Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2018: Audi Q3 – Pět hvězd i pro druhou generaci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Audi Q3 ve své nejnovější generaci v testech Euro NCAP předvedlo, že nabízí kvalitní aktivní i pasivní bezpečnost.

Audi Q3 zamířilo do testů organizace Euro NCAP poprvé v roce 2011 a tehdy v nich získalo plný počet hvězd. Nová generace tohoto modelu nyní výsledky svého předchůdce opakuje a přidává výrazné zlepšení v oblasti ochrany chodců.

Předmětem testu bylo Audi Q3 2.0 TDI quattro s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1646 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.

crashtest audi euroncap novemodely video crossover crashtest audi euroncap novemodely video crossover

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá s výjimkou jejich hrudníků, u nichž byla ochrana vyhodnocena jako dostatečná.

Při bočním nárazu i nárazu bokem na sloup byla ochrana všech části těla i hlavy řidiče dobrá a Audi Q3 získalo maximální počet bodů.






Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem
Jednotky body body body body body body %
Ochrana dospělých 6,9 7,7 16 1,7 4 36,2 95%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou hrudníku a krku desetiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako dostačující. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.






Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 15,5 8 7 12 42,5 86%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou ochranu a kolem krajů pak dostačující až mezní. Tradiční problematickou oblastí se špatnou ochranou představuje okolí A sloupků.

Ochrana pánve je smíšená, což znamená, že v závislosti na místě nárazu může být dobrá až nedostačující. Nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře.






Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 15,8 4,8 6 10,1 36,7 76%

Asistenční systémy

Audi Q3 má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.

Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a může mírně zasahovat do řízení.






Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy
- Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
- body body body body body %
Asistenční systémy 1,3 3 4 2,9 11,1 85%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Audi Q3 vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil. Dobrých výsledků dosahuje tento model v ochraně dospělých i dětských cestujících a rovněž i v kategorii asistenčních systémů a ochranně chodců, kde je tradičně největším problémem oblast kolem A sloupků karoserie.








Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 36 95% 42,5 86% 37 76% 11,1 85% 87%
Počet hvězd *****

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)