Ferrari pracuje na motoru s elektrickým turbodmychadlem
S vývojem elektrického turbodmychadla a jeho použitím ve vozech určených pro běžný provoz se jako první pochlubilo Audi, které hodlá uvést sériový model s touto technikou na trh již v roce 2016.
Nedávno se o možném vývoji elektrického turbodmychadla zmínili i zástupci AMG, sportovní divize automobilky Mercedes-Benz, jimž se rovněž líbí rychlejší reakce v nízkých otáčkách a s tím spojený dříve dostupný točivý moment motoru.
V pořadí třetí automobilkou, která se má podle nejmenovaného zdroje webu 4WheelsNews věnovat vývoji této techniky pro použití v produkčních vozech má být Ferrari. To již v rámci snižování emisí výfukových plynů podle požadavků Evropské unie uvedlo nový vidlicový osmiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel v modelu California T a vývoji přeplňovaných motorů se hodlá dále věnovat.
Jedním z důvodů pro tento krok je průměrná hodnota emisí CO2, která se v současnosti u Ferrari pohybuje okolo 270 g/km a očekává se, že se bude snižovat o zhruba o tři procenta ročně.
Právě díky novému elektřinou poháněnému přeplňování mají nové motory Ferrari disponovat vyšším výkonem, aniž se u nich projeví tzv. turboefekt a navíc budou dosahovat nižších emisí CO2 i spotřeby paliva.
Kdy se dočkáme prvního sériového Ferrari s touto technikou není prozatím jasné, ale jisté je, že s výjimkou dvanáctiválcových modelů budou všechny další modely s osmiválcovými a údajně i šestiválcovými motory disponovat přeplňování. Dalším v řadě má být model 458 Italia, který v rámci modernizace v příštím roce nahradí atmosférický motor za přeplňovaný.
Budoucnost dvanáctiválců Ferrari: Turbo ne, hybrid ano!
Většina nových technologií souvisí s downsizingem a hlavní kořeny elektrického přeplňování bychom našli ve Formuli 1. Snaha o co nejvyšší výkon z co nejmenšího objemu tak nabírá naprosto jiný rozměr a je docela dost možné, že se brzy v produkčních automobilech setkáme s efektivními technologiemi, které využívají právě monoposty královny motorsportu.