gearu…

Chcete auto za rozumnou cenu? Astra z Top Gearu je na prodej Chcete auto za rozumnou cenu? Astra z Top Gearu je na prodej

Červená Astra generace J má za sebou náročnou kariéru…

 



 
Těsnění hlavy válců: Umí zničit motor! Jak poznat, že je poškozené?

Těsnění hlavy válců: Umí zničit motor! Jak poznat, že je poškozené?

Dnes 08:00

Ubývá vám chladicí kapalina, ale podlaha v garáži pod autem je suchá? V takovém případě může být příčinou poškozené těsnění pod hlavou. Jak to poznat a proč byste neměli s opravou otálet?




Blesk.cz

Dělník spadl mezi tuny odpadků: Z „betonové jámy“ v Malešicích ho jeřábem vytáhli hasiči

Dělník spadl mezi tuny odpadků: Z „betonové jámy“ v…

Zřejmě vlastní neopatrností jeden z dělník v pátek po půlnoci spadl ve spalovně v Malešicích mezi tuny odpadků.…

Starosta skončil v poutech. Do kapsy mu měly jít peníze ze zakázky

Starosta skončil v poutech. Do kapsy mu měly jít…

Dlouholetý starosta Kišiněva, místopředseda proevropské Liberální strany Dorin Chirtoaca byl ve čtvrtek večer…

 

iSport.cz

Mezi lídry na Giru to vře. Dumoulin je namyšlený, zaplatí za to, říká Nibali

Mezi lídry na Giru to vře. Dumoulin je namyšlený,…

Situace na prvních místech cyklistického Gira d'Italia je tři etapy před koncem čím dál zamotanější, a mezi…

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín jsem alergický!

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín…

Po 51 letech vrátil do Brna hokejový titul, i k němu se s odstupem vrací Libor Zábranský, boss a současně kouč…

 

Reflex.cz

75 let od útoku na Hedricha: Konec bestie a hrůzovláda

75 let od útoku na Hedricha: Konec bestie a hrůzovláda

Před 75 lety, 27. května 1942 v 10.31 h, uskutečnili českoslovenští parašutisté vrcholný čin evropské…

Otisk českého fotbalu v Jižní Americe: Seznamte se s argentinským Karlem Poborským

Otisk českého fotbalu v Jižní Americe: Seznamte se s…

Vlevo u srdce státní znak České republiky, na druhé straně černobílý symbol Dynama České Budějovice. Nevídané…