Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari pracuje na motoru s elektrickým turbodmychadlem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
Značka z Maranella je údajně další automobilkou, kterou zaujaly přednosti přeplňování motoru za využití elektrické energie.

S vývojem elektrického turbodmychadla a jeho použitím ve vozech určených pro běžný provoz se jako první pochlubilo Audi, které hodlá uvést sériový model s touto technikou na trh již v roce 2016.

Nedávno se o možném vývoji elektrického turbodmychadla zmínili i zástupci AMG, sportovní divize automobilky Mercedes-Benz, jimž se rovněž líbí rychlejší reakce v nízkých otáčkách a s tím spojený dříve dostupný točivý moment motoru.

V pořadí třetí automobilkou, která se má podle nejmenovaného zdroje webu 4WheelsNews věnovat vývoji této techniky pro použití v produkčních vozech má být Ferrari. To již v rámci snižování emisí výfukových plynů podle požadavků Evropské unie uvedlo nový vidlicový osmiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel v modelu California T a vývoji přeplňovaných motorů se hodlá dále věnovat.

Jedním z důvodů pro tento krok je průměrná hodnota emisí CO2, která se v současnosti u Ferrari pohybuje okolo 270 g/km a očekává se, že se bude snižovat o zhruba o tři procenta ročně.

Právě díky novému elektřinou poháněnému přeplňování mají nové motory Ferrari disponovat vyšším výkonem, aniž se u nich projeví tzv. turboefekt a navíc budou dosahovat nižších emisí CO2 i spotřeby paliva.

Kdy se dočkáme prvního sériového Ferrari s touto technikou není prozatím jasné, ale jisté je, že s výjimkou dvanáctiválcových modelů budou všechny další modely s osmiválcovými a údajně i šestiválcovými motory disponovat přeplňování. Dalším v řadě má být model 458 Italia, který v rámci modernizace v příštím roce nahradí atmosférický motor za přeplňovaný.

Budoucnost dvanáctiválců Ferrari: Turbo ne, hybrid ano!

Většina nových technologií souvisí s downsizingem a hlavní kořeny elektrického přeplňování bychom našli ve Formuli 1. Snaha o co nejvyšší výkon z co nejmenšího objemu tak nabírá naprosto jiný rozměr a je docela dost možné, že se brzy v produkčních automobilech setkáme s efektivními technologiemi, které využívají právě monoposty královny motorsportu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
30. 7. 2014 12:25
Re: Elektrické turbodmychadlo ;-)
no pokial teba zaujima len VW tak chod luskat ich propagacne letaky a nehat snahu dobre mienenou ktritikou vratit auto.cz spat k serioznemu webu o autach, od tejto dasauto.cz reklamnej stranky, kde klesa uroven a na ktorej niekto necita diskusie, alebo nerozumie co v nich je napisane, lebo pri Audi sa presne toto riesilo a zaroven preco je to nezmysel.
30. 7. 2014 06:46
Re: Elektrické turbodmychadlo ;-)
Pokud tě zajímá vaření, tak musíš na jinej server ;-)
30. 7. 2014 06:45
Re: Už jsem to někde slyšel , ale né od Ferrari
...a zase jednoduchý tro(t)llování... Nevíš zhola nic, plakáty vyvěšený a myšlenka nikde :-)
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2014 21:19
Re: Už jsem to někde slyšel , ale né od Ferrari
Trocha reality do tvejch tak ooooptimistickejch představ >:-[]

[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2014 20:45
Re: Už jsem to někde slyšel , ale né od Ferrari
To sem tuhle slyšel i vo PSA, takže vo co? >:D >:-[]