Euro NCAP: Nejbezpečnější automobily za rok 2015 (+videa)

 

Nezávislá organizace Euro NCAP zveřejnila přehled automobilů, které jsou nejbezpečnější z testovaných vozů za rok 2015 podle jejího systému hodnocení.

V loňském roce se do celkového hodnocení vozů testovaných organizací Euro NCAP promítlo několik novinek. První je dvojí testování čelního nárazu. Při testování deformace narazí automobil do překážky 40 % na straně řidiče. Jak napovídá název, při testu nárazu celé šíře narazí vůz do překážky plnou šířkou přední části vozu.

Dále byly do hodnocení ochrany dospělých zahrnuty městské AEB systémy. Naproti tomu bodové hodnocení obou typů bočních nárazů bylo spojeno do jednoho čísla.

Mimoměstské AEB systémy pak obohatily spolu se systémem sledování jízdních pruhů kategorii bezpečnostní výbavy.

Organizace Euro NCAP uvádí, že pro výběr nejlepších zástupců daných tříd je prováděn výpočet váženého součtu skóre v každé ze čtyř oblastí hodnocení, jimiž jsou ochrana dospělých cestujících, ochrana dětských cestujících, ochrana chodců a asistenční systémy. Výsledek výpočtu pak slouží jako základ pro srovnání vozidel.

Za rok 2015 bylo vyhlášeno v rámci daných tříd celkem osm vítězných automobilů a Euro NCAP k tomu dodává, že některé kategorie nemusí být zastoupeny, protože v nich bylo v tomto roce testováno příliš málo vozů.

Vrcholem v kategorii velkých off-roadů se za loňský rok stalo Volvo XC90, které tím jen potvrzuje pověst své značky. Euro NCAP v souvislosti s tímto vozem připomíná, že v ochraně dospělých cestujících dosáhl 97 % a v kategorii asistenčních systémů dokonce rovných 100 %.

Euro NCAP Volvo XC90 (2015)

Video

Za nejbezpečnější malý off-road testovaný roku 2015 je vyhlášen Mercedes-Benz GLC, který předvedl velmi dobrý výsledek v ochranně dospělých cestujících, v níž získal 95 % a špatně si nevedl ani v ochraně dětských cestujících, za níž má 89 %.

Euro NCAP Mercedes-Benz GLC (2015)

V kategorii velké rodinné vozy mají stejné celkové výsledky Jaguar XE a Toyota Avensis, ale Euro NCAP se rozhodlo zvolit za vítěze zástupce britské značky. Důvodem je skutečnost, že Jaguar disponuje požadovanými asistenčními systémy ve standardní výbavě, zatímco Toyota nabízí některé prvky v rámci příplatkové výbavy.

Euro NCAP Jaguar XE (2015)

Mezi malými rodinnými vozy je nejbezpečnější Infiniti Q30, které je prvním zástupcem své značky v prémiové nižší střední třídě. Euro NCAP u tohoto modelu vyzdvihuje především jeho aktivní kapotu a výsledek v kategorii ochrana chodců v podobě 91 %.

Euro NCAP Infiniti Q30 (2015)

V kategorii Supermini se vítězem za rok 2015 stala Honda Jazz, která s 95 % dosáhla velmi dobrého výsledku v ochranně dospělých cestujících a špatně si nevedla ani v ochranně dětských cestujících, kde dosáhla na 85 %.

Euro NCAP Honda Jazz (2015)

Ford Galaxy je spolu se spřízněným modelem S-Max podle Euro NCAP nejbezpečnějším velkým MPV za rok 2015. Velkoprostorový zástupce značky Ford dosáhl dobrých výsledků v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestujících, v nichž shodně obdržel 87 %.

Euro NCAP Ford Galaxy (2015)

Nejbezpečnějším zástupcem malých MPV za loňský rok se podle Euro NCAP stal Volkswagen Touran. Tento model ve své aktuální podobě dosáhl na 88 % v oblasti ochrany dospělých cestujících a 89 % v ochraně dětských cestujících. Špatně si nevedl ani v kategorii asistenčních systémů, v níž získal 76 %.

Euro NCAP Volkswagen Touran (2015)

Mezi nejbezpečnější automobily za rok 2015 podle Euro NCAP se poněkud překvapivě dostala i Mazda MX-5, která sice nezískala plný počet hvězd, ale dosáhla nejlepších výsledků v rámci své třídy.

Samotná organizace ovšem uvádí, že v loňském roce věnovala jistou pozornost i roadsterům, u nichž údajně není jejich výrobci věnována taková pozornost bezpečnosti, na což hodlá Euro NCAP upozorňovat.

Euro NCAP Mazda MX-5 (2015)

Spolupracujeme s TipCars.com
 










Související články
Reakce VW na Dieselgate v USA? Mohutná expanze! Reakce VW na Dieselgate v USA? Mohutná expanze!

Německý výrobce nadále věří v úspěch u amerických…

Česká svolávací akce Dieselgate začíná: V první fázi 1000 aut Česká svolávací akce Dieselgate začíná: V první fázi 1000 aut

V první fázi se servisní akce týká volkswagenů audi a…

 



 
Video: Renault Mégane vs. Opel Astra. Jak jezdí? A co vnitřní prostor?

Video: Renault Mégane vs. Opel Astra. Jak jezdí? A co vnitřní prostor?

Dnes 18:48

Mégane a astra mají podobně dlouhé rozvory, i tak je jeden z nich uvnitř značně prostornější. Rozdíly najdeme také v jízdním projevu.




Blesk.cz

Trump má finále boje o Bílý dům jisté, spočítali novináři. Zatím jen o hlas

Trump má finále boje o Bílý dům jisté, spočítali…

Newyorský miliardář Donald Trump už získal počet delegátů potřebný pro automatickou nominaci Republikánské…

Další unikát v rezervaci u Milovic: Zubři mají první mládě

Další unikát v rezervaci u Milovic: Zubři mají první mládě

Dobrá zpráva! Ve stádu zubrů, kteří obývají pastviny u Milovic na Nymbursku, se ve čtvrtek narodilo první mládě.…

 

iSport.cz

Zmatený jako Kuka. Nový kouč Pivarník pletl Plzeň se Žižkovem

Zmatený jako Kuka. Nový kouč Pivarník pletl Plzeň se…

Při jmenování trenéra Romana Pivarníka došlo v Plzni i na vtipnou situaci. Nový kouč mistrovského celku během…

Florida dál šokuje. Zbavila se klíčového beka Gudbransona

Florida dál šokuje. Zbavila se klíčového beka Gudbransona

Ještě není hotovo. Poté, co se na Floridě během uplynulých týdnů změnilo množství tváří fungujících v pozadí…

 

Reflex.cz

Nechte pohlaví Jamese Bonda na pokoji, agentko Scullyová. Je to odstrašující příklad

Nechte pohlaví Jamese Bonda na pokoji, agentko…

Sice je teď v módě proměňovat mužské hrdiny na ženské (příkladem budiž nové Krotitelky duchů), ale zrovna James…

Česko zůstane zemí tabáku zaslíbenou, i Sobotka s Babišem spolu co nevidět vykouří dýmku míru

Česko zůstane zemí tabáku zaslíbenou, i Sobotka s…

Česká republika mohla mít schválený protikuřácký zákon. Jenže nemá. Norma, která se rodila v potu tváře téměř…