Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2015: Audi A4 – Pět hvězd i pro novou generaci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
Nové Audi A4 v případě nehody velmi dobře ochrání svou posádku a oproti svému předchůdci se výrazně zlepšilo i v ochraně chodců.

Audi A4 může posloužit jako ukázkový příklad postupného zlepšování bezpečnosti cestujících i ostatních účastníků provozu s příchodem každé nové generace. V roce 1997 tehdejší zástupce řady A4 získal jen dvě hvězdy za ochranu dospělých cestujících, zatímco v roce 2001 to již byly čtyři hvězdy a rok 2009 znamenal plný počet hvězd.

Nová generace oproti svému předchůdci předvedla především významné zlepšení v oblasti ochrany chodců, ale dobrých výsledků dosáhla i v ostatních kategoriích.

Předmětem testu bylo Audi A4 2.0 TDI S tronic s karosérií čtyřdvéřový sedan a pohotovostní hmotností 1564 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, čelní, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven systémy ESC, AEB City i Inter – Urban, aktivní kapotou a omezovačem rychlosti.

Pro testy ochrany dětí byla pro 18 měsíční dítě i pro tříleté dítě instalována proti směru jízdy autosedačka Audi ISOFIX basis + .

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během částečného čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín ukázaly dobrou ochranu stehen a kolen řidiče i spolujezdce. Audi ukázalo, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při čelním nárazu celou šířkou vozu byla kromě hrudníku ochrana všech důležitých částí těla řidiče dobrá. Ochrana cestujících na zadních sedadlech byla dobrá, jen ochrana hrudníku byla mezní.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a Audi získalo plný počet bodů. Při testu bočního nárazu na sloup ukázaly údaje z figurín zvýšenou kompresi hrudníku a ochrana této části těla byla vyhodnocena jako mezní.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash), geometrie zadních sedadel ukazuje také na dobrou ochranu při tomto druhu nárazu.

Standardně dodávaný systém autonomního brždění dobře funguje od nižších rychlostí běžných ve městech, při kterých nejčastěji k těmto nárazům dochází, a byl hodnocen jako dobrý.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých7,17152,4375%34,590%

crashtest audi euroncap novemodely video strednitrida crashtest audi euroncap novemodely video strednitrida

Ochrana dětí

Při testu v Audi A4 seděli obě dětské figuríny otočené proti směru jízdy. Vůz dosáhl maximálního počtu bodů za ochranu 18 měsíčního i 3 letého dítěte při čelním a bočním nárazu.

Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má dobrý přehled o stavu tohoto airbagu.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí121271243,087%

Ochrana chodců

Audi A4 má aktivní kapotu, takže když senzory v nárazníku detekují srážku s chodcem automobil nadzdvihne kapotu, aby zvětšil odstup od tvrdých částí motoru. Audi prokázalo, že systém funguje v rámci široké škály rychlostí a typů postav chodců. Výsledky testů kapoty byly převážně dobré nebo dostatečné.

Ochrana pánevní oblasti a nohou chodců se pohybovala od mezní po dobrou.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců16,65,55,327,475%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Audi A4 je ESC a připomínání nezapnutých pásů pro přední i zadní sedadla. Systém autonomního brzdění je standardním vybavením a byl hodnocen jako dobrý i při vysokých rychlostech typických pro dálnice.

Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je také standardním vybavením, ale funkce rozpoznávání místních rychlostních omezení je za příplatek a nepředpokládají se u ní vysoké prodeje, proto nebyl hodnocen.

Podobně se nepočítá ani s vysokým prodejem příplatkového systému varování před vyjetím z jízdního pruhu, který také nebyl hodnocen.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,33302,59,875%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Audi A4 předvedlo v letošních testech Euro NCAP velmi dobré výsledky v ochraně dospělých i dětských cestujících a dobrého hodnocení dosáhl i v kategoriích asistenčních systémů a ochrany chodců, i když zde má podobě jako většina současných vozů nejvíce prostoru pro zlepšení.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3590%4387%2775%1075%85%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
Avatar - AUDIRS6
5. 11. 2015 10:26
Re: 2.0TDI
Q3 stoji na MQB-cku. :-!
Od A4 nahor vsetko na MLB, a od novej Q7 (casovo) vsetko uz na MLB-Evo.
Avatar - lamal
5. 11. 2015 10:11
Re: neprijde mi, ze by A4 nejak excelovala
asi tak... radsej prezit so zlomenym rebrom 50tku ako 120 neprezit
Avatar - lamal
5. 11. 2015 10:09
Re: 2.0TDI
hej viem, ze audi pouziva 5 prvky, ale myslel som, ze len v a6 a vyssie a tiez Q5 a vyssie, nezda sa mi uplne ze aj A4 a Q3, ako som pozrel su aj v A4 5 prvky v predu aj v zadu
Avatar - white label
4. 11. 2015 19:49
Re: 2.0TDI
Hlavně mají každý úplně jinak uložený motor a vše co s tím souvisí...
Avatar - AUDIRS6
4. 11. 2015 19:47
Re: 2.0TDI
Si pass ???
MLB-Evo ma 5-prvok vpredu aj vzadu, moznost zastavby 48V, moznost riadenia zadnej napravy (Q7) a X milion dalsich veci !
tak toto si fakt neplet. Sice este stale trci motor pred prednou napravou, ale ta platforma je fakt ze gut !
Passat je o uplne inych veciach a komponentoch - zase len zväcsena platforma Golfu a spol. Ale ved motor priecne maju dnes aj iní "mainstreamovci" aj vo väcsich modeloch, takze nejaky Passat mna netrapi.