Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2010: VW Amarok – Čtyři hvězdy, slabší ochrana dětí

Jan Blaha
Diskuze (10)
Z testů Euro NCAP si VW Amarok odváží pouze 4 hvězdy, které by v roce 2012 neuhájil. Potenciál pro zlepšení je zejména v ochraně chodců a dětí.

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v listopadu 2010, absolvoval model VW Amarok se vznětovým agregátem o objemu 2,0 litru s karoserií pick-up o hmotnosti 1985 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy (kombinovaný airbag hrudník/hlava). Vůz byl vybaven připomínačem nezapnutých bezpečnostních pásů pouze na místě řidiče.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Bobsy G0 plus Isofix, pro starší figurínu pak autosedačka Bobsy G0/1 (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu stehen a kolen řidiče i spolujezdce.

Výrobce prokázal, že stejná míra ochrany je zaručena bez ohledu na tělesné parametry cestujících a na jejich pozici při sezení.

crashtest vw euroncap pickup crashtest vw euroncap pickup

Při bočním nárazu se podařilo získat maximum bodů.

Při agresivnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku (hodnocená na základě míry stlačení žeber) mezní. Díky nereálnému přenosu sil (který by u skutečného člověka nemohl nastat) došlo k penalizaci, takže ve finále nebyly za oblast hrudníku uděleny vůbec žádné body.

Ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila rovněž známku mezní.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1488%8100%675%2,870%3186%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v zádržném systému s orientací ve směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadlimitní, i když vertikální zrychlení změřené na hrudníku bylo vyšší než doporučené hodnoty.

Obě figuríny byly rovněž i při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pomocí přepínače a na jeho sedadle nainstalovat za účelem přepravy dítěte dětský zádržný systém. Informace o stavu airbagu spolujezdce není řidiči dostatečně zřetelně zprostředkována.

Varovná samolepka upozorňující na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu není výstižná a navíc je i nevhodně umístěná.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční8,571%4100%2100%323%--
36 měsíční867%4100%2100%--
Ochrana dětí-3264%

Ochrana chodců

Za ochranu nohou v oblasti nárazníku byl udělen maximální počet bodů.

Ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty je ale nedostačující se ziskem nula bodů.

V oblastech kapoty s největší pravděpodobností kontaktu s dětskou hlavou je ochrana nedostatečná.

Ochrana hlavy dospělého chodce je převážně dobrá.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1146%00%6100%1747%

Asistenční systémy

VW Amarok je vybaven již v základní výbavě elektronickým stabilizačním systémem i připomínačem nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%133%457%

Celkový výsledek: 4 hvězdy

VW Amarok podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získal v celkovém hodnocení pouze 4 hvězdy, zejména kvůli oblasti ochrany dětí a oblasti asistenčních systémů.

Současné 4 hvězdy by v roce 2012 neobhájil kvůli ochraně chodců.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3186%3264%1747%457%71%
Počet hvězd* * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Jan Blaha
Diskuze (10)
25. 11. 2010 22:00
Re: CENA?????????
to netuším, ale ceny se dost dají odtušit z Německa - jukni na autoscout.de nebo rovnou na vw web - je tam konfigurátor - alespoň si myslím, že jsem ho tam viděl...
[odkaz]
Avatar - Rysguf.
25. 11. 2010 20:19
CENA?????????
Na uvod - suhlasim s ozawasan-om, tie hviezdicky neodrazaju skutocnu uroven bezpecnosti vozidla, ale bezpecnosti celeho sveta a na ten vacsina ludi aj tak kasle.
Amarok obstal vyborne, pretoze posadku ochranil na 1, a ruku na srdce, poculi ste o niekom kto mal detsku autosedacku na zadnych miestach v pickupe? Nie? Ani ja.

A teraz prosba - NETUSITE NIEKTO CENY AMAROKU v CR ci SR? Alebo aspon datum prichodu na trh...
25. 11. 2010 20:05
Re: Eurokultura za 500
Když je to vw tak to nic jiného než ok nemůže přece bejt >:-[] .
Avatar - Blue Sun
25. 11. 2010 18:36
Re: Eurokultura za 500
Nejlepší ochranou chodců je naučit je přemýšlet. Úrazy, u kterých má taková ochrana chodců smysl, se stávají většinou v nižší rychlosti chybou chodců (vběhne pod auto, nekouká, přehlédne...). Ty z vyšších rychlostí (mimo města, auto vylétnuvší ze silnice na chodník) už zase tahle ochrana tolik neovlivní.
Jenže to je zcela neprůchozí řešení.
Avatar - twistedTSD
25. 11. 2010 17:01
Re: Eurokultura za 500
já v tom naopak zas takový problém nevidím - nějak se výrobce k ochraně chodců dokopat musí :-)