Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2014: Opel Corsa má tentokrát čtyři hvězdy

David Bureš
Diskuze (20)
Přísnější nárazové zkoušky Euro NCAP znamenají, že si malý hatchback od Opelu proti předchůdci pohoršil o jednu hvězdu.

Pátá generace Opelu Corsa bude již příští týden oficiálně uvedena na český trh. Ještě předtím však tento malý hatchback prošel crash testy Euro NCAP, v nichž obdržel čtyři hvězdy. Výsledek Corsy E ovlivnilo hodnocení ochrany posádky a nabídky bezpečnostních asistentů.

V čelním a bočním nárazu si Corsa vedla dobře, jen ochrana posádky v oblasti hrudníku byla při bočním nárazu ohodnocena jen jako adekvátní. Hůře už Corsa dopadla v náročnějším bočním nárazu do sloupu, při kterém se ukázala slabší úroveň ochrany posádky v oblasti hrudníku. Stejně tak se projevila horší ochrana krční páteře spolujezdců na zadních sedadlech při nárazu zezadu.

crashtest mini opel smart euroncap novemodely crashtest mini opel smart euroncap novemodely

Děti jsou podle Euro NCAP v nové Corse v bezpečí. V ochraně dítěte starého 1,5 roku auto dosáhlo maximálního počtu bodů, u ochrany tříletého dítěte byla pouze naměřena vyšší síla působící na jeho krk. Pracovníci Euro NCAP si dále všimli, že do úchytů Isofix se jedna z testovaných autosedaček (Britax-Römer Duo Plus) špatně upevňuje.

V ochraně chodců Corsa boduje, 71 % je v této kategorii nejvyšší výsledek z naposledy testovaných automobilů. Dobrého výsledku dosáhl přední nárazník, čelní hrana kapoty i kapota.

Euro NCAP 2014 – Opel Corsa E
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3079%3877%2671%756%75%
Počet hvězd****


Další vozy se čtyřmi hvězdami

V poslední sérii zveřejněných testů Euro NCAP bylo hodnoceno celkem 12 automobilů. Sedm z nich dosáhlo plného pětihvězdičkového ohodnocení, čtyři vozy dostaly hvězdy čtyři. Vedle Opelu Corsa E to byly ještě Mini 3D a duo Smart Fortwo/Forfour.

Také Mini si proti předchůdci pohoršilo o jednu hvězdu. Při bočním nárazu na hruď a břicho posádky působila velká síla, ochrana těchto částí těla tak byla u tohoto vozu hodnocena pouze jako marginální. V oblasti ochrany dětí si pracovníci Euro NCAP všimli, že auto nijak nevaruje, že je airbag spolujezdce zapnutý a je tak nebezpečný pro dítě v sedačce orientované proti směru jízdy. Montáž dětské sedačky na zadní sedadla se pak ukázala jako náročná.

Fortwo a Forfour se zdají být jako prakticky stejné vozy, výsledky obou provedení se ale lišily. Jako vítěz ze značkového duelu vyšel menší Fortwo, který podle Euro NCAP chrání lépe dospělé i děti. V případě dvoumístného Fortwo ale nebyly provedeny dynamické testy ochrany dětí. Hodnocení bylo v tomto případě založeno na snadnosti montáže autosedačky a možnostech přepravy dětí.

V případě bočního nárazu do sloupu se u obou modelů vyjevila slabá ochrana posádky. U Fortwo si pracovníci Euro NCAP povšimli, že boční airbagy posádku méně chrání, což Daimler slíbil napravit do poloviny příštího roku. Pevná karoserie se pak projevila v ochraně chodců, která je u Fortwo i Forfour vcelku slabá.


Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2014?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2014)
2014Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

David Bureš
Diskuze (20)
Avatar - Emel
5. 12. 2014 09:21
Re: Neprodejný OPEL
Víc prodává. Že mnohem bych netvrdil... za 2013 prodal Opel / Vauxhall 1.064.000 aut, Škoda 921.000 - rozdíl znatelný, ale nikoli řádový.

Letos Škoda hodně roste, v Evropě to bylo 1-8 +20%, u Opelu +8%. Jestli letos Škoda Opel předhoní nebo ne si bez hledání dalších čísel tipnout netroufnu, ale ta možnost tu je.
4. 12. 2014 22:51
Re: niekedy staci maly rozdiel
Tak samozřejmě. Reálný provoz a havárie v něm nenasimuluje nikdo. Je to nic nevypovídající hodnota...
4. 12. 2014 22:49
Re: Neprodejný OPEL
Celosvětově se Opel prodává mnohem víc než nějaká Škoda, tak co tady plácáš za nesmysly...
Avatar - Emel
4. 12. 2014 16:11
Re: niekedy staci maly rozdiel
Za prvé, tohle není o přístupu k jízdě, ale o přístupu ke koupi auta.

Za druhé, tohle tvoje švejkování nemá ani hodnotu bajtů diskového prostoru kde je uloženo. Jasně že se při reálné havárii může stát cokoli, ale prostě jsou bezpečnější auta a méně bezpečná auta a výsledek nárazového testu to aspoň nějak popisuje.
4. 12. 2014 15:36
Re: niekedy staci maly rozdiel
Hmm, tak ty už dokonce i víš, co si myslí většina. Já mám z tebe hrozně zvláštní pocit, vysvětluješ nám tady všem pořád úplně samozřejmé věci a tváříš se u toho, jako bys to tady osvobodil.