Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2015: Renault Trafic a Opel Vivaro – Jen tři hvězdy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Dvojčata značek Renault a Opel zastoupil v nových testech Euro NCAP model Trafic, jehož výsledky se vztahují i na Vivaro.

Lehký užitkový model francouzské automobilky byl testům Euro NCAP podroben i ve své předchozí generaci a to v roce 2012, kdy dosáhl pouze na dvě hvězdy. Nový Renault Trafic si i přes některé nedostatky polepšil a i pro sesterský Opel Vivaro získal celkem tři hvězdy.

Předmětem testu byl Renault Trafic dCi 115 Combi s 8/9-místnou karoserií a pohotovostní hmotností 2215 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem na sedadle řidiče a omezovačem síly na všech sedadlech a čelní airbag řidiče. Vůz byl také vybaven omezovačem rychlosti a připomenutím nezapnutého bezpečnostního pásu pro sedadlo řidiče.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí základny ISOFIX) autosedačka Römer BabySafe pro starší figurínu pak autosedačka Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX) s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Airbag předního spolujezdce je standardním vybavením osobní verze, u nákladní verze je pouze za příplatek, proto do testování nebyl zahrnut.

Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují mezní ochranu hrudníku spolujezdce a sloupek volantu a část palubní desky představují riziko poranění pro kolena a stehna obou cestujících na předních sedadlech.

Při testu bočního nárazu získal Renault maximální počet bodů. Vzhledem k volitelnosti hlavového airbagu nebyl Trafic testován na boční náraz do sloupu.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých9,761%8100%00%1,435%1952%

crashtest opel renault euroncap novemodely video dodavky crashtest opel renault euroncap novemodely video dodavky

Ochrana dětí

Na základě údajů z figurín získal RenultTrafic v dynamických testech maximální počet bodů za ochranu 3letého i 18měsíčního dítěte. Obě figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Testovaný vůz nebyl vybaven airbagem spolujezdce, ale u variant s tímto airbagem ho lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má jasný přehled o jeho stavu.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí24100%9113%1275%4591%

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodců v některých testovaných oblastech dobrou ochranu a v jiných ochranu mezní. Test přední hrany kapoty se u vozů této velikosti neprovádí. Povrch kapoty poskytuje hlavám chodců převážně dostatečnou ochranu, s horšími výsledky okolo okenních sloupků a hran kapoty.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců10,243%00%5,998%1653%

Asistenční systémy

Standardním vybavením je ESC a řidičem nastavitelný omezovač rychlosti, které splňují požadavky Euro NCAP. Stejně tak je standardem připomínání zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%133%457%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Za konečným hodnocením v podobě tří hvězd stojí především výsledky dosažené v kategoriích ochrany dospělých cestujících, chodců a výbavě prvky pasivní bezpečnosti, kdy ESC je sice součástí standardní výbavy, ale například připomínání zapnutí bezpečnostního pásu zahrnuje jen sedadlo řidiče. Omezovač rychlosti je standardem u osobních verzí, u nákladních je součástí volitelné výbavy.

Velmi dobrého výsledku dosáhl nový Renault Trafic v případě nárazových testů v oblasti ochrany dětských cestujících.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky1952%4591%1653%457%61%
Počet hvězd***

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
26. 2. 2015 19:30
Zdravý rozum
Zachovejte si zdravý rozum a kašlete na hvězdy. Sledujte procentuální výsledky v jednotlivých disciplínách, budete mít přesnější a hlavně věrohodnější obraz o bezpečnosti daného vozu. Ty dnešní hvězdičky jsou na palici.