Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2017: BMW 6 GT – S pěti hvězdami ve stopách sedanu řady 5

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
BMW 6 GT se sice svým označením hlásí k řadě 6, ale po technické stránce je spřízněno s řadou 5, čehož ve svých testech využila organizace Euro NCAP.

BMW 6 GT sdílí podle prohlášení organizace Euro NCAP platformu a značnou část své konstrukce i bezpečnostní výbavy s BMW 5, testovaným na jaře roku 2017. Některé výsledky testů byly proto použity i pro řadu 6 GT a doplňují je pouze nově provedené testy, u nichž může dojít k rozdílným výsledkům.

Předmětem testu bylo BMW 630d GT s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1900 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Vůz byl také vybaven systémy automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a pro nízké i vysoké rychlosti, omezovačem rychlosti a rovněž aktivní kapotou motoru.

Ochrana dospělých

Pro BMW 6 GT použila organizace Euro NCAP stejné hodnocení čelních nárazových testů jako pro sedan řady 5 testovaný na jaře, do nějž se promítla špatná funkce kolenního airbagu řidiče u testovaného exempláře.

crashtest bmw euroncap novemodely video vyssistredni crashtest bmw euroncap novemodely video vyssistredni

Boční nárazové testy byly provedeny nové s vozy řady G GT. Při simulovaném nárazu přídí jiného vozu do boku byla ochrana dobrá, ale při bočním nárazu na sloup byla ochrana hrudníku řidiče vyhodnocena jako nedostačující.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,37142,7333,086%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla u figuríny desetiletého dítěte dobrá a dostačující ochrana, zatímco ochrana hrudníku u figuríny šestiletého dítěte byla mezní.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny šestiletého i desetiletého dítěte dobrá.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15871242,085%

Ochrana chodců

BMW 6 GT je vybaveno aktivní kapotou, poskytující dobrou ochranu chodců i v oblastech kolem dolní hrany čelního skla a jeho sloupků, což není běžné. Přední nárazník zajišťuje dobrou ochranu nohou chodců, ale v oblasti pánve je ochrana nedostačující.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců22,8065,334,181%

Asistenční systémy

Systém automatického nouzového brzdění v testech provedených s figurínami chodců a při městských i dálničních rychlostech dokázal zabránit kolizím nebo výrazným snížením rychlosti ke zmírnění jejich následků.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,5302,67,159%

Celkový výsledek: Pět hvězd

BMW 6 GT podobně jako zástupce řady 5 dosáhlo v testech organizace Euro NCAP dobrých výsledků a to především v kategoriích ochrany dětských cestujících a chodců. V případě asistenčních systémů snižuje hodnocení chybějící standardní systém sledování jízdních pruhů.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3386%4285%3481%7,159%79%
Počet hvězd*****

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - JohnST
15. 12. 2017 16:53
Podvodne reklamy
Pod clankami sa nachadzaju podvodne reklamy! Dokonca z ruskych webov. To redakcii evidentne nevadi pokial inzerent plati. :no:
14. 12. 2017 22:55
Re: Koľko ešte?
Presne. :yes:
Avatar - Hammunasakra
14. 12. 2017 20:27
Re: Koľko ešte?
Někde je svět eště normální [odkaz] ;-)
14. 12. 2017 19:02
Koľko ešte?
Koľko áut sa v poslednej várke testovalo? Toto je už tretí článok o nárazovom teste jediného auta, všetky v jednom poriadnom by sa mohli porovnávať a aj by sa pri tom dobre debatilo. Takto je to len ďalší článok na jedno kopyto v rade na jedno kopyto a pomaly to človeka prestáva baviť...