Euro NCAP 2015: Opel Karl – Čtyři hvězdy, ale jen těsně

 

Nový minivůz značky Opel na plný počet hvězd nedosáhl kvůli nedostatkům v ochraně dospělých i dětských cestujících.

Opel Karl, pocházející z vlastního vývoje své značky, se letos na jarním ženevském autosalonu představil jako nástupce modelu Agila i Chevroletu Spark. Ve stopách těchto modelů jde nejen svou velikostí a zařazením na trhu, ale i celkovým výsledkem v nárazových testech Euro NCAP.

Chevrolet Spark v roce 2009 získal jen čtyři hvězdy. Opel Agila sice torturou nárazových testů Euro NCAP neprošel, ale jeho sesterský model Suzuki Splash již takové štěstí neměl a v roce 2008 obdržel rovněž čtyři hvězdy.

Předmětem testu byl Opel Karl/Vauxhall Viva 1.0, s karosérií pětidvéřový hatchback, výbavou Enjoy a pohotovostní hmotností 920 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předpínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro osmnáctiměsíční dítě instalována proti směru jízdy autosedačka Maxi Cosi Cabriofix a pro tříleté dítě Römer Duo Plus po směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Při následující prohlídce bylo zjištěno, že v airbagu řidiče nebyl tlak dostatečný k zabránění kontaktu hlavy a volantu. Následně hlava sklouzla z volantu stranou. Výsledky v ochraně hlavy byly označeny jako mezní. Údaje z figurín dále indikují mezní ochranu bérců řidiče.

Při čelním nárazu celou šířkou spodní část řidiče proklouzla pod bezpečnostním pásem a posunula se dopředu, tím se výrazně zvedlo riziko poranění kolen, stehen a pánve a ochrana této části těla byla vyhodnocena jako špatná.

V testu bočního nárazu získal Karl maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Při bočním nárazu na sloup ukázaly záznamy z figuríny veliké vybočení hrudníku, indikující špatnou ochranu a vysoké riziko vážného zranění.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na všech sedadlech.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých6,46,2141,600%28,274%

Ochrana dětí

Karl získal maximální počet bodů za ochranu osmnáctiměsíčního dítěte.

Ochrana tříletého dítěte při čelním nárazu byla dobrá, až na mezní zatížení šíje dítěte. Při bočním nárazu se hlava figuríny tříletého dítěte dostala mimo autosedačku a tím vůz přišel o body v této kategorii.

Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má dobrý přehled o stavu tohoto airbagu.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí126,351235,372%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za dobrou ochranu nohou chodců. Přední hrana kapoty poskytuje pánevní oblasti chodců v různých oblastech dobrou i špatnou ochranu.

Ochrana hlavy chodců je převážně dobrá nebo dostatečná s horšími výsledky při základně A sloupků a spodní hraně čelního skla.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců15,92,6624,568%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Opelu Karl je ESC a připomínání pásů pro všechna sedadla. Za příplatek je možno vůz dovybavit omezovačem rychlosti a systémem varování před opuštěním jízdního pruhu.

Opel Karl nelze vybavit systémem autonomního brzdění.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,333108,364%

Celkový výsledek: Čtyři hvězd

Opel Karl přišel o cenné body v kategoriích zaměřených na ochranu dospělých i dětských cestujících. Poměrně dobře si malý hatchback vedl v oblastech ochrany chodců i asistenčních systémech, i když i zde má prostor pro zlepšení.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2874%35,372%2568%864%71%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Opel Karl (2015)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Opel Euro NCAP Nové modely Video Minivozy

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Opel Karl dostal úspornou verzi EcoFLEX, má jezdit za 4,1 l/100 km Opel Karl dostal úspornou verzi EcoFLEX, má jezdit za 4,1 l/100 km

Po vzoru nového Volkswagenu Polo Bluemotion dostal i Opel…

Opel Karl: První statické dojmy Opel Karl: První statické dojmy

Nový minivůz od Opelu se chlubí kompaktními vnějšími…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Včera

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do All Star týmu

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do…

Obránce Jakub Jeřábek z Podolsku a útočník Jan Kovář z Magnitogorsku byli zařazeni do All Star týmu uplynulé…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…