Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Honda Civic - i druhý test jen se čtyřmi hvězdami

Ondřej Láník
Diskuze (64)
Současná generace Hondy Civic se v akčním seriálu testů Euro NCAP objevila už na podzim v roce 2006. Před koncem letošního roku se ufo vydalo opět proti zdi. Čtyřhvězdičkový výsledek je i přes několik bezpečnostních vylepšení velmi podobný.

Před rokem jsme u crashtestu této Hondy psali "...Potenciální riziko představují podle Euro NCAP zejména části přístrojové desky, jejichž pohyb při nárazu může způsobit poranění v oblasti kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Další riziko představuje pedál akcelerátoru, který se při nárazu posunul zpět o více než 100 mm, což znamená zvýšené nebezpečí pro chodidla a kotníky řidiče...". Co se teď změnilo?

Honda modifikovala bezpečnostní systém Civiků modelového roku 2008. Změnilo se časování předpínačů bezpečnostních pásů a místo jednoduchých airbagů jsou nyní ve voze dvoustupňové. V čelním nárazu přesto nebyla funkce řidičova airbagu optimální. Čelní airbag osoby za volantem nedokázal při nárazu zabránit střetu hlavy řidiče s volantem, za což byly strženy body. Prostor pro cestující zůstal nenarušen, ale trvá riziko poranění kolen a stehen řidiče částmi přístrojové desky.

Za čelní náraz si 1251 kg těžká pětidveřová Honda Civic odvezla 12 bodů (před rokem to bylo 11 bodů).

crashtest honda euroncap nizsistredni crashtest honda euroncap nizsistredni

Civic 2008 má rozměrnější boční airbagy než jeho předchůdce, model 2006. Zatížení žeber při bočním nárazu bylo tentokrát nižší, což vyústilo v zisk 15 bodů (před rokem 14 bodů). Automobil získal 2 body za dobrovolný náraz bokem na kůl a 3 body za přítomnost připomínačů bezpečnostních pásů na palubě. Automobil byl vybaven šesti airbagy.

Celkový výsledek Hondy Civic v disciplíně ochrana cestujících tedy činí 32 bodů (před rokem 30 bodů), což ani tentokrát nestačí na 5 hvězd (minimum 33 bodů).

Kdo chce vozit dítě v sedačce umístěné na místě spolujezdce proti směru jízdy, musí požádat servis o deaktivaci airbagu. Výjimečné je dobré hodnocení Euro NCAP za zřetelné vyznačení rizik spojeným s vypnutím airbagu resp. umístěním sedačky proti směru jízdy. Přítomnost úchytů ISOFIX na zadních vnějších sedadlech ale podle Euro NCAP dostatečně vyznačená není.

V oblasti ochrany cestujících nebyly učiněny od posledních testů žádná opatření, takže výsledky jsou převzaty z předchozího testování v roce 2006. Největší nebezpečí představují krajní části kapoty. Naopak maximální počet bodů získaly za ochranu nohou chodců nárazník a přední hrana kapoty. Za přijatelnou ochranu byla ohodnocena také ta část kapoty, která se nejpravděpodobněji střetne s hlavou dítěte. Za ochranu chodců bylo Hondě Civic uděleno 24 bodů (67 %) a tři hvězdy ze čtyř možných.

Ondřej Láník
Diskuze (64)
21. 12. 2007 09:08
Re: JE TO DOBRÝ
O tom žádná
20. 12. 2007 22:36
Re: JE TO DOBRÝ
Příště se pokus najít něco pozitivního na tom, že ti airbag v civicovi nezabrání, abys nepolíbil volant. Rád si to přečtu namísto tvých blábolů o GTIm.
20. 12. 2007 22:34
Re: JE TO DOBRÝ
Uvidíš, že Honda to bude muset velmi rychle řešit. Kontakt obličeje s volantem... to nepřeji nikomu. Ostatně předpokládám, že proto sis Hondu nekupoval...
20. 12. 2007 18:47
Re: S temi chodci.....
No-podle meho odhadu jo.Bylo mokro a zastavil--15-20metru(smykem).....
20. 12. 2007 16:09
Re: JE TO DOBRÝ
O tom se nesmí mluvit, pšš. Jinak tě nahlásím adminovi >:D