Euro NCAP 2015: Renault Trafic a Opel Vivaro – Jen tři hvězdy

 

Dvojčata značek Renault a Opel zastoupil v nových testech Euro NCAP model Trafic, jehož výsledky se vztahují i na Vivaro.

Lehký užitkový model francouzské automobilky byl testům Euro NCAP podroben i ve své předchozí generaci a to v roce 2012, kdy dosáhl pouze na dvě hvězdy. Nový Renault Trafic si i přes některé nedostatky polepšil a i pro sesterský Opel Vivaro získal celkem tři hvězdy.

Předmětem testu byl Renault Trafic dCi 115 Combi s 8/9-místnou karoserií a pohotovostní hmotností 2215 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem na sedadle řidiče a omezovačem síly na všech sedadlech a čelní airbag řidiče. Vůz byl také vybaven omezovačem rychlosti a připomenutím nezapnutého bezpečnostního pásu pro sedadlo řidiče.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí základny ISOFIX) autosedačka Römer BabySafe pro starší figurínu pak autosedačka Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX) s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Airbag předního spolujezdce je standardním vybavením osobní verze, u nákladní verze je pouze za příplatek, proto do testování nebyl zahrnut.

Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují mezní ochranu hrudníku spolujezdce a sloupek volantu a část palubní desky představují riziko poranění pro kolena a stehna obou cestujících na předních sedadlech.

Při testu bočního nárazu získal Renault maximální počet bodů. Vzhledem k volitelnosti hlavového airbagu nebyl Trafic testován na boční náraz do sloupu.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých9,761%8100%00%1,435%1952%

 [555×192]

Ochrana dětí

Na základě údajů z figurín získal RenultTrafic v dynamických testech maximální počet bodů za ochranu 3letého i 18měsíčního dítěte. Obě figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Testovaný vůz nebyl vybaven airbagem spolujezdce, ale u variant s tímto airbagem ho lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má jasný přehled o jeho stavu.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí24100%9113%1275%4591%

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodců v některých testovaných oblastech dobrou ochranu a v jiných ochranu mezní. Test přední hrany kapoty se u vozů této velikosti neprovádí. Povrch kapoty poskytuje hlavám chodců převážně dostatečnou ochranu, s horšími výsledky okolo okenních sloupků a hran kapoty.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců10,243%00%5,998%1653%

Asistenční systémy

Standardním vybavením je ESC a řidičem nastavitelný omezovač rychlosti, které splňují požadavky Euro NCAP. Stejně tak je standardem připomínání zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%133%457%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Za konečným hodnocením v podobě tří hvězd stojí především výsledky dosažené v kategoriích ochrany dospělých cestujících, chodců a výbavě prvky pasivní bezpečnosti, kdy ESC je sice součástí standardní výbavy, ale například připomínání zapnutí bezpečnostního pásu zahrnuje jen sedadlo řidiče. Omezovač rychlosti je standardem u osobních verzí, u nákladních je součástí volitelné výbavy.

Velmi dobrého výsledku dosáhl nový Renault Trafic v případě nárazových testů v oblasti ochrany dětských cestujících.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky1952%4591%1653%457%61%
Počet hvězd***

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Renault Trafic (2015)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Luxusní dodávka Renault Trafic SpaceClass vozí hosty na filmovém festivalu v Cannes Luxusní dodávka Renault Trafic SpaceClass vozí hosty na filmovém festivalu v Cannes

Luxusní verze dodávky Trafic převeze až devět pasažérů.…

Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém

Do nejmenší verze Renaultu Trafic se nastěhoval motor 1.6…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Jermanová „zařízla“ koalici: Středočeské ANO vypovědělo smlouvu Starostům a ODS

Jermanová „zařízla“ koalici: Středočeské ANO…

Hnutí ANO vypovědělo ve Středočeském kraji koaliční smlouvu svým partnerům. Pakt ANO, STAN, ODS a Nezávislých…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…